• 0

Zaak in Nederland, opzetten vanuit buitenland

Momenteel ben ik de mogelijkheden aan het onderzoeken om vanuit het buitenland een onderneming in Nederland op te zetten. Ik woon namelijk vlak bij de grens en zal me in eerste instantie uitsluitend richten op de Nederlandse markt. Ik wil vanuit huis starten, en als de zaken goed gaan in Nederland een kantoor openen, maar dat zal zeker het eerste jaar nog niet het geval zijn.

 

Ik probeer alleen te achterhalen of ik me kan aanmelden bij de KVK, ook al woon ik in het buitenland en heb ik nog geen kantoor in Nederland. En, wat de consequenties zijn.

 

Naar mijn relaties toe is het makkelijk. Ik zal uitsluitend bij hun langsgaan, kan gewoon in Nederland een postbus en rekening openen, en een Nederlands telnummer doorschakelen naar het buitenland. Voor hun zal het dus weinig impact hebben.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je in Belgie of Duitsland woont kan je je gewoon inschrijven bij de Nederlandse KvK.

 

Woon je in een ander land dan val je helaas buiten de boot..

Zelf ervaren..

 

Even contact met de KvK opnemen, je verhaal uitleggen en je weet zo wat je allemaal (niet) kan.

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

ik probeer hier ook al een tijdje een duidelijk antwoord over te krijgen bij een kvk, maar echt makkelijk is het niet.

 

wat ik eruit begrepen heb, dien je een vestigingsadres in nederland te hebben.

 

Nu vraag ik mij af, wat word daar precies onder verstaan, en kan ik bijvoorbeeld ook het adres van een vriend of familielid gebruiken als vestigings adres ?

 

Heeft dit misschien fiscale gevolgen voor hen ?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Meenemen: Uitreksel Gemeentelijk register of een recente bankafschrift en je legitimatie.

 

Je moet uiteraard een vestigings adres hebben (geen postbus).

Dit kan je doen op een adres van familie/vrienden etc.

 

Fiscale gevolgen? Geen, jij bent de eigenaar van de toko, je familie niet, die ontvangen alleen je (reclame) post.

Link naar reactie
  • 0

Zo moeilijk is het niet, er moet alleen wel duidelijkheid worden verschaft over de uitgangspositie. Gaat het om een onderneming in Nederland of wordt richt de onderneming in het buitenland zich specifiek op de Nederlandse markt.

 

De handelsregisterwet bepaalt (artikel 3, lid 1) dat in het handelsregister de ondernemingen worden ingeschreven die in Nederland zijn gevestigd, in Nederland een nevenvestiging hebben of in Nederland worden vertegenwoordigd door een gevolmachtigde handelsagent.

 

Wanneer iemand in het buitenland woonachtig is die zich bijvoorbeeld uitsluitend op de Nederlandse markt richt, dan is een inschrijving bij de KvK in Nederland niet direct noodzakelijk. Bedenk echter wel dat klanten toch iets anders zullen aankijken tegen een bedrijf dat niet in Nederland is gevestigd, maar wel de Nederlandse markt bedient. Dit kan vraagtekens oproepen. Nu wordt daar al minder vreemd tegen aan gekeken wanneer het een webwinkel betreft, maar houdt hier niettemin rekening mee.

 

Wanneer er voor een vestigingsadres in Nederland wordt gekozen dan mag dit in beginsel een willekeurig adres zijn. Een kantooradres is geen noodzakelijke voorwaarde, het mag gewoon een huisadres zijn, zelf een adres waar de ondernemer niet woonachtig is. Als hij/zij er maar domicilie heeft gekozen en zijn post kan ontvangen.

 

 

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.