Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
samobo
samobo
Ik verdeel recent diverse producten die essentieel zijn voor hardlopers. Ik beschouw loopscholen als potentieel mijn meest belangrijke klanten.
Elke loopschool heeft deze producten nodig om hun activiteiten te kunnen doen. Elke school heeft ook een vaste afnemer. Ik heb de prijzen en commissiepercentages ontvangen van al mijn concurrenten. Dit schommelt van 10%-15%. Dit ligt aanzienelijk lager dan de kortingspercentages die ik hun aanbied, namelijk 20%-30%. Mijn prijzen liggen ongeveer gelijk met deze van de concurrentie.
Ook zijn mijn producten van een veel hoogwaardigere kwaliteit dan deze van mijn concurrenten. Dit kunnen mogelijke afnemers ook duidelijk merken indien ze de folders bekijken.
Ik ben reeds begonnen met een kleine voorstellingsemail te versturen naar al de loopscholen die in online kon vinden. Hierin heb ik een productvoorstelling gedaan + de commissiepercentages toegevoegd. Helaas heeft dit weinig tot geen effect gehad. Dit vind ik moeilijk te begrijpen. Kwestie prijs/kwaliteit heb ik grote voorsprong op mijn concurrenten maar desondanks blijkt er maar 1 van de 25 scholen interesse te hebben. Hoe moet ik hiermee om? Is email gewoon een slecht communicatiemiddel om mogelijke afnemers te contacteren? Kan ik beter echte brochures versturen?
Ik hoor de echte managers onder jullie al zeggen "Gewoon een bezoekje brengen aan de mogelijke afnemers!". Helaas is dit helemaal niet mijn sterkste punt. Ik ben erg slecht in sociaal en communicatief handelen. Dus dit is geen optie.
Alvast bedankt voor jullie medewerking!
MVG,
Jan Pierlinckx
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag