• 0

Zakenpartner gezocht/aangeboden

Kan er op Higherlevel een aparte rubriek Zakenpartner gezocht/aangeboden worden geopend? Ik vind dit erg van belang niet alleen voor mij persoonlijk maar voor alle starters. In Vraag en aanbod tussen bijv. ,bureaustoelen te koop, enz. staan lijkt mij niet zo zinvol.

 

Higherlevel zou zo een gat in de markt invullen.

 

Zelf zit ik ook met het bekende probleem dat ik een aantal uitvindingen heb, waaronder een botenzelfbouwsysteem, waar nu tot nu toe niemand mee aan de slag is gegaan. Doodzonde aangezien verschillende deskundigen enthousiast waren over deze uitvinding. Daarom zoek ik voor dit botenbouwsysteem dringend een commerciele partner.

 

Zelf ben ik meer de technische man en ben niet goed in commercie

 

Zo vaak heb ik al meegemaakt dat ondernemers er in hun eentje voor staan en hun eigen zaak niet meer voldoende aandacht kunnen geven.

Zo laten zij goede kansen aan zich voor bij gaan.

 

De meeste investeerders kunnen of willen niet in het bedrijf een actieve rol spelen, maar een investeerder-plus, die niet alleen financieert maar actief de zaken aanpakt, zou een grote meerwaarde betekenen voor

veel starters.

 

 

Paul

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn lijkt het een prima plan,

het moeilijke is om 'investeerders' op de site te krijgen. Nu komen er vooral veel 'idee-mensen'.

 

Er lezen voldoende investeerders mee op dit forum.

Je moet alleen niet verwachten dat alles op een presenteerblaadje wordt aangereikt.

In jouw bericht wek je een beetje de indruk te denken dat investeerders afkomen op mensen die nog niet verder zijn dan een idee en eventueel een half af businessplan.

Maak een goed plan, onderzoek de markt, werk aan jouw netwerk en je komt ze vanzelf tegen.

Link naar reactie
  • 0

[

Er lezen voldoende investeerders mee op dit forum.

In jouw bericht wek je een beetje de indruk te denken dat investeerders afkomen op mensen die nog niet verder zijn dan een idee en eventueel een half af businessplan.

Maak een goed plan, onderzoek de markt, werk aan jouw netwerk en je komt ze vanzelf tegen.

 

Investeerders zoeken meestal kantenklare bedrijfsplannen. Als je, om wat voor reden dan ook, die nog niet hebt, val je buiten de boot.

 

Bovendien als jouw netwerk niet in die hoek ligt sta je al op grote achterstand. Er zijn hier op dit forum zat techneuten die niet zo goed zijn in het starten van een onderneming en die worden verdomd weinig geholpen. Wel heel veel goed bedoelde adviezen, maar dat is het nou juist. Je kan niet overal even goed in zijn. Sommige dingen kan je beter door anderen goed laten uitvoeren. Dat zie je zo "mooi" in de Engelse Dragon's Den. Al verschillende keren kwamen daar starters op het podium, die volledig met een mond vol tanden stonden. Resultaat: geen enkele investeerder wilde een cent in hem investeren. Zonde want vaak hebben zij zo een aardig projekt afgewezen. Met een representatief uiterlijk, een net pak en gelikte uitstraling bereik je echter wonderen, ook als je een matig plan hebt. zelf weiger ik altijd een net pak uit principe. Het moet om de inhoud en niet de uiterlijke schijn gaan.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de term investeerder fout in combinatie met de topictitel zakenpartner. Graag een definitie van de term waar we het hier over hebben.

 

Ben ik helemaal mee eens:

 

Onder een zakenpartner versta ik iemand die niet alleen maar meedenkt of investeert maar ook actief betrokken is en mee onderneemt. Dus jou aanvult op gebieden waar jij niet goed in bent.

 

Dus voor iedereen die niet 100% van de ondernemersvaardigheden bezit is zo'n zakenpartner erg nuttig.

 

Investeerders zoeken meestal alleen starters met 100% ondernemerskwaliteiten.

Link naar reactie
  • 0

Ok, dan is dat een stuk duidelijker. Zo iemand zou ik ook wel willen hebben :)

 

[offtopic]

http://www.readwriteweb.com/archives/36_startup_tips.php

Tip 1: You must have a technical co-founder ;) [/offtopic]

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

 

Volgens mij wemelt het op de zoekertjespagina's van de dagbladen en op websites zoals Marktplaats van 'zakenpartners' die argeloze starters en uitvinders een handje willen helpen. Zou dit forum zich openstellen voor uitvinders en financiers die naar mekaar op zoek zijn, dan werd zo'n ontmoetingsplek in no-time overspoeld door fortuinzoekers van beiderlei kunnen. We zijn niet in staat om goedwillende deelnemers van praatjesmakers te scheiden, en daarom lijkt me dat zo'n initiatief maar door iemand anders genomen moet worden.

 

Ondertussen kun je al je fantastische uitvindingen hier etaleren (ook zonder stropdas) zodat belangstellende investeerders direct contact kunnen opnemen. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Is er niet iemand op HL die zo'n partner-gezocht forumdeel goed kan leiden?/ ;D

Of is het misschien een beter idee als Nils op Nebib zo'n project start? Hij screent toch ook vooraf de investeerders?

 

Het is doodzonde als er in ons land nergens zo'n vraag en aanbod site is, doordat figuren misbruik maken van goedgelovigheid van anderen.

 

trouwens ook de prikborden op Marktplaats worden misbruikt Op de investerings.pagina.nl worden heel veel fakereacties geplaatst door "grappenmakers'

Link naar reactie
  • 0

zelf weiger ik altijd een net pak uit principe. Het moet om de inhoud en niet de uiterlijke schijn gaan.

 

Doet me denken aan de mop van die man die al wandelend in de Sahara is verdwaald.

Al sloffent door het zand en op zoek naar water ziet de verdwaalde man in de verte iemand lopen, Het verzet zijn koers en na enkele minuten gaat hij een gesprek aan met de vreemdeling.

Hij vraagt hem of hij water heeft, hierop antwoord de man dat hij geen water heeft maar wel stropdassen verkoopt.

Stropdassen in woestijn. ??? Afijn, de man strompelt weer verder op zoek na water.

De moed begint hem echter langzaam in zijn schoenen te zakken, zijn mond voelt aan als een zandbak en overal begint hij luchtspiegelingen te zien van een Hotel.

Opnieuw doemt er een vreemdeling op over een van de zandduinen.

Op de vraag om een slok water antwoord deze man ook dat hij geen water heeft, wel kan hij een stropdas van hem kopen.

Wat moet ik met een stropdas denkt de bijna uitgedroogde wandelaar.

Nadat er weer een uur verstreken is ziet hij ineens een groot gebouw midden in de woestijn.Tergend langzaam komt het dichterbij. Eenmaal aangekomen wil de man de trap op lopen naar de ingang van wat een hotel blijkt te zijn.

Bij de deur staat echter een portier die hem de toegang tot het hotel weigert.

Sorry meneer, alleen toegang met een stropdas.

 

Zet je ego opzij en koop een pak.

Link naar reactie
  • 0

Zo te zien, ben je vooral zelf je grootste opponent.

 

Met een representatief uiterlijk, een net pak en gelikte uitstraling bereik je echter wonderen, ook als je een matig plan hebt.

 

Staar je nou niet blind op al die uiterlijke aspecten. Veel investeerders dragen zelf ook geen stropdas. Ze verlangen echter wel een duidelijke en overtuigende presentatie.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

een succesvolle business opbouwen:

 

1% inspiratie,99% transpiratie.

 

Ik ben het eens met Merkava, zet je plan op een A4-tje, oefen je elevator pitch en ga de markt op! Het is een illusie te denken dat dit soort dingen via een website lopen. Off-line dus!

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

 

Wat ik vaak hoor is het volgende:

Een investeerder zoekt vaak een produkt, wat al verkocht wordt, dus met een prototype hoef je niet aan te komen.

 

Daarom lijkt mij een zakenpartner eerder zinvol, ook al omdat een investeerder niet met mensen in zee gaat , als hij niet voor de volle 100% vertrouwen heeft in hun ondernemerscapaciteiten.

 

In deze thread gaven meteen al 3 mensen aan het een goed idee te vinden om een vraag en aanbod sectie te maken voor zakenpartners. Dus er is zeker vraag naar. De moderators op HL kunnen toch zoiets goed begeleiden en uitwassen voorkomen? Ik vind dat toch van meer belang dan een vraag en aanbod voor bureaustoelen e.d.

 

Als Nebib dat op zich wil nemen is dat natuurlijk ook een goede optie.

Link naar reactie
  • 0

Bereid jezelf nu gewoon goed voor, en investeer in het schrijven van een ondernemingsplan! Waarom moeten vrijwilligers zoals de moderators zijn zich inspannen voor jou? Weeg de eerdere reacties in dit topic even...

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Precies.

Recent hadden we nog een discussie op dit board dat het voor de bemiddelaars in durfkapitaal niet meevalt om het hoofd boven het wat er te houden. Iedereen vind dat er van alles moet, zodra het om de kosten gaat dan wordt er als snel een andere partij aangewezen die het op zich moet nemen.

 

Ik heb een mooie spreuk van Ghandi voor Paulgo.

 

Be the change you wish to see in the world.

 

En dat legt de verantwoordelijkheid voor dergelijke initiatieven meteen bij de gebruikers van een dergelijke dienst.

Dus meneer Paulgo, wat weerhoudt jou ervan een dergelijke dienst op te zetten ?

Lijkt me een prima manier om zelf investeerders aan te trekken. ;D

Link naar reactie
  • 0

@Paul: de strekking van je oproep is heel duidelijk en wat mij betreft zeker ook een zinvolle aanvulling van HL. Uit de ervaringen van de moderatoren blijkt dat er een potentieel probleem in schuilt om er een aparte categorie van te maken. Wat is dan de oplossing? Creatief gebruikmaken van de mogelijkheden. Oftewel ... een mooie prikkelende post schrijven over je concept/idee/plan. Iemand die werkelijk interesse heeft en iets voor je kan betekenen neemt vanzelf contact met je op.

 

Een goed verstaander heeft immers voldoende aan een half woord.

Link naar reactie
  • 0

We krijgen hier al een boel uitvinders en plannenmakers op bezoek die hun ideeën uitventen, en Nebib probeert al jaren aan concrete matching te doen: dus er wordt van twee kanten gewerkt aan afstemming van vraag op aanbod. Maar een dhz-marktplaats valt buiten die aanpak, omdat dat waarschijnlijk enorm veel moderatie vergt. Er is immers aan beide zijden veel kaf onder het koren, en al dat kaf maakt het voor de serieuze partijen lastig.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Van MT.NL:

 

...ik kreeg vaker te maken met miljardairs en het (gebrek aan) uiterlijk vertoon van deze heren was opvallend gelijk. Zo waren daar enkele schatrijke Microsoft-topmensen die er stuk voor stuk uitzagen als Bill Gates: bloes, trui, spijkerbroek, geen stropdas. Ik weet overigens niet of je ze moet meetellen, Microsoft is het bedrijf van de (bijna per ongeluk) rijk geworden nerds. Een nerd met een miljard op de bank blijft er hoe dan ook uitzien als nerd.

 

Een blik op de Forbes top-10 leert dat mijn waarneming geen toeval is. Miljardairs hebben niks met blingbling. Amancio Ortega (nummer 8) en Ingvar Kamprad (4) weigeren pakken en stropdassen te dragen. De laatste vliegt net als Azim Premji economy, reist met de trein en eet in goedkope restaurants - ondanks zijn 22 miljard euro. Warren Buffet (2) woont nog steeds in hetzelfde eenvoudige huis dat hij in 1958 kocht. Li Ka Shing uit Hongkong (9) draagt simpele, ietwat versleten schoenen en een goedkoop horloge, merk Seiko. Over Bill Gates hebben we het al gehad.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 2

Eerder in een topic liet ik me ontvallen dat we met een groepje ondernemers het idee wat Paulgo omschrijft aan het opzetten zijn. Het zal me niet verbazen als er nog meer van dergelijke initiatieven zijn of komen.

- Annedien vond de site binnen een dag :) - die we in 2007 overgenomen hebben en een forum bevat waar de omschrijving

"Eigen bedrijf beginnen? ,Of liever meegroeien met een andere startende ondermener ? Starters gevestigde ondernemers, investeerders en werkzoekenden treffen elkaar op XXXX "

 

De site is onder handen genomen.. twee personen die 2008 en 2009 de boel op gang gaan gooien zijn 2 januari begonnen.

De site staat al vanaf 2003 online maar in 2007 meer dood dan levend.

Eerst zullen de oude topics weer eens bekeken worden en de "oude" leden benaderd worden.

 

Wij denken niet dat we een "gouden idee" in handen hebben maar kan jullie wel van mijn kant het hoe en waarom voor deze site geven. Het is niets anders dan... "Het stokje doorgeven .. :) "

Toen ik 20 jaar geleden na een faillisement op straat stond had ik 2 mogelijkheden.. bij een conculega gaan werken of proberen zelstandig door te gaan en de bedrijven te benaderen waar de door mij afgesloten contracten liepen.

Gesprekken verliepen erg goed en m'n eerste bedrijfje was geboren.

BOINK...!!!

Zelf als werknemer geen kapitaal opgebouwd ... beginnen in de garage van m'n schoonvader was geen probleem.. maar banken bleken weinig of bijna niets in mijn al opgezette bedrijfje te zien....

DAN... "heb je het geluk" een andere ondernemer tegen te komen die het risico aandurft ... met als reden.. het lijkt er goed uit te zien..kzie een ondernemer in je.. en ZELF ben ik op die manier óók geholpen.

 

Zo willen wij ook proberen het stokje door te geven met adviesen en eventueel investeren binnen een budget wat voor voor ons haalbaar is.

 

Bovenstaande lapje tekst is alleen maar bedoeld om aan te geven dat WIJ ondernemers ook iets voor elkaar "kunnen" betekenen.

 

Cor

 

http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen

Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.