• 0

Graag wat hulp bij het opstellen van een "bindingscontract"

Hallo,

 

Ik ben sinds kort voor mezelf begonnen als eenmanszaakje.

Ik houd me bezig met het bemiddelen tussen sporters (lees vechtsporters, want daar richt ik me op) en evenementen.

 

- Op dit moment ben ik in gesprek met een buitenlandse act die ik naar NL zou willen halen.

Echter... om een sterkere positie te krijgen, zou ik graag werken met bindingscontracten.

(om er zeker van te zijn dat als de betreffende sporter binnen NL iets wil doen, dat hij dan aan mij gebonden is en dus niet om mij heen kan)

 

 

Ik heb geen flauw idee hoe ik zo'n contract opstel, vandaar dat ik graag wat hulp zou willen.

Misschien dat er iemand wat advies voor me heeft?

(of is er ergens een contract te vinden ter inzage, dat ik dan kan aanpassen naar mijn eigen hand)

"One Aim"

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou zeggen gebruik de eventuele tips die je hier krijgt voor het compleet maken van je contract en ter controle van een jurist.

 

Ga alsjeblieft niet zelf een contract opstellen. Ik heb net mijn algemene voorwaarden door een jurist laten opstellen en moet je zeggen zoals zij dingen heeft afgedekt daar had ik zelf niet eens aan gedacht. Ik heb deze vroeger ook wel eens zelf opgesteld voor een ander handeltje, maar zou dit nu niet meer aandurven.

 

Het kost je nu wat geld, maar dan heb je het ook goed voor elkaar en je kan het contract bij een gelijke situatie gewoon weer gebruiken.

 

Als jij met minimale of zonder juridische kennis een contract denkt op te stellen, dan lachen de meeste advocaten daarom. Vaak is aan de eerste zin in een contract al te zien of het door een leek of professional is opgesteld.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Budopower,

 

Een bindingscontract werkt natuurlijk alleen als het getekend wordt. Als een vechtsporter geen zin heeft om naar NL af te reizen of elders een betere deal kan krijgen, dan wordt er gewoon niet getekend, dus is een dergelijk contract zinloos.

 

De voorwaarden die je moet stellen betreffen het exclusieve recht voor jou om deze sporter in NL te laten vechten. Dat is in wezen een non-concurrentiebeding met een regresrecht.

 

Buiten de gemaakte afspraken over wat, waar, wanneer en tegen welke gage zul je die sporter dus aan jou moeten binden. Dat kan een simpele passage in de overeenkomst zijn als:

 

"opdrachtnemer (de sporter) geeft hierbij aan opdrachtgever (jij) het exclusieve recht tot het aangaan van bindende overeenkomsten ter uitvoering van genoemde activiteiten (omschrijf deze dus duidelijk in de overeenkomst) in Nederland. Enkel de opdrachtgever kan de opdrachtnemer op Nederlands grondgebied binden aan een overeenkomst tot uitvoering van genoemde activiteiten.

 

Indien opdrachtnemer via een derde bemiddelaar, zonder voorafgaand akkoord van opdrachtgever, activiteiten ontplooit zoals hierboven genoemd, dan verbeurt opdrachtnemer aan opdrachtgever een boete van (stel) € 5.000 per overtreding, onverlet de plicht tot vergoeding van de geleden schade door opdrachtgever."

 

Nu hamer ik wat weg met mijn juridische kennis. Als het jou echt hier om te doen is, raadpleeg dat een contractjurist. Kost wel wat, maar dan heb je zekerheid.

 

Groet en laat ze knokken voor je

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Weet je wat het is?

 

Ik heb 3 vrienden (allen uit dezelfde familie, dus kan onder 1 contract, wnat het zijn 1 zus en 2 broertjes) in UK zitten die interesse hebben om op regelmatige basis naar NL te komen voor vechtsportgala's.

 

Ik wil er dus zeker van zijn dat (naarmate ze meer bekendheid krijgen hier in NL) ze niet door 1 of andere NL organisatie benaderd worden en ze voor mijn neus weg worden gekaapt.

 

----

 

Mara waar vind ik zo'n iemand die me helpt met het opstellen van een contract?

"One Aim"

Link naar reactie
  • 0

Elke jurist met kennis van zaken op dit gebied kan zo'n contract opstellen aan de hand van je wensen. Een kant en klaar contract wat helemaal klopt met je wensen zal waarschijnlijk niet online staan, en dan nog moet je het laten checken. Het is tenslotte van belang om je core-business draaiende te houden!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Budopower

 

Ik ken genoeg advocaten die dit contract kunnen opstellen voor je. Vraag blijft hoeveel je wilt investeren in een bindend contract en waar je woont.

Zou zonde zijn om naar het oosten te reizen als je in de Randstad woont, want ook daar kan ik je wel in contact brengen met de juiste advocaat.

 

Mail mij desnoods direct: denariusadvies@gmail.com

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.