• 0

Afrekenen bij de uitgang?

Ik ben bezig om m'n 'showroom' in te delen (op papier) en realiseer me ineens dat bij de meeste winkels die ik ken, de kassa bij de uitgang gesitueerd is.

 

Ik heb twee andere ideeen, eentje midden in de ruimte of op 2/3e achterin.

Dan wil ik misschien helemaal geen 'kassa' idee hebben, maar meer een gezellige tafel met allerhande tijdschriften en een koffieautomaat...

(afmetingen ruimte: 15 x 7,5)

 

Zijn er gouden regels om de kassa bij de voordeur te hebben?

Ik kan mij iets voorstellen bij het houden van overzicht en zien wie er binnen komt en naar buiten gaat...

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Misschien een andere gedachte:

Kun jer er niet meer een bezoek centre van maken en entree vragen, die recht geeft op het uitzoeken van een autootje?

 

Meer lid van de speelgoed auto club dus, weet je ook wie je klanten zijn.

 

Ik zou in ieder geval wel degelijk iets met een deur ontgrendeling doen, mocht je het idee hebben dat iemand iets mee neemt dat je op afstand de deur kunt sluiten, of sirenes af kunt laten gaan.

 

Zou geen pompeuse balie en kassa nemen. Gewoon wisselgeld bij je dragen en her der wat tafeltjes om de transactie te doen, is feitelijk toch al voldoende?

 

 

Perry

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Gouden regel is het niet, ik ken genoeg winkels waar de kassa niet bij de uitgang staat. Dat ligt misschien aan het aantal klanten wat je tegelijkertijd binnen verwacht (en dus hoe veel mensen het aanwezige personeel tegelijkertijd in de gaten moet houden).

 

Is er een magazijn (of berging, of werkplaats) 'achter', dan is het misschien handig om de kassa meer die kant op te plaatsen.

 

Hoe is het geregeld bij andere 'modelautoshowrooms'? (of modelbouwwinkels in het algemeen)

Link naar reactie
  • 0

ik kan me voorstellen dat je verkopen direct wilt afboeken, dus kassa/computer zijn vast nodig...diefstalrisico lijkt me niet zo heel groot gezien de doelgroep ook al zijn je objecten niet zo groot. Ik denk dat je zelf veel meer over inrichting kunt verzinnen dan wij kunnen: hoe toon je je voorraad (vitrines of schappen)? Hoe richt je deze in (op merk bijvoorbeeld)? Kunnen klanten zelf artikelen verzamelen of duik je daarvoor een magazijn in?

 

Tip: ga in detail na hoe je denkt dat een verkoop of adviesgesprek verloopt, nadat klanten (met de auto?) bij de showroom aankomen en binnenstappen.

 

Nog een belangrijke: wat is je serviceniveau als je de winkel met één of meer personen bemant? Kan iemand met (even)veel verstand van zaken bijspringen?

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Een kassa bij de uitgang is vooral gedaan om de drempel voor diefstal te verhogen. De algehele indruk is dat een kassa/toonbank bij de deur mensen ook kan weerhouden binnen te stappen, het zou niet uitnodigend zijn. Dit laatste is dan vaak weer een reden om de kassa achter in de winkel te plaatsen.

Bij een kassa/toonbank midden in de winkel voelt men zich vaak bekeken en dus ook niet op zijn gemak.

Persoonlijk vind ik een kassa/toonbank nabij (niet strak naast) de uitgang aan een muur de beste oplossing. Staat minder streng, toch uitnodigend om binnen te komen en je hoeft als klant niet weer de hele winkel door na je aankoop.

 

Je kan naast een toonbak ook een tafel plaatsen waar klanten rustig aan kunnen zitten. Zo ben je ook bereikbaar voor vragen.

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de reacties, erg bruikbaar om m'n eigen gedachten te ordenen.

 

Idd zie ik meer een 'tafel' langs een muur met daarop PIN apparaat, beeldscherm/toetsenbord en scanner als afrekenpunt (idd voorraad direct afboeken, OSC biedt die mogelijkheden). Ik wil zeker niet als een soort 'oppersmurf' achter een kassa het overzicht houden. Mijn idee is om lekker door de ruimte rond te rennen en klanten te helpen.

Het afrekenen moet niet de nadruk krijgen, maar slechts het eind zijn van een leuk 'belevings' proces.

 

Inrichting: schappen, rondom. Sortering ben ik nog niet uit, alhoewel een sortering op merk mijn voorkeur heeft (alle Renaults bij elkaar). Echter praktijkervaring leert dat er meer modelauto fabrikant verzamelaars zijn (Alles van Siku) dan per modelmerk.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 75 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.