Resultaten Beste Idee en Dragons Den??

Aanbevolen berichten

Uit dat reglement de volgende quote:

 

"BIN Netherlands 2008 CV stelt 30% van de royaltyopbrengsten zonder kosten, ter beschikking aan degenen wiens Ideeën worden geselecteerd voor verdere exploitatie. Iedere geselecteerde deelnemer krijgt van de BIN Netherlands 2008 CV een winstrecht ter grootte van een gelijk gedeelte (als de andere geselecteerde deelnemers) van het winstaandeel. De enige bijdrage van de geselecteerde deelnemers aan BIN Innovations BV bestaat uit de inbreng (via de stichting) van het Idee. Tot een verdere financiële of andersoortige inbreng is de deelnemer niet gehouden en de stichting vrijwaart de deelnemer voor iedere aansprakelijkheid ter zake van de exploitatie van het Idee zoals door de stichting aangewezen rechtspersoon BIN International BV plaats vindt;"

 

Vragen:

- wat zijn die royaltyopbrengsten? een X % van de omzet denk ik?

- wat is dat winstrecht? Hoe wordt dat bepaald?

 

Pas als dat duidelijk is, kun je inschatten of je er redelijk aan overhoudt, danwel je je idee voor en prikkie verkocht hebt. Want dat is wat je doet: je verkoopt je idee aan een ander, die dat idee uitbaat. Op zich niets mis mee.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Kortweg, hier moet je niet zijn als je werkelijk Hét Beste Idee van Nederland hebt, omdat je 70% deelt met of opgaan aan kosten van de organisatie en 30% met alle overige kandidaten. De meeste gepresenteerde ideeën zijn weliswaar nog maar ideeën of concepten, maar die kun je ook op een andere manier ten gelde maken.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Ik lees het zo:

 

Alle geëxploiteerde ideeën die geld opleveren gaan in een CV. Elke uitvinder ontvangt een deel van 30% afhankelijk van het aantal uitvindingen. Zonder kosten zal wel betekenen: "na aftrek van kosten".

 

Als er 12 ideeën zijn die 100.000 Euro aan royalty’s opleveren en er 40.000 aan kosten afgaan krijgt iedere uitvinder € 1500,-. (100.000-40.000)x30% en / 12

 

Die kosten zullen zeer aanzienlijk zijn als er octrooi aangevraagd moet worden. Ook zal er veel arbeid moeten worden verricht. Voordeel is natuurlijk dat als de kosten de opbrensten overstijgen de uitvinder niet het schip in gaat.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Eens, blijft dat de opbrengst van Hét Beste Idee ernstig gedrukt wordt door organisatie en overige deelnemers. Commercieel zou ik er niet aan beginnen en voor wat betreft leerervaring lijkt het me voor iedere ontwerper/productontwikkelaar beter om zelf low cost de volgende stappen na ideegeneratie aan te gaan...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

beste mensen om iets uitterekenen moet je over de gegevens beschikken.

dus eerst alles goed lezen,dan kun je het volgende weten.

 

1 er zijn sponsers waaronder een oktrooiburo (dat drukt de kosten )

2 de kosten gemaakt door bin moeten uit die 70 % komen

3 bin heeft de ideeen al maanden in bezit en kan de krenten uit de pap halen

4 niet op alle ideeen wordt oktrooi aangevraagd (soms kan het niet )

5 door alles onder een comm. vennootschap te plaatsen is controle niet mogenlijk

6 bin streeft naar 5% aan royaltys VOLGENS HUN ZEGGEN

 

dan nu de trukendoos.

 

 

bin 2004-2005 en 2006 hebben andere voorwaarden vooral punt 11

citaat:" DE CV BIN STELT 30% V.D. ROYALTYS OPBRENGSTEN EN DE VERKOOP OPBRENGST VOOR DE UITVINDERS BESCHIKBAAR."

BIJ DE KERSTBOOMSTANDAARD IS HET VOLGENDE GEBEURD. DIE IS DOOR BIN IN EIGENBEHEER OP DE MART GEZET.OMDAT IK DE MAAKPRIJS EN VERKOOPPRIJS WEET KAN IK STELLEN DAT ER MINIMAAL 40.000 EURO BRUTO WINST IS GEMAAKT HET KAN OOK MEER ZIJN MAAR DAT IS MOEILIJK AANTETONEN. WIJ DE UITVINDERS ZOUDEN DUS 30% VAN DAT BEDRAG MOETEN ONTVANGEN MAAR IPV HEBBEN ZE ZELF DE ROYALTY VASTGESTELD EN ONS DAAR 30% VAN GEGEVEN.

dit alles kan ik natuurlijk hard maken met bewijzen

Link naar reactie

 

1 er zijn sponsers waaronder een oktrooiburo (dat drukt de kosten )

 

 

Octrooicentrum Nederland is de sponsor. Dat is het allerergste nog. Overheidsgeld besteden onder het mom van voorlichting aan een programma op SBS6 dat uitvinders een beetje belachelijk loopt te maken door de overmaat aan sukkels in de uitzendingen. Uitgezonderd een minieme bovenlaag. Bij die top worden veel te hoge verwachtingen gewekt.

Link naar reactie

...

bin 2004-2005 en 2006 hebben andere voorwaarden vooral punt 11

citaat:" DE CV BIN STELT 30% V.D. ROYALTYS OPBRENGSTEN EN DE VERKOOP OPBRENGST VOOR DE UITVINDERS BESCHIKBAAR."

BIJ DE KERSTBOOMSTANDAARD IS HET VOLGENDE GEBEURD. DIE IS DOOR BIN IN EIGENBEHEER OP DE MART GEZET.OMDAT IK DE MAAKPRIJS EN VERKOOPPRIJS WEET KAN IK STELLEN DAT ER MINIMAAL 40.000 EURO BRUTO WINST IS GEMAAKT HET KAN OOK MEER ZIJN MAAR DAT IS MOEILIJK AANTETONEN. WIJ DE UITVINDERS ZOUDEN DUS 30% VAN DAT BEDRAG MOETEN ONTVANGEN MAAR IPV HEBBEN ZE ZELF DE ROYALTY VASTGESTELD EN ONS DAAR 30% VAN GEGEVEN.

dit alles kan ik natuurlijk hard maken met bewijzen

 

Deze tekst mag ook wel in kleine letters, hoor, dat leest wat makkelijker. ;)

 

De tekst is niet duidelijk in wat nu precies de royalties zijn en hoe deze bepaald worden. Ik begrijp dat je denkt dat het 30% van de bruto winst is, maar dat haal ik niet uit wat bovenstaande tekst zegt.

 

Heb je er al een jurist naar laten kijken?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

hoe de berekening is gemaakt weet alleen bin mijn vermoeden is na wat rekenwerk dat er over de winst royaltys worden berekend ik denk over de bruto winst..maar zoals ik al eerder aangaf zonder alle gegevens is het moeilijk rekenen.

ja er heeft al een advocaat naar gekeken en wij denken dat als we samen optreden meer kans van slagen hebben.het is alleen erg moeilijk om de deelnemers op te sporen.van bin 2004is er tot nu maar 1 gevonden van 2005 4 van de 5 deelnemers het vervelende is dat je niet weet wie er in zit dus moet je 250 pers na zoeken waar je alleen de naam en school van weet. en scholen werken niet mee dat is over 2004 over 2005 is het wat makkenlijker mar 2006 is weer het zelfde zeker is alleen de winnaar.

aan de andere kant is de opzet (niet de uitvoering) van het programma in onze ogen wel goed en dat willen we niet omzeep helpen.want dat is heelmakkenlijk om vlak voor de uitzendingen die dezemaand weer beginnen de media optezoeken

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.