• 0

Werkbij wil zelfstandig ondernemer worden...

Beste forumlezers,

 

Al geruime tijd heb ik een grote behoefte iets voor mijzelf te beginnen. Ik ben momenteel werkzaam bij een groot bedrijf in het brand/varia segment van de schade-expertise, maar voel me als 1 van de vele worker bees zeker niet comfortabel. Ik heb de energie, tijd en vooral de wil om zelf lekker bezig te zijn met m'n eigen ding, als het ware.

 

Het enige probleem is dat ik totaal geen idee heb van wat een realistische optie is voor een eigen bedrijfje.

 

Ik zou bijvoorbeeld graag iets willen starten in de verzekeringsbranche als assurantie-tussenpersoon. Zou ook graag een administratiekantoor willen openen, of een webwinkel. Maar goed, voor dit soort ondernemingen mis ik diploma's en ervaring, om maar te benadrukken dat ik op zoek ben naar iets 'realistisch'.

 

Misschien is er iemand die soortgelijke ervaringen had? Of iemand die mij een beetje de richting in kan wijzen waar ik me op moet concentreren? Dit is werkelijk _zo_ frustrerend. Ik zou het niet in woorden kunnen uiten.

 

Met vriendelijke groet,

 

Martin Frank

 

PS: Ter achtergrond info: ik ben een 22-jarige student fiscaal recht aan de EUR, woonachtig in Rotterdam. Werk parttime dus als correspondent bij een schade-expertisebureauen, ook werk ik vrijwillig in de vogelopvang in de weekends. Ben dus ook op zoek naar iets wat ik part time zou kunnen doen, vind het niet erg om eerst opleidingen te volgen.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is een heel herkenbaar probleem voor mij. Mijn "fout" was dat ik het te ver van mijzelf zocht en uiteindelijk ben ik gaan doen wat zo dicht bij mijzelf lag dat ik er overheen keek.

 

Mijn tip is dus om het dicht bij je ervaring, hobby of opleiding te zoeken. Stel jezelf de vraag waarmee je "morgen" kunt beginnen en geld verdienen.

 

Is er niet wat te doen met vogelopvang? En dan lekker hoog positioneren: de allerhoogste kwaliteit opvang voor exotische vogels of zoiets?

Link naar reactie
  • 0

Het is misschien niet wat je wilt horen, maar het kan ook goed zijn om eerst wat werkervaring op te doen bij bedrijven.

Ben zelf ook jong begonnen als ondernemer maar bepaalde ervaring ontbrak toch wel. Mezelf enkele jaren gedetacheerd bij een middelgroot bedrijf en daar zeer veel uit geleerd. Die ervaring pas ik nu weer toe in m'n eigen ondernemingen. Dat had ik niet gekund zonder de werkervaring.

 

Heb je niet gewoon een andere werkgever nodig met uitdagender werk?

 

Een assurantie- of administratiekantoor zijn fulltime werkzaamheden, da's lastig te combineren. Kun je niet beginnen met jezelf te verhuren aan kleine en/of startende ondernemingen op gebied van fiscaal advies of zoiets? Vraag je een paar tientjes per uur, zit je nergens aan vast, geen investeringen nodig...

Link naar reactie
  • 0

Of misschien kun je eens informeren bij de starters-centra van universiteiten/hogescholen in de buurt (zoals bijvoorbeeld bij YesDelft), of bijeenkomsten van de Kvk bezoeken.

 

Er lopen genoeg mensen rond met een idee, maar die het niet alleen willen doen!!!

 

En met zijn 2-en sta je ook een stuk sterker...

 

;)

 

 

ps. Als je echt wilt, moet je iets uitzoeken en het gaan doen!! Ongeacht je leeftijd of gebrek aan ervaring.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.