• 0

Domeinnamen in de toekomst

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ah, wacht even, ik kijk in de glazenbol ???

 

Voor dure domainnamen is het 35 jaar, goedkopere +/_ 20 jaar. Ligt ook deels aan de infrastructuur en de computers.

 

Wat moet je nu met zo'n vraag? Wat kost dat domain wat wil je er mee bereiken. Hoe wil je de investering terughalen.

 

Ik bedoel meer in het algemeen, zijn er goede alternatieven voor domeinnaamen? Zijn er al vergevorderde plannen voor een nieuwe internetomgeving zoals secondlife?

Link naar reactie
  • 0

Er zit wel een soort nieuw internet in de lucht, niet zoiets als Second Life overigens.

 

Maar ik zou zeggen: een goed webadres gaat voorlopig nog wel even mee. En zoals er eerder al geopperd werd:

 

hoe snel verdien je de investering terug? Een terugverdientijd van vijf jaar is helemaal niet gek, ook niet voor een webadres.

 

Ik zou me dus wat minder druk maken over de toekomst, maar meer over het ondernemen nu.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nee, web 2.0 heeft meer te maken met de manier waarop een website gemaakt wordt. :)

 

Nou, technische gezien komt het daar in detail misschien gedeeltelijk op neer, maar op hoger niveau is Web 2.0 toch wel iets meer dan dat.

 

Maar wat staat is dat in de Web 2.0 wereld de domeinnaam niet aan belangrijkheid heeft ingeboet.

 

Wat leuk (en relevant voor deze discussie denk ik) is om te zien (en dat werd eerder in een ander draadje ook aangehaald) is dat de domeinnaam niet perse meer heel direct te herleiden is tot een product of dienst (of categorie daarvan)

 

Denk aan hulu.com (online video). pandora.com (online music), digg.com (social bookmarks), yelp.com (product advies), del.icio.us (social bookmarks) en dichterbij: hyves.nl (social network)

 

gr.

Alef

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.