• 0

reiskosten en BTW op factuur

Ik heb een adviesbureau en reken aan mijn klanten 0,28 cent per kilometer kostenvergoeding. Op de factuur reken ik geen BTW over de kilometervergoeding (alleen over adviesuren). Volgens mijn klant (groot bedrijf) is dit de juiste werkmethode. Nu zijn mijn vragen:

- hoef ik inderdaad geen BTW op factuur te zetten voor kilometervergoeding?

- Naast kilometervergoeding die ik krijg van mijn klanten: wat kan ik als kosten indienen op mijn belastingaangifte aangezien ik mijn prive-auto gebruik? Is dat 0,19 per km? wat dan met de 0,09 per km verschil?

- Kan ik van mijn priveauto ook nog procentueel (zakelijke tov privekilometers) verzekering/voertuigbelasting/benzine/afschrijving opbrengen of is dit ipv 0,19 cent per km?

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Op de factuur aan je klant behoor je over alle posten BTW te berekenen dus ook over de kilometers.

Die 19 ct is inclusief alle kosten die je voor je auto maakt, je kunt dus geen andere kosten aftrekken. Wel kun je de BTW over de gemaakte kosten terugvorderen in de verhouding zakelijke / prive kilometers die je maakt. De teruggevraagde BTW moet je dan weer corrigeren op die 19 ct aftrek omdat die uitgaat van kosten incl. BTW

Die 19 ct zijn aftrekbare kosten, de 28 ct die je in rekening brengt is omzet. Verschil van 9 ct. is dus (los van andere zaken) winst.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.