• 0

Bedrijfsnaamfraude of niet?

Goedemiddag,

 

Ik had vroeger een bedrijf Loonbedrijf G.Rozeboom ik heb dit verkocht aan dhr. T.Jansen. Dhr.Jansen is toen zijn eigen naam gaan gebruiken als bedrijfsnaam. De bedrijfsnaam is ook verkocht zonder dat er een tijdslimiet bij stond. 7 jaar na verkoop is dhr. Jansen ook de bedrijfsnaam Loonbedrijf G.Rozeboom gaan gebruiken waar geen kvk aan gekoppeld is, alleen te vinden in het telefoonboek en ‘’gevestigd aan het adres van zijn vader’’. Waarschijnlijk doet hij dit omdat zijn vader aan de zelfde straat woont als ik. In tussentijd heb ik ook weer een bedrijf Loonbedrijf GERO. Dit is nogal verwarrend voor klanten, ze denken dat ze mij bellen maar krijgen iemand anders, kan ik hem gerechtelijk hierop aanpakken?

(De genoemde bedrijfsnamen zijn fictief).

 

 

Alvast bedankt voor jullie reakties,

 

Met vriendelijke groet,

 

G. Rozeboom

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nadat hij een andere handelsnaam is gaan gebruiken (Janssen) is de handelsnaam (daar hebben we het hier over) toch uitgeschreven en vervallen? Als hij dan opnieuw een handelsnaam kiest is het gewoon een standaard procedure nieuwe handelsnaam. Hij zal dus niet verwarrend mogen zijn.

 

Het probleem zit in de letterlijke tekst van de overeenkomst. Wat houdt:

"de bedrijfsnaam is ook verkocht" precies in?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Even los van de verkeerde titel van dit onderwerp: waarom informeer je niet bij de kvk? Een bedrijf kan verschillende handelsnamen gebruiken, of dat hier juridisch/naamtechnisch klopt weet ik niet. Ik denk dat je uitgangspunt in eerste instantie feiten moeten zijn, wij kunnen nu wel van alles gaan veronderstellen, maar daar heb je in dit concrete geval natuurlijk niks aan.

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

De bedrijfsnaam is 7jaar geleden verkocht (hij nam het bedrijf van mij over), als hij dan nu pas wordt gebruikt mag dit toch niet? Want na verkoop heeft de nieuwe eigenaar toch maar 5jaar de tijd om dit te gaan gebruiken? Dus nu is zijn recht op deze naam toch vervallen? Hij gebruikt nog gewoon zijn naam Jansen(ingeschreven KVK), maar heeft nu in 1keer in het telefoonboek ook Loonbedrijf G. Rozeboom, op een adres waar hij ook al niet eens is gevestigd.

Link naar reactie
  • 0

 

Je hebt waarschijnlijk het gevoel dat hij verwarring probeert te zaaien door na zeven jaar alsnog de naam te gaan gebruiken die verwijst naar jouw ouwe bedrijf (dat je met naam en al aan hem verkocht hebt) en een adres te gebruiken dat in dezelfde straat als de jouwe is. Hebben jullie al eens gepraat? Zitten jullie in mekaars vaarwater, doordat jij weer opnieuw begonnen bent?

 

Eigenlijk klinkt dat allemaal ontzettend kinderachtig. Het is flauw van jouw concurrent om de indruk te wekken dat hij onder jouw naam en op jouw adres actief is, maar jij hebt destijds je bedrijf inclusief naam verkocht. Verspil dus geen energie aan ouwe frustraties, maar bouw een nieuw bedrijf op onder een nieuwe naam dat NIET concurreert op zulke flauwekul.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

De bedrijfsnaam is ook verkocht zonder dat er een tijdslimiet bij stond. 7 jaar na verkoop is dhr. Jansen ook de bedrijfsnaam Loonbedrijf G.Rozeboom gaan gebruiken waar geen kvk aan gekoppeld is, alleen te vinden in het telefoonboek en ‘’gevestigd aan het adres van zijn vader’’.

G. Rozeboom

 

Tja, dit is duidelijk toch.... van ruilen komt huilen... Volgens mij is KvK niet relevant. Ook het inschrijven in het Merkenregister biedt je geen soelaas, hij heeft immers de koopakte van de naam.

 

Ik denk niet dat Jansen de naam Rozenboom uit het telefoonboek zal halen. Het zal hem toch wel wat klanten opleveren..... En de vader is geen partij tussen jou en de Jansen die jouw bedrijf kocht.

 

Een lesje voor iedereen, verkoop nooit je bedrijfsnaam als het je EIGEN naam is !!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.