In een speech op de CeBIT heeft Anne Mulcahy, directeur van Xerox, gepleit voor een nieuwe manier van werken. Zij deed dit onder het motto 'a new world order, a new work order'.
Zij riep de ondernemers in de wereld op om de koppen bij elkaar te steken, teneinde zoveel mogelijk profijt te trekken van technologie. Dit zou moeten leiden tot een sterk toegenomen productiviteit. Volgens Mulcahy hebben bedrijven in de afgelopen jaren veel geld gestoken in technologische vernieuwing, zonder dat ze daar echt een winst door hebben behaald.
Van 1998 tot 2000, zo hield Mulcahy haar gehoor voor, besteedden de Amerikaanse bedrijven een bedrag van 65 miljard dollar aan nieuwe technologie. "Het kopen van techniek alleen is niet genoeg, je zult ook je manier van werken moeten veranderen om die techniek ook echt goed te kunnen gebruiken", aldus de grote baas van Xerox.
Zij baseert zich mede op een onderzoek dat recent is gehouden onder Europese managers. Van de ondervraagden gelooft nog niet de helft dat technologie hun zakelijke leven aangenamer maakt dan wel kan maken. Ongeveer een derde denkt precies het tegenovergestelde, de techniek maakt hen het leven juist zuur.
Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mikky Vrolijk
Mikky Vrolijk
[bronvermelding: Automatiseringsgids 12-03-2003]
Xerox-topvrouw roept op tot actie !
In een speech op de CeBIT heeft Anne Mulcahy, directeur van Xerox, gepleit voor een nieuwe manier van werken. Zij deed dit onder het motto 'a new world order, a new work order'.
Zij riep de ondernemers in de wereld op om de koppen bij elkaar te steken, teneinde zoveel mogelijk profijt te trekken van technologie. Dit zou moeten leiden tot een sterk toegenomen productiviteit. Volgens Mulcahy hebben bedrijven in de afgelopen jaren veel geld gestoken in technologische vernieuwing, zonder dat ze daar echt een winst door hebben behaald.
Van 1998 tot 2000, zo hield Mulcahy haar gehoor voor, besteedden de Amerikaanse bedrijven een bedrag van 65 miljard dollar aan nieuwe technologie. "Het kopen van techniek alleen is niet genoeg, je zult ook je manier van werken moeten veranderen om die techniek ook echt goed te kunnen gebruiken", aldus de grote baas van Xerox.
Zij baseert zich mede op een onderzoek dat recent is gehouden onder Europese managers. Van de ondervraagden gelooft nog niet de helft dat technologie hun zakelijke leven aangenamer maakt dan wel kan maken. Ongeveer een derde denkt precies het tegenovergestelde, de techniek maakt hen het leven juist zuur.
Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
0 antwoorden op deze vraag