• 0

rente aftrek

Goedenmiddag,

 

Ik, ook ondernemer, heb een vraag voor mijn zwager welke net een huis heeft gekocht. Ik heb veel voor hem proberen na te zoeken (ook de bd-site) maar kan er maar weinig over terug vinden; wellicht is er hier iemand die me kan adviseren.

 

Hij heeft de keuze om een doorlopend krediet af te sluiten naast het gekochte huis. Bedrag bedraagt 20K

Nu weet ik dat de rente hiervan aftrekbaar is bij de BD echter alleen als dit de waarde van de woning door laat stijgen..

 

Zijn bonnetjes daarvoor voldoende bij een BD? Checken ze dan niet of er ook belasting is afgedragen door het desbtreffende bedrijf dat hem de bon heeft verschaft?

Het is nl erg aanlokkelijk om zwart een klus te laten doen in huis en daarvoor een "witte" factuur van te vragen met een veel hoger bedrag....

 

Ik ben benieuwd wat jullie visie cq ervaring hierop is....

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

De rente van een doorlopend krediet lijkt me toch echt niet aftrekbaar!

 

De lening moet als zodanig als hypothecaire lening bestempeld worden om rente aftrek te kunnen genieten.

 

Weet niet of ik hiermee je vraag beantwoord heb, zo niet, hoor ik dit graag van je.

Link naar reactie
  • 0

Iedere lening die is afgesloten met als doel de financiering van (een verbouwing van) een huis komt in principe in aanmerking voor fiscale aftrek van de betaalde rente. Men dient dan wel (met bonnen) te kunnen aantonen dat het geld daadwerkelijk besteed is aan de verbetering of aankoop van een huis.

Of een doorlopend krediet hiervoor het juiste middel is..... bij iedere tussentijdse opname dien je ook weer over de noodzakelijke bewijsstukken te beschikken. Besteed je een deel van het doorlopend krediet aan iets anders dan moet je dus betaalde rente gaan splitsen en daar word je niet blij van.

Uiteraard kan de Belastingdienst een zgn. derdenonderzoek doen. Witte facturen uitschrijven waarop een veel hoger bedrag is vermeld dan het bedrag dat daadwerkelijk wordt betaald is ronduit fraude zowel van het bedrijf (tenzij deze de witte factuur ook volledig als omzet verantwoordt) en van je kennis (die immers minder uitgeeft dan hij doet voorkomen c.q. meer rente aftrekt dan waar hij recht op heeft).

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.