• 0

2 bv's onderbrengen in holding 1 bv prive gekocht 1 bv reeds 4 jaar in de lucht

Hoi mensen ik ben altijd ondernemend geweest en nog steeds maar ik heb n u meer info nodig bijvoorbaard mijn dank

 

Het volgende:\

Ik ben in bezit van een bv waar ik 2 slechte jaren heb gehad ik heb een negatief algemeen reserve loopt nu langzaam terug.

 

 

Ik heb heden een bv gekocht waardoor ik prive een schuld ben aangegaan de koper eisde dat ik het prive moest kopen.

 

mijn adviseur stelde mij het volgende voor:

 

Richt een holding op koste € 18000,00 euro nou prive ben ik leeg dus de € 18000,00 euro word even gestord voor me en er direct weer uitgehaald dus heb ik een holding met een negatief algemeen reserve

 

Verkoop op papier je bestaande bv voor 18000 aan de holding is je algemene reserve 0

 

verkoop je bv die je prive gekocht heb aan de holding heb je prive geen schuld meer.

 

 

wie wil hier zijn mening eens over geven kan dit allemaal zo makkelijk ik ga bijna naar school hier voor maar ok dat laat nog even op zich waxhten

 

 

groetejs

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

dus heb ik een holding met een negatief algemeen reserve

 

Ik denk dat je je adviseur misschien niet helemaal goed begrepen hebt. Die 18k kun je er wel uithalen, maar dan krijg je een schuld aan je BV, niet een negatieve reserve.

 

Wat je wel kan doen is de beide BV's inbrengen tegen uitreiking van aandelen. Doe je dat als storting bij de oprichting, dan heb je niet eens die 18k in cash nodig, want de waarde van de beide BV's telt dan mee. Je moet wel een accountantsverklaring hebben dat de waarde van de BV's tenminste 18k is.

 

 

 

verkoop je bv die je prive gekocht heb aan de holding heb je prive geen schuld meer.

 

 

De privé schuld die je bent aangegaan voor de koop van de aandelen ben je niet kwijt als je de BV aan je holding verkoopt. Jij krijgt dan een vordering op je BV, maar je houdt de schuld aan de verkoper. Je kunt de schuld alleen overdragen aan je BV als de schuldeiser daar mee akkoord gaat. Die zal dat niet doen, want hij eist niet voor niets dat je die schuld in privé hebt.

 

Laat je ook even informeren over de fiscale gevolgen van verkoop (of inbreng) van aandelen aan je eigen holding. Die zijn afhankelijk van de waarde nu en de prijs die je bij aankoop hebt betaald, er zijn wel mogelijkheden om eventuele winstneming uit te stellen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.