• 0

Flyeren in Duitsland

Beste HLers,

 

Zoals ik reeds eerder heb aangegeven, ben ik (nog steeds) voornemens om een website te lanceren welke zich richt op de Duitse ondernemers.

 

Daar ik bekend ben met plekken waar regelmatig mensen uit mijn doelgroep te vinden zijn, wil ik daar gaan flyeren.

 

Helaas heb ik nog nergens kunnen achterhalen hoe in Duitsland tegen flyeren wordt aangekeken. Ik wil uiteraard niet het risico lopen dat ik door de Duitse overheid wordt aangesproken betaling van een boete wegens 'vervuiling van de openbare ruimte' of iets dergelijks ;)

 

Wellicht dat iemand van jullie mij iets kan vertellen hieromtrent?

 

Bij voorbaat dank!

 

Roy

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Flyeren voor zo'n gerichte doelgroep op een parkeerplaats, voor een website? Lijkt me niet echt heel efficient, nog afgezien van eventuele regelgeving...

 

Het betreft een parkeerplaats waar veel auto`s van ondernemers staan. Niettemin ben ik het met je eens dat het weinig efficient zou zijn indien ik mijn website uitsluitend middels flyeren zou promoten (zeker in een enorm land als Duitsland). Ik beschouw het dan ook meer als een aanvullende manier om de bekendheid van mijn site te verkrijgen/vergroten.

 

Is er wellicht nog iemand anders die wat over het onderhavige vraagstuk kan roepen?

 

Roy

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Waarschijnlijk bedoel je een parkeerplaats bij een beurs of zelfs ín een beursgebouw? Pas daar mee op, meestal (ook in NL) is flyeren daar verboden of je krijgt een gepeperde rekenig van de schoonmaakkosten....

 

In Nl is bij gemeentelijke verordering flyeren in de meeste plaatsen verboden, denk dat het in DLD niet anders is.

Link naar reactie
  • 0

Waarschijnlijk bedoel je een parkeerplaats bij een beurs of zelfs ín een beursgebouw? Pas daar mee op, meestal (ook in NL) is flyeren daar verboden of je krijgt een gepeperde rekenig van de schoonmaakkosten....

 

In Nl is bij gemeentelijke verordering flyeren in de meeste plaatsen verboden, denk dat het in DLD niet anders is.

 

Dank voor deze bijdrage. Wat mij echter verbaast is dat ik zeer regelmatig (zowel in NL als in DLD) folders achter mijn ruiterwisser aantref nadat ik mijn auto wat uurtjes (in bijv. een parkeergarage) heb geparkeerd. Is dit dan niet eveneens verboden?

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ja, ben ik met je eens, gebeurt mij ook zeer regelmatig. Doe eens mee aan een mountainbikewedstrijd en na afloop kun je je auto ontdoen van allerhande reclame.

Maar ik kan me voorstellen dat jij je aan de wet wil houden... :)

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik ben ondernemer en woon in Duitsland.

 

Ondernemen hier gaat anders dan in NL, het is hier allemaal formeler.

 

Correcte kleding, eerst afspraken maken,enz.

 

Ik denk ook dat flyeren niet veel zal helpen.

 

 

Ik ben er inderdaad van op de hoogte dat ondernemen in Dld veel formeler gaat dan in NL. Ik wil echter benadrukken dat ik middels mijn (in aanbouw zijnde) website een algemene dienst ga leveren waarvoor ik nauwelijk persoonlijk contact zal hebben met Duitse ondernemers (denk aan een soort profielensite).

 

Uiteraard begrijp ik dat de website weinig bekendheid zal krijgen als ik me zou beperken tot flyeren alleen. Niettemin beschouw ik het als een (relatief) goedkope manier om de bekendheid enigszins een boost te geven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.