Zibb: "veel zelfstandig ondernemers onder armoedegrens"

Aanbevolen berichten

Veel zelfstandig ondernemers hebben moeite om te touwtjes aan elkaar te knopen. Van de 175.000 armen met een baan van minstens 24 uur per week is namelijk het merendeel zelfstandig ondernemer.

 

Zojuist gelezen op Zibb.nl. Aangezien de grens 870,- per maand is, is dat érg weinig...

 

Zou wat meer aandacht mogen krijgen in armoedebeleid. Ondernemen als Verborgen Werkeloosheid?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Er zal vast wel een aanzienlijke groep studenten en dergelijke in meegeteld zijn, die zitten wel vaker onder die grens zo lijkt me.

 

Bovendien zijn er jaarlijks zon 100.000 startende ondernemers waarvan een deel in het begin niet of nauwelijks verdient. Als de zaak het jaar erop goed loopt hebben ze toch een jaar meegeteld in dit cijfer.

Link naar reactie

als je minimaal 24 uur per week bezig bent en dan structureel onder het bestaansminimum uitkomt, dan...ben je starter (of heb je als student goede redenen om op papier niet meer te verdienen), doe je iets niet helemaal goed, of zit je in de verkeerde branche.

 

Met structureel sluit ik ziekte en persoonlijke omstandigheden gemakshalve even buiten...@freakstar, je spreekt van alleenstaande vaders en moeders, anders is er nogal snel sprake van een gezinsinkomen, lijkt me.

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Voordat we onzelf allemaal erg zielig gaan vinden...

Op dit forum sluipen ook regelmatig postjes rond met tips om de resulaten wat te drukken (belasting anyone?). Als ondernemer heb je daarin nou immers juist wat meer vrijheid dan als loonslaaf.

 

;)

Link naar reactie

Er zal vast wel een aanzienlijke groep studenten en dergelijke in meegeteld zijn, die zitten wel vaker onder die grens zo lijkt me.

Sowieso, als je studenten meeteld, kom je snel onder zo'n grens te zitten. Ikzelf ben nog fulltime student en heb mijn bedrijf er naast, dus alles wordt betaald uit inkomsten van het bedrijf en natuurlijk de Studifinanciering en kom ik nog lang niet toe aan die 870 euro... Nu woon ik nog steeds thuis natuurlijk, dus dat scheeld dan weer enorm.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.