• 0

Hoe regel ik mijn provisie met een fabrikant graag advies

Dames/Heren

 

Ik ben op dit moment een soort vertegenwoordiger voor een investeerder die is van plan een fabriek op te zetten in buitenland,hij heeft mij opdracht gegeven fabrikanten te zoeken die sleutelklaar fabrieken leveren.

Er is maar 2 fabrikanten die dit soort systemen leveren en die bevinden zich in Duitsland en ik weet er zijn hier mensen die ervaring hebben met provisie of commisie's.

Nou ik vraag bij fabrikanten commisie en die krijg ik wel zo wie zo maar hoe gaat dat in principe om een commisie te krijgen,moet ik een bedrijf hebben of als particulier kan ik dat ook krijgen.

Totale project ongeveer €22 miljoen.

Ja niet lachen het is een commisie van €1.8 miljoen euro dus graag wil ik informatie van degenen die ervaring hebben met dit soort of bussiness.

Als ik mij als particulier opgeeft,wat moet ik vermelden bij een eventuele commisie(provisie) contract of accepteerd fabrikanten mij als particuliere commisie ontvanger.

 

Hopelijk iemand reageerd op mijn vraag.

Ik wens jullie alvast een fijne dag.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je krijgt de opdracht om een fabrikant te zoeken en vervolgens wil je van die fabrikant een provisie ontvangen?

Lijkt me dat je dan van 2 walletjes zit te eten. Alles wat jij aan provisie rekent, zal de fabrikant doorberekenen in zijn eindprijs aan jouw opdrachtgever.

Fabrikanten zullen er ook niet al te happig op zijn om hier zomaar in mee te gaan als er iemand op te stoep staat die zegt een opdracht te hebben voor 22 mln, maar daar wel van de fabrikant een provisie van wil hebben.

 

Hoe heb je e.e.a. contractueel vastgelegd met je opdrachtgever?

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Als je het over zo'n bedrag hebt zou je wel gek zijn om het als particulier te doen. Je mag dan meteen aftikken bij de belastingdienst. Een BV o.i.d. van waaruit je het geld kunt investeren lijkt me een iets handiger plan.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Natuurlijk moet een bedrijf "oprichten" om je verdiensten te laten ontvangen, zeker bij zo'n bedrag.

 

Je zegt dat je vertegenwoordiger bent, dat houdt in dat men jou betaald. Daarnaast vang je een "aanbrengprovisie". Dat is inderdaad van 2 walletjes eten. Kan me voorstellen dat de fabrikant van jouw positie als vertegenwoordiger op de hoogte is. 1.8MIO is een enorm bedrag. Het lijkt me dat je je op glad ijs begeeft....en dat je je erg chantabel maakt op deze manier. Kijk je arbeidscontract nog eens goed na!!!

 

Met een betaalde opdracht op pad gestuurd worden en dan een aanbrengprovisie opstrijken lijkt een beetje op het Lockheed-schandaal. Dus pas op: Prins Bernhard kon ook zijn broek uittrekken naderhand!! ;)

Link naar reactie
  • 0

Het is namelijk zo,ik verdien geen geld van mijn opdrachtgever,hij zegt vraag je provisie bij fabrikant,klant vind niet erg ,ik heb zelf een schriftelijk brief dat ik juist bij fabrikant provisie vraagt.

Dus ik eet niet van twee kanten.

Hij wil dat ik die provisie bij fabrikant opvraagt.

Ik dacht ook aan BV,maar ik heb niet kapitaal om meteen een B.V.op te richten hoe moet ik doen dan.

 

Link naar reactie
  • -3

twalevel als jij geen advies kunt geven hoef je niet te associaal worden ok.

Als jij geen mening opgeeft dan fijn maar dan moet je stil zijn en niet boos reageren als dit website zo mensen behandeld dan mag van mij hele website afsluiten want het heeft geen zien om hier fatsoenlijk vraag te stellen.

Ik weet niet wie de eigenaar van deze site ,ik moet eerlijk zeggen je hebt heel wat psychopaten rondlopen,weg met die zielige ventjes of gelijk opsturen naar TBS dat is de enige plek voor zulke zielige ventjes als twalevel!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.