• 0

adverteren voor een zonnestudio

Hallo, ik ben nieuw hier. Dus weet niet precies hoe het hier in z'n werk gaat. (heb wel de FaQ gelezen of course)

 

Ik bezit zelf een zonnestudio. Loopt opzich niet slecht na 4 jaar (Een zonnestudio heeft ook ongeveer een aanlooptijd van 4 jaar nodig)

 

Maar ik ben overtuigd dat ik meer omzet uit mijn winkel kan halen. Maar omdat ik al een tijdje in dit vak zit, en erg inspiratieloos ben qua

advertenties/acties ondertussen, hoop ik dat hier mensen zijn die mij kunnen vertellen en inspireren wat hun interessant zouden vinden om te krijgen bij een actie ..en wat zou jou triggere om de stap te nemen om naar een zonnestudio te gaan. Van uitgaande natuurlijk dat je ook onder een zonnebank wilt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Reemster,

 

welkom, gaat het je om adverteren of om het totaalplaatje van je onderneming? Waarmee kun of wil je je onderscheiden? Wat doe je aan bijverkoop? Heb je contacten met reisbureaus (zonbestemmingen)? Kun je iets met muziek?

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Heb je een marketingbureau, en zo ja: Wat hebben zij je aangeraden?

 

nou ik ben bij verschillende marketingbureau's geweest. Maar ook hun slaagde er niet in om mijn traffic omhoog te krijgen. Ze hebben wel wat advertenties ontworpen. Ze kwamen ook nog met 't idee om lantaarnpaalreclame te gaan uitvoeren. Maar dat had het nadeel dat het erg duur was, en het bord waar mijn reclame op zou komen erg klein is. Nu zit ik niet meer bij een marketingbureau. Ik heb ook een soort van actie gehouden een tijdje geleden dat een bedrijf huis-aan-huis waardebonnen verkochten voor gratis zonnen. Dit heeft mij veel klanten bezorgd. Enige nadeel is alleen dat je op dat moment weinig inkomsten hebt door de waardebonnen. Maar je gaat er van uit dat de klant terug komt. En dat was gelukkig bij de meeste het geval.

 

 

gaat het je om adverteren of om het totaalplaatje van je onderneming? Waarmee kun of wil je je onderscheiden? Wat doe je aan bijverkoop? Heb je contacten met reisbureaus (zonbestemmingen)? Kun je iets met muziek?

Gaat om het totaalplaatje van mijn onderneming. Ik kan me onderscheiden met nieuwere zonnebanken die aan de laatste europese eisen voldoen (gaat in juli 2008 in) Hiermee wil ik ook gaan adverteren. Daarnaast verkoop ik sieraden/ tassen, en natuurlijk zonnebank producten. Ik heb geen contact met reisbureaus .. Weet ook niet of reisbureaus ook echt zitten te wachten op mij. Hoe zie jij dit voor je? Ook met muziek kan ik weinig.. wat had jij in gedachte met muziek?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beetje proactie en beleving! Een reisbureau of bijvoorbeeld sportschool levert je door persoonlijke verkoop naamsbekendheid op, mond-op-mondreclame, en geen dood papier of een bord! Zet daar een zonnebank neer, of laat ze de eerder genoemde bonnen verkopen met een aantrekkelijke korting. Andersom kun je hun reizen of sportaanbod promoten.

 

Ik luister en lees graag tijdens het zonnen. Kun je je klanten alvast niet laten wegdromen met hun muziek of reisgids van de favoriete bestemming?

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Stukje uit vakblad voor middenstanders.

 

 

Reclame:

wie niet groot is, moet origineel zijn

 

Corey Wildeman haalde afgelopen zomer de wereldpers met een opvallende reclamestunt. Deze Canadese ondernemer met Nederlandse voorouders opende een pizzabezorgdienst die zich van andere pizzakoeriers onderscheidt door zijn dozen te voorzien van naaktfoto's. Aan de binnenzijde, wel te verstaan. Binnen een week noteerde de ondernemer in Winnipeg honderden bestellingen, opvallend genoeg vooral van vrouwen, dus nu overweegt Wildeman om zijn Porno Pizza's ook in andere steden te gaan verkopen. Zo'n stunt valt zeker niet bij iedereen in de smaak, maar aan een paar duizend trouwe afnemers per stad heeft het bedrijf al genoeg om tegen de grote ketens zoals Domino's en Pizza Hut op te boksen.

 

Wie niet groot is, moet origineel zijn. Landelijke winkelketens met reuze budgetten kunnen experts inschakelen om mooie reclamecampagnes te maken, mediaruimte in te kopen of experimenten op te zetten. Kleinere adverteerders hebben daar doorgaans geen tijd en geld voor, met als gevolg dat lokale en regionale winkels tamelijk traditionele keuzes maken. Ze doen een rondje folders in de buurt, adverteren in de lokale pers of plaatsen een reclamebord langs het hockeyveld, maar ze vergeten nieuwe marketingkansen te benutten. Dat is niet slim, want er komen juist voor kleine adverteerders steeds meer mogelijkheden om op te vallen.

 

Natuurlijk dienen ook kleinere adverteerders zich eerst af te vragen wie ze met hun reclame nou precies willen bereiken en wat ze te vertellen hebben. Regionale dagbladen bijvoorbeeld bereiken een ouder publiek, terwijl bioscoopreclame vooral door jongeren gezien wordt. Het heeft ook niet zoveel nut om een brede boodschap uit te dragen, want een winkel 'voor jong en oud' spreekt niemand in het bijzonder aan. Bedenk dan liever iets opvallends.

 

ACTIE-ASSORTIMENT

 

Wat is opvallend? Dat kan van alles zijn, zo lang het maar afwijkt van de rest. De naam van de winkel, de locatie, de inrichting, het assortiment, de presentatie of zelfs uitzonderlijke aanbiedingen. De goedkope levensmiddelen van Aldi en Lidl kennen we inmiddels wel. Maar dat daar ook betaalbare computers of paardrijlaarzen tijdelijk te koop zijn, maakt deze winkels elke week opnieuw spannend. Zo'n aanpak is ook voor modewinkels interessant. Juist als de vaste collecties niet elke maand wisselen, kan met aanvullend assortiment de aandacht getrokken worden. Zet eens vijf beach cruisers in de etalage, plaats sieraden van Harry Potter op de toonbank of voer actie met keukenschorten en pollepels. Een aardig voorbeeld is Sissy-Boy dat heel speels met zijn assortiment omgaat.

 

Wie werkelijk origineel is, heeft bovendien het voordeel dat de lokale media doorgaans wel te porren zijn voor gratis publiciteit. Een winkel vol kleine Harry Potters biedt immers een prachtige photo opportunity, net zoals de inmiddels beproefde stunt met gratis kleding voor naakte shoppers. Selfridges plaatste een paar jaar geleden tijdens zijn Body Craze-week vijfhonderd nudisten op zijn roltrappen. Het Franse warenhuis Galeries Lafayette kwam met een originele variant door gratis striptease-lessen te geven aan klanten van zijn lingerie-afdeling Red Hot Boulevard. Alles onder het motto: shoppen is theater. Wat is nog niet gedaan? Een demonstratie paaldansen? Lopen op een catwalk, met een gratis foto voor waaghalzen en brekebenen?

 

WINKELSPOTJES

 

Na de keuze voor een bijzondere reclameboodschap volgt de selectie van media. Veel winkeliers zetten folders in, maar er zijn andere manieren om de boodschap tegen lage kosten onder de aandacht te brengen. Posters in bussen of trams bijvoorbeeld. Adverteerders betalen vijftien tot twintig euro om een week lang hun affiche in bus of tram te laten zien, met een minimale afname van vijftig stuks. Een andere suggestie is bioscoopreclame. De klassieke dia’s zijn veelal vervangen door animaties waarmee lokale retailers ook tijdelijke aanbiedingen en acties onder de aandacht kunnen brengen. Voor een paar honderd euro draait die lokale campagne bij een bioscoop om de hoek.

 

Nog veel spannender is reclame bij collega-retailers. Er duiken nu vrijwel overal beeldschermen op waarmee lokaal reclame gemaakt kan worden: narrowcasting. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk vier weken lang een kort spotje te tonen bij een tankstation om de hoek (135 euro) of een McDonald's-vestiging in de buurt (813 euro). Niet al die nieuwe tv-netwerken lenen zich voor regionale reclame, maar ook kanalen bij grote kappersketens, in winkelcentra en bij de Postkantoren worden nu geschikt gemaakt voor lokale adverteerders. Te voorzien is dat er binnenkort ook een modenetwerk beschikbaar komt voor narrowcasting, en dan duurt het niet lang meer voordat retailers kunnen barteren: mijn commercial bij jou in de kapperszaak, en jouw commercial bij mij in de jeansshop. Slimme retailers bereiden zich daar op voor door zich alvast eens te informeren over het maken van eenvoudige reclamespotjes.

 

Winkeliers die een beetje huiverig zijn voor digitale commercials kunnen desgewenst uitwijken naar alternatieve media. Boomerang, bekend van de gratis reclamepostkaarten in de horeca, bioscopen en fitnessclubs, werkt ook voor regionale retailers. Het overwegen waard zijn bovendien de reclameposters naast de spiegels in toiletten van restaurants en bioscopen. Voordeel is dat de adverteerder kan kiezen: het dames- of herentoilet. Per locatie kost dat 45 euro voor twee weken, met een minimale afname van tien stuks. Wie niet met toiletten geassocieerd wil worden, kan taxi-reclame overwegen. Een slordige 2500 taxi's in Nederland kunnen voorzien worden van reclame op hun flanken of op het dak, en ook dat medium laat zich lokaal inzetten. Er zijn kortom legio alternatieven voor die oude vertrouwde folder. Experimenteer er eens mee!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beetje proactie en beleving! Een reisbureau of bijvoorbeeld sportschool levert je door persoonlijke verkoop naamsbekendheid op, mond-op-mondreclame, en geen dood papier of een bord! Zet daar een zonnebank neer, of laat ze de eerder genoemde bonnen verkopen met een aantrekkelijke korting. Andersom kun je hun reizen of sportaanbod promoten.

 

Ik luister en lees graag tijdens het zonnen. Kun je je klanten alvast niet laten wegdromen met hun muziek of reisgids van de favoriete bestemming?

De sportschool in de buurt bij mij heeft een (klein) zonnebankje staan. Dus die zien het niet zitten om samen een actie te gaan doen.. het bedrijf waarbij ik de bon verkoop actie heb gedaan verkoopt maar éénmalig de bonnen per bedrijf. Dit is dus niet meer van toepassing. Muziek tijdens het zonnen is er allang. In iedere zonnebank zit muziek. Alleen ik zie verder niet de voordelen hiervan? Want de klant is dan al in mijn zaak, en ligt al onder mijn zonnebank. Het is gewoon extra stukje "service" dat mensen muziek kunnen luisteren tijdens het zonnen. En lezen tijdens het zonnen.. bedoel je onder de zonnebank? zoja: dan ben je blijkbaar nog nooit onder een zonnebank geweest, want dit is onwijs slecht voor je ogen namelijk. Adverteren in een reisgids zie ik wel zitten, ik ga dat is voor mezelf beter uitwerken.

 

Link naar reactie
  • 1

Je somt op wat allemaal niet kan, haal meer uit samenwerkingen, ga voor kansen en lees mijn eerdere opmerkingen ook in die gedachte!

 

Waarom kunnen bij de sportschool in jouw naaste omgeving niet twee van jouw moderne zonnebanken staan? Is dit de enige sportschool?

 

Waarom stap je zelf niet naar het reisbureau voor samenwerking? Je kunt zelf bonnen (laten) maken! Hoeveel reisbureaus kun je niet benaderen?

 

Voordat ik op vakantie ga heb ik altijd al een mooi kleurtje met fietsen opgedaan, dus ik ga inderdaad niet onder de zonnebank, maar ik zie wél kansen met reisbureau's en voorkleuren!

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Je somt op wat allemaal niet kan, haal meer uit samenwerkingen, ga voor kansen en lees mijn eerdere opmerkingen ook in die gedachte!

Ja dat komt omdat ik al best veel geprobeerd heb.

 

Waarom kunnen bij de sportschool in jouw naaste omgeving niet twee van jouw moderne zonnebanken staan? Is dit de enige sportschool?

Omdat de zonnebanken per stuk iets van 25.000 euro kosten. Ik ga toch niet mijn zonnebanken verplaatsen, noch nieuwe kopen om in een sportcentra te zetten?. hier zitten ze echt niet op te wachten dat ik met mijn zonnebanken aan kom. Noch is hun stroom hier op aangepast. Het aanpassen hiervan kost ook ongeveer 15.000€ En ik heb maar één sportschool in mijn omgeving. Daarnaast wordt de wet van verantwoord zonnen per juli 2008 stuk strenger. Meer controlers enz. Daarom zal je zien dat sportcentra's straks geen zonnebanken meer hebben.

 

Waarom stap je zelf niet naar het reisbureau voor samenwerking? Je kunt zelf bonnen (laten) maken! Hoeveel reisbureaus kun je niet benaderen?

 

Voordat ik op vakantie ga heb ik altijd al een mooi kleurtje met fietsen opgedaan, dus ik ga inderdaad niet onder de zonnebank, maar ik zie wél kansen met reisbureau's en voorkleuren!

Ik ga ook zeker reisbureaus benaderen. Goed idee :)

 

 

Link naar reactie
  • 0

je kan ook samenwerking zoeken met sportwinkels, nu verkopen ze wintersportspullen, misschien dat als mensen dan een bepaald bedrag uitgeven dat dat ze dan een kortingsbon of foldertje krijgen met bv. "alleen een bruine kop of de rest ook? " met dan een foto van iemand met een bleek lijf en een bruin hoofd en dan van die stereotiepe witte bril vlekken.

en in het voorjaar en zomer is de link met badkleding ook makkelijk gelegd.

 

zitten er veel zonnestudio's bij je in de buurt?

(gaat het erom om mensen in het algemeen naar de zonnebank te krijgen of naar de jouwe?)

 

 

Link naar reactie
  • 0

je kan ook samenwerking zoeken met sportwinkels, nu verkopen ze wintersportspullen, misschien dat als mensen dan een bepaald bedrag uitgeven dat dat ze dan een kortingsbon of foldertje krijgen met bv. "alleen een bruine kop of de rest ook? " met dan een foto van iemand met een bleek lijf en een bruin hoofd en dan van die stereotiepe witte bril vlekken.

en in het voorjaar en zomer is de link met badkleding ook makkelijk gelegd.

Ja, geen slecht idee idd.

 

zitten er veel zonnestudio's bij je in de buurt?

(gaat het erom om mensen in het algemeen naar de zonnebank te krijgen of naar de jouwe?)

 

Nee, ik heb het alleen recht in mijn omgeving. En het gaat er om dat mensen naar mijn zonnestudio komen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.