• 0

Hoe het beste bepaalde bedrijven te vinden

Geachte HL'ers,

 

ik ben bezig met het aanschrijven van bepaalde bedrijven om mijn product te verkopen. Echter ben ik op zoek naar bedrijven die zaken doen met bepaalde andere bedrijven uit een aantal landen.

 

Ik heb me suf gegoogled maar misschien hebben jullie een idee waar ik hiervan een overzicht kan vinden. Ik zoek bijvoorbeeld nederlandse bedrijven die zaken doen met bedrijven uit Italië.

 

Hopelijk weet iemand hoe aan deze (voor mij zeer waardevolle) informatie te komen!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

@Jeroen

Sorry, dacht dat je bericht van de TS was.

 

Zaken doen in een bepaald land met een bepaalde branche is misschien nog niet zo gevoelig, maar TS heeft het erover dat hij exact wil weten wie met wie zaken doet. Bedrijf x hier met bedrijf y daar. Zulke informatie is, iig in mijn branche, bijna killing.

Link naar reactie
  • 0

Nee ik hoef niet te weten met wie ze zaken doen, ik wil alleen weten of ze zaken doen met bedrijven uit het buitenland. En dan liefst wil ik weten welke bedrijven uit nederland (liefst nog gespecifeerd per regio) zaken doen met bedrijven uit frankrijk (niet nodig om te weten welk bedrijf dit is)

 

Wordt de vraag dan makkelijker? :)

Link naar reactie
  • 0

@zoekertje

 

Volgens mij kun je hier hooguit achter komen als allebei de bedrijven het openbaar willen maken, bv in een portfolio, of in een lijstje met tevreden klanten o.i.d. (als dat al gebruikelijk is in de branche waar je in bezig bent). Maar dan is het dus openbaar en kan *iedereen* het vinden.

 

Je geeft al aan dat de informatie voor jou zeer waardevol is en dat zal hij dus voor anderen ook zijn. Kan me indenken dat de bedrijven in kwestie daar niet zo heel scheutig mee zijn.

Link naar reactie
  • 0

@zoekertje

 

Het lijkt me geen informatie die centraal wordt verzamelt. Je zou natuurlijk een paar instanties kunnen proberen:

 

Nederlandse ambassade in Frankrijk

http://www.mfa.nl/par/homepage

 

Franse kamer van Koophandel in Nederland

http://www.cfci.nl/

 

Nederlands-Franse kamer van koophandel (als die nog bestaat)

http://www.fbg.nl/49963

 

etc. etc.

Link naar reactie
  • 0

Als je bereid bent ervoor te betalen zou je de marketingtool van de ABC-gids kunnen proberen:

hier is die te vinden

 

Je kunt in je selectiecriteria aangeven dat je een willekeurig bedrijf uit frankrijk zoekt dat exporteert naar Nederland.

Of een willekeurig bedrijf uit Nederland dat importeert uit frankrijk

 

Geen idee over de kwaliteit van de resultaten, maar wellicht dat je ze kunt bellen en hen bijvoorbeeld de eerste 5 of 10 resultaten van je gewenste zoekfunctie kunt laten sturen voor je tot registratie overgaat.

 

Op basis daarvan kun je een redelijke inschatting van de kwaliteit maken

 

succes

frans

 

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.