• 0

EZ trekt 117 miljoen uit de kast voor innovatie

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Minister Van der Hoeven maakt meer dan 100 miljoen euro vrij voor de uitvoering van drie innovatieprogramma’s op het gebied van chemie, materialen en life sciences en gezondheid.

In de programma’s werken mkb-bedrijven, grote bedrijven en kennisinstellingen samen in haalbaarheidsprojecten, R&D-projecten en Europese projecten.

Lees verder

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

@Christine.... Zou handig zijn als je dat onderbouwd... Toch?

 

My personal point of view...

Ik zat laatst op een mkb najaarsborrel waar de ING samen met de overheid (alle) stimuleringsregelingen onder de loupe, op de schoep en aangepast, verminderd en/of afgeschaft zouden kunnen willen worden (praten met veel WERKwoorden, maar doen.... ? ? ?).

Ik zet "alle" tussen (...) omdat van Minister tot figuranten in de zaal niet wisten hoeveel stimu-regelingen er zijn in Nederland... en dat is iets wat mij persoonlijk enorm verbaast. Maar... dit even terzijde....

Als ik dan nu in een persbericht lees dat er 117 miljoen wordt vrijgemaakt, dan vraag ik mij af... zijn er regelingen afgeschaft waardoor er nu budget over is....? Of.... is er met (alle) stimuleringen nog niets economisch gebeurd, en is in het kader van "geef nooit op" nog meer financiering nodig? Of... in het meest gunstige verhaal.... zijn stimuleringen inderdaad een economische stimulans, waardoor het de financiering waard is?

 

 

[edit:.... typefout gerestyled]

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

het geld komt inderdaad ook uit andere potjes. Ik weet van één van mijn klanten in de ruimtevaartsector, dat daar zeer recent enkele 10-tallen miljoenen ineens wegvielen.

 

Blijft het feit dat de effectiviteit van dit soort regelingen marginaal is. Meestal goed voor de omzet van de grote adviesbureaus.

 

Maar, genoeg gemopperd, we gaan gewoon lekker door met op eigen kracht innoveren :-)

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Het gaat mij niet zozeer om mopperen... maar meer om de economische meerwaarde ervan... Stel... ik ben overheid en investeer 117 miljoen... wat is dan de ROI ?

Hiermee bedoel ik te zeggen (vragen)... We lezen heel veel over nieuwe budgetten en stimu-regelingen, maar we zien maar zelden berichten over de uitkomsten daarvan.

Of.... is de stimulering korte termijn qua geld en zijn het hele lange termijn trajecten voordat de stimulering zichtbaar is?

Kortom... ik mis vaak de evaluatie ervan. Net als met de vouchers... daar is wel ge-evalueerd dat ze "verkocht" worden, maar niet wat ermee gedaan is.

Maar... misschien heb ik (te) weinig rapporten gelezen....?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Zou mooi zijn als de overheid verplicht een simpele website bij zo'n "investering" zou moeten maken met daarop een tijdslijn waarop de status te volgen is van het project en youtube filmpjes om het geheel te illusteren. Kost misschien 0,01 % van het algehele bedrag wat ze uitgeven maar levert 10x meer op omdat de investering ook meteen publiciteit oplevert. Geen taaie rapporten, dat werkt niet.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Goed idee djluc.

 

Wat ook wel fraai zou zijn is als ideeën ingebracht kunnen worden en democratisch gefinetuned en gestemd kan worden. Puur als vervanger van de wedstrijden waar maar één winnaar tevoorschijn komt en de rest geen aandacht meer krijgt.

 

Goed voorbeeld is die jongen die in dat draadje wordt genoemd met die water bespaarder, krijgt een tweede plaats in een ondernemers wedstrijd, met totaal verschillende product markt combinaties, laat weliswaar gelukkig de kop niet hangen maar geeft dan wel aan dat hij eigenlijk ook een zet in de rug had moeten hebben, ben even te lui om de link er bij te zoeken).

 

Maar die kant moeten we wel op.

 

Perry

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Probeer maar eens uit te zoeken hoe het huishoudboekje van de overheid er nu precies uitziet.

Probeer maar eens uit te zoeken aan de hand van welke lijst van producten en diensten jaarlijks wordt vastgesteld hoe hoog het inflatiecijfer is.

 

De overheid houdt het bewust allemaal vaag.

Link naar reactie
  • 0

De overheid houdt het bewust allemaal vaag.

 

Dan wil ik graag een lans breken voor TechnoPartner, die dit wel proberen te doen. De partijen die meedoen aan hun SEED- en SKE-regelingen moeten verantwoording afleggen, wat onder meer online bijgehouden wordt. De cijfers zijn nu nog afhankelijk van (vrijwillige) tussentijdse meldingen van de betrokken marktpartijen dus nu nog niet geheel compleet, maar aan het einde van de rit gaat er wel degelijk een evaluatie plaatsvinden, wanneer er verplichte inzage in de resultaten moet worden gegeven door diezelfde marktpartijen. Goed beleid komt dus af en toe zeker wel voor! :)

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jeroen,

 

Technopartner is wel een uitzondering op de regel. Ze houden zich ook niet zozeer bezig met innovatie, als wel met ondernemen en investeren in nieuwe innovatieve bedrijven.

 

De innovatiemaffia die de 117 miljoen krijgt toegeworpen, zit aan de anderekant van het spectrum en wordt vertegenwoordigd door het Innovatieplatform.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.