• 0

Hoe te printen op poreuze materialen?

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Merci voor de vlugge respons :-)

 

De materie die ik bedoel is een papieren servet.

Dat is ondoenbaar met een gewone printer want die zal hij opeten en de inkt zal uitlopen vrees ik.

 

Heb al zeker honderd drukkerijen gecontacteerd via mail maar tevergeefs. Ofwel kunnen ze het niet , ofwel kunnen ze het maar zijn ze beperkt in kleuren zoals bvb ava papierwaren. Zou toch willen full color hebben.

 

Gegroet :)

Link naar reactie
  • 1

Strak full colour will niet echt inderdaad.

Het best mogelijke is vaak een soort waterverf effect waarbij de kleurtjes netjes in elkaar overlopen.

 

Servetten zijn niet alleen poreus, ze absorberen als een gek. Gelukkig, want daar zijn ze voor gemaakt.

Link naar reactie
  • 1

Servetten worden bedrukt met foliedruk als ik het goed heb.

En folie is zoals de naam al doet vermoeden een layer die slechts een kleur heeft en aan de onderkant een adhesive heeft.

 

Zoals al aangegeven zal inkt zich door het materiaal verplaatsen, het zou alleen kunnen met inkt die meteen droog is, je kunt daarbij denken aan het bedrukken zoals een laserjet dat doet.

In een laserjet wordt elektrostatisch een beeld overgedragen, de toner hecht zich doordat het materiaal wordt verwarmd. Helaas denk ik dat een servetje zich slecht door een laserjet laat transporteren.

 

Wat je nog zou kunnen proberen is beeldoverdracht door de afbeelding te printen op gewoon papier en deze vervolgens met de afbeeldingszijde op het servetje te leggen. Vervolgens strijk je met een strijkbout over rug van de afbeelding eigenlijk net als een transferdruk.

Link naar reactie
  • 0

Graag had ik vernomen hoe ik kan printen op poreuze materialen.

Ben al een tijdje aan het googlen maar zie er geen graten in.

Als iemand me duidelijkheid zou kunnen geven , dan zou dit al een goede stap in de richting zijn voor mijn project. :)

 

 

 

Wel leuk dat je lekker oppervlakkig begint met je vraagstelling. Als nieuwkomer op dit forum vraagt dat om een beloning ;D . Allsjeblieft, je eerste kneus op HL.

 

Succes met je verdere deskresearch!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.