• 0

Verzendkosten en boekhouding

Hoi,

 

Ik heb sinds kort een webwinkel en ben nu met mijn boekhouding aan het stoeien. Ik gebruik hiervoor een excel sheet die ik op higherlevel.nl geovnden heb.

 

Mijn vraag is hoe ik het volgende moet boeken. Ik verkoop een product en biedt daarop gratis verzending aan het totaal bedrag is bijvoorbeeld 119 euro. De klant maakt mij dit over dmv bank of ideal.

 

Nu ga ik boeken en krijg ik op mijn bank 119 euro binnen, mijn moeder zegt dat ik dit bedrag nu moet gaan uitspitsen in product, verzendkosten en btw.

Komen de verzendkosten niet gewoon in mijn kas administratie omdat ik die op postkantoor contant betaal?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Komen de verzendkosten niet gewoon in mijn kas administratie omdat ik die op postkantoor contant betaal?

 

Zo is het exact. Precies zoals Astron reeds memoreerde.

 

ecofin

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je inzcht willen behouden in je financiele prestaties is het handig de omzet/opbrengsten te splitsen in "omzet goederen" en "omzet vrachtkosten".

 

Als je de inkoop van goederen en kosten ook het gehele jaar afzonderlijk boekt, dus als "inkoop goederen" en "inkoop vracht" kan je beoordelen wat de totale vrachtkosten zijn en wat de opbrengst van de doorberekende vrachtkosten zijn.

 

Met andere woorden heeft het me geld gekost of heb ik zelfs nog iets verdiend op vrachtkosten.

 

Johan

www.finovion.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.