• 0

Onderzoek websites van ondernemers

Hallo allemaal,

 

ik ben bezig met een onderzoek wat meer inzicht moet geven over hoe (startende) ondernemers er toe komen een bepaalde webdesigner en Corporate Identity (huisstijl) ontwerper te kiezen.

 

Een deel van dit onderzoek wordt bepaald door een kleine enquete (max. 5 a 10 minuten) op www.starters-design.nl (een website uitsluitend voor deze enquete opgezet). Mijn vraag is nu of er ondernemers zijn op dit forum die deze korte enquete in zouden willen vullen?

 

De resultaten van het onderzoek kan ik na afloop op het forum zetten, als mensen dat interessant vinden om te lezen natuurlijk ;)

03400068

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben het met TwaLevel eens, dat de stappen in de prijzen niet helemaal geweldig zijn.

 

Als iemand anders voor jou een site moet maken, is 250 euro een koopje! De gemiddelde startende MKB-site met aanvraagformulieren en tekst mogen niet veel meer kosten dan 2000 euro(met een eigen huisstijl/layout), maar vergeet niet dat je toch al snel de 1000 euro grens passeert. En dan heb ik het ook nog over de lokale ontwikkelbedrijfjes waar je het met deze prijzen kan redden.

 

Ik bedoel natuurlijk niet de buurjongen die in frontpage een site voor je maakt.

 

Ik zou zeggen voordat je veel reacties hebt, pas de prijzenstaffel nog even aan!

Link naar reactie
  • 0

 

Ander punt van kritiek is dat design en webbouw op een hoop gegooid worden. Er zijn zat mensen die hun drukwerk door een drukker laten opmaken, maar dat heeft met design niet zoveel te maken. Een webbouwbedrijf dat beide disciplines in huis heeft (grafisch design en technische expertise) werkt waarschijnlijk niet voor zulke lage prijzen. Alternatief is een grafisch designer inschakelen en daar een bijpassende webbouwer bij te zoeken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij ben je opzoek naar klanten in het onderzoek ;D

 

De domeinnaam doet dat wel vermoeden. Zou knap brutaal zijn. Onderzoek misbruiken voor acquisitie, en dan via een hogeschoolsite. Maar er worden geen contactgegevens gevraagd, dus werving is onmogelijk...

 

Indien het - tussen de site's word weggelaten komt je wel op een bedrijf - webmaker uit.

 

Maarja, dit is niet aan mij 8)

Link naar reactie
  • 0
Een goede site laten maken kost al snel 4000 Euro.

 

Dit is zo`n onzin. Er zijn ook goede website van 500 en goede websites van 250.000 euro. Websites zijn hetzelfde als auto`s. Afhankelijk van je eisen, wensen,opties en budget kan je bepalen welk soort auto voor jou interessant is en voor welk automerk je gaat kijken. Zo is het ook met website. Het haast onmogelijk om zonder te weten wat de eisen, wensen, opties en budget zijn te bepalen hoe duur een website is. Dus kun je al helemaal niet zeggen dat een goede website al snel 4000 euro kost!

 

 

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de snelle feedback :)

 

Ik heb de prijzen net aangepast; vanaf de 1000,- gaat het per 100,- stapjes door tot 3000,- (i.p.v. per 1000,-) en vanaf 3000,- gaat het per 500,- stapjes door tot 6000,-.

 

Dat zijn een hoop keuzemogelijkheden. Is dat wel relevant? Dit heeft alleen zin wanneer je belachelijk veel enquetes ingevuld krijgt. Wanneer dit niet zo is, zul je toch gaan groeperen.

Wanneer je een site laat bouwen om een webshop te openen, dan zit je soms al aan 20.000 euro. Om een extreem voorbeeld te geven.

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 0
Voor 500 euro koop je nog niet eens een fatsoenlijke occassion.

 

Natuurlijk zijn er hobbyisten en neefjes, en waarschijnlijk ook een heleboel goedkope sitebouwers, maar een professionele designer rekent een professioneel uurtarief en dan ben je met 500 euro snel uitgepraat.

 

Pas heel toevallig een leuk fiatje gekocht voor 500 euri. ;D

Tuurlijk heb je helemaal gelijk maar wilde even de uiterste laten zien en benadrukken dat de prijs van zoveel factoren afhankelijk is dat niet zomaar gezegd kan worden dat een goede website al zeker 4000 euro kost.

 

Quote : Veeveevee op Vandaag om 17:08:43

Wanneer je een site laat bouwen om een webshop te openen, dan zit je soms al aan 20.000 euro. Om een extreem voorbeeld te geven.

 

Waar baseer je dat op ?

Is dit weer de ICtmythe die de kop op steekt "als het geen xxk kost dan kan het niet goed zijn" ?

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

Ander punt van kritiek is dat design en webbouw op een hoop gegooid worden. Er zijn zat mensen die hun drukwerk door een drukker laten opmaken, maar dat heeft met design niet zoveel te maken. Een webbouwbedrijf dat beide disciplines in huis heeft (grafisch design en technische expertise) werkt waarschijnlijk niet voor zulke lage prijzen. Alternatief is een grafisch designer inschakelen en daar een bijpassende webbouwer bij te zoeken.

 

Met huisstijl/layout doelde ik op hetzelfde. Ik heb voor mijn site eerst een layout laten ontwerpen door een grafisch designer(ik heb er zo'n hekel aan als ik van afstand kan zien dat het een standaard template is). Met deze layout ben ik opzoek gegaan naar iemand die deze voor mij kon omzetten in een template. Vanaf dit punt heb ik de site zelf verder opgebouwd dmv een open-source systeem waar ik in het verleden hobby matig veel mee gewerkt heb.

 

Kosten 500 euro en dan heb ik alleen nog maar een werkende template(wel een die volledig bij de identiteit van het bedrijf aansluit) en ben ik volgens mij nog niet eens zo heel veel geld kwijt in vergelijk met een reclame-bureau(of vergelijkbaar). Vanaf dit punt is het inrichten van de site volledig voor mijn rekening.

 

Kortom als je een website wilt hebben met een eigen uitstraling en niet een template die inmiddels 20 keer verkocht is, dan ga je snel richting 1000 euro en dan hebben we het alleen nog maar over redelijk standaard systemen en niet de buurjongen of student die op internet wat bijverdient.

 

Die 20.000 euro voor een webshop is alleen reeël in het geval we praten over een bedrijf met een giga-omzet, welke daarom alles precies naar eigen workflow ingericht wil hebben met koppelingen naar bv magazijn-scanners o.i.d.

Als gemiddelde webshophouder kan je voor 1000 euro beginnen met een standaard concept(met helaas een template die 20x verkocht is) en dit loopt natuurlijk op naarmate we over maatwerk praten.

 

Wat was ook alweer de aanleiding? Ging de topicstart over websiteprijzen? ;)

 

EDIT: Jeroen vraagt zich ook af waar dit naartoe gaat... :-X

Link naar reactie
  • 0

Dit is een zinnige discussie in het kader van een onderzoekje naar uitgaven van starters aan websites, waarbij de onderzoeker antwoordmogelijkheden geeft van 50 euro als aanvangsinvestering voor webdesign en dan met stapjes van 50 euro omhoog.

 

Tuurlijk zijn er veel dhzelvers bij starters en vast ook veel mensen die een site laten maken voor een vriendenprijsje (zou interessante extra vraag zijn), maar er zijn ook starters die het hele traject professioneel laten doen - en dan praat je bij bureaus over uurtarieven van ruim 200 euro.

 

Als iemand een voorbeeld kan geven van een bedrijf met een giga-omzet dat zijn site heeft laten ontwerpen en bouwen, met workflow en koppelingen naar andere systemen voor 20.000 euro, houd ik me aanbevolen. Een paar jaar geleden was dat een factor 100 hoger, en nu waarschijnlijk een factor 10 (niet alleen door prijsdalingen maar ook door de beschikbaarheid van voorgekauwde software).

 

Overigens niks mis met ondernemers die erin slagen om voor een paar honderd euro hun business online te krijgen. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Overigens niks mis met ondernemers die erin slagen om voor een paar honderd euro hun business online te krijgen.

 

Precies. Maar vaak zal het niet voorkomen. zeker als speciale wensen en eisen bij komen en we het niet hebben over recht toe recht aan simpele content website. maar..... ik val in herhaling ;D ???

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

 

Wanneer je een site laat bouwen om een webshop te openen, dan zit je soms al aan 20.000 euro. Om een extreem voorbeeld te geven.

 

Waar baseer je dat op ?

Is dit weer de ICtmythe die de kop op steekt "als het geen xxk kost dan kan het niet goed zijn" ?

 

 

Zo bedoel ik het niet is meer om de enquete te helpen door het spectrum aan te geven. Mijn ervaring is gebaseerd op een site die gebouwd is voor iemand die ik ken. Helaas was het product niet zo geschikt en kan ik de site niet laten zien. Volgens mij hebben de kosten ook veel gezeten in fine tuning van de site. Tja, misschien hebben ze er teveel aan uitgegeven, maar ook dergelijke voorbeelden kunnen invloed hebben op de invulling van de enquete.

 

Overigens kan ik de site in kwestie nu kopen, heb alleen geen goed idee waarmee ik de site optimaal zou kunnen gebruiken...

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 0

Een goede site laten maken kost al snel 4000 Euro.

 

Dit is zo`n onzin. Er zijn ook goede website van 500 en goede websites van 250.000 euro. Websites zijn hetzelfde als auto`s. Afhankelijk van je eisen, wensen,opties en budget kan je bepalen welk soort auto voor jou interessant is en voor welk automerk je gaat kijken. Zo is het ook met website. Het haast onmogelijk om zonder te weten wat de eisen, wensen, opties en budget zijn te bepalen hoe duur een website is. Dus kun je al helemaal niet zeggen dat een goede website al snel 4000 euro kost!

 

 

 

Ik heb 6 verschillende site's.

Van inderdaad site's waar alles op en aan zit tot alleen site's met een forum.

Mijn mening is dat je als bedrijf een website wilt hebben dat dit je visite kaartje is, anno 2007-2008 kijkt en vergelijkt iedereen op internet.

Een goede lay-out, website logo en winkelformule kost gemiddeld 3000 Euro.

Laat staan een externe server die nodig is noch beheer daarvan.

 

Je kunt ten alle tijden natuurlijk een site laten maken door een buurtgenoot, we hebben het over bedrijven en de klant als MKB.

Een goede banner maken kost al snel 390 Euro, indien je dit bij een bedrijf onderbrengt.

Zelf alles regelen en maken is natuurlijk het goedkoopst maar vind maar eens een goede webdesigner, desnoods op freelance.

 

Mischien kan een webdesigner eens op dit topic reageren, kijken wat hij van de bedragen vindt

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Mischien kan een webdesigner eens op dit topic reageren, kijken wat hij van de bedragen vindt

 

Doe ik toch :D

 

Wat ik ook in de vorige post heb proberen uit te leggen is dat het afhankelijk is van de wensen eisen en opties, welke kosten het met zich mee zal brengen. Daarmee wil ik zeggen dat je niet zomaar in het wilde weg kan roepen dat een goede website al gauw 4000 euro kost. Wat voor jou goed is voldoet voor een ander wellicht niet aan zijn wensen en vica versa.

 

Kijk maar eens naar de simpele vergelijking van een eenvoudige minisite waar slecht summiere content opstaat en naar een website die beheerd kan worden met een cms waarin tevens verschillende modules zitten die aangepast moeten worden aan de wensen en eisen van de klant. Dan praat in principe al over een compleet ander prijzenspectrum.

 

Ik wil juist aangeven dat de ene website de andere niet is en dat je zo`n eenvoudige stelling als de jouwe niet zomaar kan doen.

 

Mijn mening is dat je als bedrijf een website wilt hebben dat dit je visite kaartje is, anno 2007-2008 kijkt en vergelijkt iedereen op internet.

 

ben ik het met je eens

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

De prijspebaling van een website is eigenlijk niet te doen. Er zijn verschillende onderdelen die je kunt onderscheiden tijdens de bouw van een website.

 

Zo zijn er het grafisch ontwerp, de implemenatie in een cms of alleen het omzetten naar een HTML vorm, de eventuele achterliggende functionaliteiten (denk aan een offertesysteem, agenda beheer tool, e-commerce oplossingen, etc.), eventueel zoekmachine optimalisatie en zo zijn er misschien nog wel meer onderdelen te onderscheiden.

 

Het moeilijke hieraan, vooral voor de prijsbepaling, is dat al deze onderdelen ook weer door afzonderlijke partijen kunnen worden uitgevoerd. Het ligt er dan maar net aan waar de prioriteiten liggen in hoeverre dit van invloed is op de kosten. Natuurlijk kan alles ook door één partij worden uitgevoerd, maar de vraag is of dit kostenbeperkend is.

 

Zoals al eerder aangegeven in dit topic kan de prijs enorm variëren. Wanneer je iets dergelijks in een onderzoek mee wilt nemen, ga dan altijd uit van prijsgroepen (bijv. < 1000, 1000-2500, etc.) en vraag ook naar wat voor soort functionaliteiten inbegrepen zijn (ook weer in groepen onderverdeeld). Aan de hand van deze gegevens kun je een betere en realistischere schatting maken van de gemiddelde prijs van een website.

Felesta - Webontwikkeling & internet marketing

www: felesta.nl tel: 0184 769008

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.