Ga naar inhoud

Voorstelling van producten naar potentiele afnemers?

Geplaatst:

samobo

Ik verdeel recent diverse producten die essentieel zijn voor hardlopers. Ik beschouw loopscholen als potentieel mijn meest belangrijke klanten.

 

Elke loopschool heeft deze producten nodig om hun activiteiten te kunnen doen. Elke school heeft ook een vaste afnemer. Ik heb de prijzen en commissiepercentages ontvangen van al mijn concurrenten. Dit schommelt van 10%-15%. Dit ligt aanzienelijk lager dan de kortingspercentages die ik hun aanbied, namelijk 20%-30%. Mijn prijzen liggen ongeveer gelijk met deze van de concurrentie.

 

Ook zijn mijn producten van een veel hoogwaardigere kwaliteit dan deze van mijn concurrenten. Dit kunnen mogelijke afnemers ook duidelijk merken indien ze de folders bekijken.

 

Ik ben reeds begonnen met een kleine voorstellingsemail te versturen naar al de loopscholen die in online kon vinden. Hierin heb ik een productvoorstelling gedaan + de commissiepercentages toegevoegd. Helaas heeft dit weinig tot geen effect gehad. Dit vind ik moeilijk te begrijpen. Kwestie prijs/kwaliteit heb ik grote voorsprong op mijn concurrenten maar desondanks blijkt er maar 1 van de 25 scholen interesse te hebben. Hoe moet ik hiermee om? Is email gewoon een slecht communicatiemiddel om mogelijke afnemers te contacteren? Kan ik beter echte brochures versturen?

 

Ik hoor de echte managers onder jullie al zeggen "Gewoon een bezoekje brengen aan de mogelijke afnemers!". Helaas is dit helemaal niet mijn sterkste punt. Ik ben erg slecht in sociaal en communicatief handelen. Dus dit is geen optie.

 

Alvast bedankt voor jullie medewerking!

 

MVG,

Jan Pierlinckx

Featured Replies

Geplaatst:

TwaBla

 

Toch in de auto stappen (na gebeld te hebben voor een afspraak) en ter plekke je product aan de man brengen. Het went vanzelf. Of anders een vertegenwoordiger in dienst nemen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

michael.l

ik denk ook dat er niks anders opzit dan op pad te gaan.

eerst kan je ze nog bellen en o.a. vragen waarom ze niet op je e-mail hebben gereageerd.

je kan beginnen met een paar kleinere/minder belangrijke mogelijke klanten je kan dan zonder druk op ze "oefenen"

of misschien eerst met kenissen als een soort rollenspel oefenen, zodat je de meest voorkomende situaties al kent.

ik weet niet wat ik me precies bij een loopschool (en de eigenaar daarvan) moet voorstellen, maar het lijkt me dat jou kennis (en passie) van je producten voor zo iemand belangrijker is dan een glad verkooppraatje.

  • 1 month later...
Geplaatst:

fspromotion

Meteen een vertegenwoordiger in dienst nemen is eens iets te groot risico lijkt mij.

 

Misschien kan je freelance verkopers zoeken?

 

Ik heb je een PM verstuurd..

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.