Jump to content
samobo
Verberg

Voorstelling van producten naar potentiele afnemers?

vraag

Ik verdeel recent diverse producten die essentieel zijn voor hardlopers. Ik beschouw loopscholen als potentieel mijn meest belangrijke klanten.

 

Elke loopschool heeft deze producten nodig om hun activiteiten te kunnen doen. Elke school heeft ook een vaste afnemer. Ik heb de prijzen en commissiepercentages ontvangen van al mijn concurrenten. Dit schommelt van 10%-15%. Dit ligt aanzienelijk lager dan de kortingspercentages die ik hun aanbied, namelijk 20%-30%. Mijn prijzen liggen ongeveer gelijk met deze van de concurrentie.

 

Ook zijn mijn producten van een veel hoogwaardigere kwaliteit dan deze van mijn concurrenten. Dit kunnen mogelijke afnemers ook duidelijk merken indien ze de folders bekijken.

 

Ik ben reeds begonnen met een kleine voorstellingsemail te versturen naar al de loopscholen die in online kon vinden. Hierin heb ik een productvoorstelling gedaan + de commissiepercentages toegevoegd. Helaas heeft dit weinig tot geen effect gehad. Dit vind ik moeilijk te begrijpen. Kwestie prijs/kwaliteit heb ik grote voorsprong op mijn concurrenten maar desondanks blijkt er maar 1 van de 25 scholen interesse te hebben. Hoe moet ik hiermee om? Is email gewoon een slecht communicatiemiddel om mogelijke afnemers te contacteren? Kan ik beter echte brochures versturen?

 

Ik hoor de echte managers onder jullie al zeggen "Gewoon een bezoekje brengen aan de mogelijke afnemers!". Helaas is dit helemaal niet mijn sterkste punt. Ik ben erg slecht in sociaal en communicatief handelen. Dus dit is geen optie.

 

Alvast bedankt voor jullie medewerking!

 

MVG,

Jan Pierlinckx

Link to post
Share on other sites

3 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

 

Toch in de auto stappen (na gebeld te hebben voor een afspraak) en ter plekke je product aan de man brengen. Het went vanzelf. Of anders een vertegenwoordiger in dienst nemen.


Gratis Marketingadvies
Op dit forum mag je in berichten geen reclame voor jezelf maken, maar in je signatuur (ga naar accountinstellingen via je profielnaam rechtsboven) kun je naar hartelust tekeer gaan. Mits het bij 4 regels blijft, drie backlinks en max 1000 tekens.

 

Extra Voordeel: heb je vaak gereageerd, dan geldt het multiplier effect. 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

ik denk ook dat er niks anders opzit dan op pad te gaan.

eerst kan je ze nog bellen en o.a. vragen waarom ze niet op je e-mail hebben gereageerd.

je kan beginnen met een paar kleinere/minder belangrijke mogelijke klanten je kan dan zonder druk op ze "oefenen"

of misschien eerst met kenissen als een soort rollenspel oefenen, zodat je de meest voorkomende situaties al kent.

ik weet niet wat ik me precies bij een loopschool (en de eigenaar daarvan) moet voorstellen, maar het lijkt me dat jou kennis (en passie) van je producten voor zo iemand belangrijker is dan een glad verkooppraatje.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er is 1 lid online en 40 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept