• 0

to bv or not to bv?

Misschien een wat vreemde vraag, maar wel een die doordacht is. Volgens mijn meerjaren begroting zou het voorlopig fiscaal voordeliger kunnen zijn om eerst als een eenmanszaak te starten. Ik moet het straks vooral hebben van de internationale markt. Ik ben voornemens om mij o.a. regelmatig op internationale branche beurzen in het buitenland te presenteren. ‘Marketing technisch’ gezien zal m.i. zaken doen met een eenmanszaak hierbij minder serieus kunnen worden ontvangen, dan met een bv. Klinkt dit herkenbaar, of zie ik beren…. ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bekend inderdaad maar aan de andere kant maakt het niet zo heel veel uit. Je kan bijvoorbeeld een merknaam registeren in de benelux o.i.d. waarmee je de marketing doet. Omzetten naar een BV kan altijd nog.

 

Als je niet op zoek bent naar risico beperking of je in een markt zit waar alleen BV's echt actief zijn dan zou ik gewoon een eenmanszaak beginnen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties. Ik laat wel een merknaam internationaal registreren. Het lag inderdaad in de bedoeling om vooral vanuit deze merknaam te ‘marketen’. De handelsnaam zal anders luiden. Dit vooral omdat ik ook andere producten naast mijn eigen ontwikkelde wil importeren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.