• 0

Niet blij met dure Euro...

Door de dure Euro zie ik mijn verkopen naar o.a. de Verenigde Staten sterk teruglopen. Uiteraard gaat de Amerikaan zitten rekenen en als ze de Euro omzetten naar Dollar, ben ik ineens wel heel duur voor ze, ondanks dat ze de BTW niet betalen.

 

Het werkt helaas ook andersom: Europese klanten gaan steeds vaker zelf in de USA bestellen vanwege de lage dollarkoers. Als het pakketje door de douane komt zonder invoerrechten en BTW, zijn ze soms goedkoper uit...

 

Heeft iemand tips hoe ik hier handig mee om kan gaan? Kunnen we dit nadeel omzetten in een voordeel? Of is dit nou typisch een geval van 'jammer, maar helaas'...

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ligt een beetje aan de specifieke situatie. Ik koop zo nu en dan in in de VS en Canada en verkoop dat dan weer hier, maar niet in ontzettend grote aantallen (ik verkoop meer diensten en advies dan goederen). Tijdje geleden wel last gehad van de opkomst van de Canadese $ en die prijzen heb ik toen moeten verhogen. Wat ik in Amerikaanse $ inkoop kan ik dus weer relatief goedkoop houden. Heb ook de gok gewaagd om wat voorraad in te kopen, dat is goed uitgepakt.

 

Mijn diensten verkopen in de VS is echter weer een probleem, omdat ik voor hen relatief gezien erg duur ben. Komt echter niet zo heel vaak voor.

 

Dus eigenlijk heb ik er niet zo heel veel nadelen van ondervonden, maar ik kan me wel indenken dat het een probleem kan zijn.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.