• 0

Bel actie groot blad doen of niet?

Ik heb de mogelijkheid om een actie te doen met een nieuw product (een microvezelspons) in een groot blad.

Lezers kunnen dan bellen (0,60 ct) en één van de 200 sponzen winnen. Ik stel de sponzen (w.w. €8,95) beschikbaar en moet ook voor de verzending zorgen (inclusief verpakking ca 7 euro p.s.).

 

Ik krijg sowiezo redactionele aandacht (foto en tekst). De actie komt er dus bovenop.

 

De vraag is of zo'n actie de verkopen zodanig gaat stimuleren dat de investering in tijd en geld gerechtvaardigd is.

Ik kan mezelf zelfs voorstellen dat iets wat gratis en in grote hoeveelheden gewonnen kan worden minder aantrekkelijk wordt om te kopen.

 

Iemand een mening of ervaring?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Nondehu, uitgevers worden steeds slimmer. Ze doen een lezersactie waarbij de lezers 60 cent per minuut betalen om een prijs te winnen die helemaal voor jouw rekening is.

 

Als jij geen distributie hebt (of kansen ziet die nu zeer snel te krijgen) zou ik nog eventjes goed rekenen...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Distributie van de spons is inderdaad (nog) zeer beperkt. De kampeermarkt is zeer conservatief. Zowel de consumenten als de dealers. Dealers kopen pas in als ze het kennen én er veel vraag naar is.

 

Denk dus dat ik eerst de distributie (push) moet verbeteren en de bekendheid bij de consument (pull). Daarna zal zo'n actie meer rendement opleveren omdat er al een zekere basisbekendheid is.

 

Binnenkort heb ik een aantal beurzen én redactionele aandacht in de diverse bladen én een aantal advertenties.

Conclusie is dus dat ik de actie (hopelijk kan dat) uit ga stellen.

Link naar reactie
  • 0

Je moet de kosten natuurlijk niet berekenen met de winkelwaarde. Jouw kosten zijn inkoop en verzending. Dus als je inkoop 1 euro (?) is, dan zijn je kosten 200 x 8 euro = 1600 euro. Als je dat bedrag deelt door jouw opbrengst per verkochte spons via de reguliere kanalen heb je de break even afzet. Als je dat relateert aan de oplage kan je beter inschatten of de actie te rechtvaardigen is.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de tip twalevel! Zeker aan gedacht maar dat is een vrij gesloten bolwerk. Bovendien willen de kampeersupers mijn producten niet buiten hun kanaal zien omdat daar de prijzen (lees dealermarges) lager zijn. Zelfs bij de Makro of Halfords kan ik niet zonder risico verkopen.

In de kampeersupers zie je dus heel veel wat alleen daar te koop is. Hetzelfde zie je in de botenwinkels maar daar liggen de marges en prijzen nog hoger.

 

msteer:

Ik moet behoorlijk wat sponzen gaan verkopen om break even te halen dat is duidelijk. Je moet je als ondernemen afvragen waar een euro reclame het best is besteed. Voor 1000 Euro heb ik een jaar adwords of 4 FC advertenties in het blad Caravannen. En dan heb ik nog 800 Euro over voor een beurs.

De actie op zich lijkt me best de moeite waard maar nu kan ik mijn centen (denk ik) beter anders gebruiken

 

Link naar reactie
  • 0

Niet alleen kampeerders shoppen bij de halfords.

Ik denk dat als het om aantallen gaat je beter een ander kanaal dan de alleen de kampeerwinkels kunt zoeken.

Lijkt me een prima artikele om de promoten tijdens de huishoudbeurs.

 

Op jouw site vind ik trouwens niks over de spons, reden ?

Link naar reactie
  • 0

 

Staat wel op de site, maar in een verborgen hoekje. ;)

 

Het bolwerk zijn de centrale inkoopafdelingen van de grote oliemaatschappijen, maar individuele pompondernemers zijn wel te vinden voor een leuk product. Ik zou me niet teveel aantrekken van mopperende middenstanders die geen concurrentie kunnen velen, maar je kan overwegen om het product onder een andere naam in een ander kanaal aan te bieden.

 

Iets positiefs: glansspons, shinepad....

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het bellen en winnen is niet de belangrijkste reden om zo'n actie te doen, al hoop je natuurlijk dat de winnaars de spons aan vrienden en familie laten zien een een buzz op gang brengen. Belangrijk is om weer eens in het redactionele deel te staan. Gelukkig gaat dat ook door als de actie niet door gaat.

 

PeterB

Mag ik daaruit opmaken dat de webpagina, en het product an sich, voldoende interessant is voor je? :)

Bij de ontwikkeling van de spons is bewust gezocht naar een "sexy" uiterlijk. Het leuke is dat ik al wat reacties heb van mensen die de spons met succes in de badkamer gebruiken ;-).

 

Link naar reactie
  • 0

het product en de inhoud van de webpagina over het product geeft voor mij wel voldoende info. Aangaande de spons begrijp ik de functie wel, deze is dan ook volgens mij wel goed omschreven. De overige producten heb ik niet echt heel goed bekeken, daar ik geen camper of caravan heb. Wat betreft de web pagina, persoonlijk zeg ik dat ie een iets professionelere uitstraling mag krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk niet dat veel mensen gaan bellen om een spons t.w.v. 8,95 te winnen. Daar is het product gewoon te goedkoop voor. Een actie op de huishoud- of kampeerbeurs waar de spons gratis weggegeven wordt lijkt me meer zinvol in deze.

 

Wat betreft de website; het lijkt wel of deze een beetje is blijven hangen in de jaren '90. Wat niet wil zeggen dat deze niet effectief is. De geboden informatie is duidelijk en overzichterlijk (al mag er wel eens naar de navigatie gekeken worden). Ik heb alleen het idee dat in Firefox de website niet helemaal correct wordt weergegeven, ik werk momenteel echter op een mac en kan het dus even niet vergelijken met internet explorer.

Felesta - Webontwikkeling & internet marketing

www: felesta.nl tel: 0184 769008

Link naar reactie
  • 0

Leuke opmerkingen. Een tijdje geleden heb ik getwijfeld of ik hem wilde moderniseren maar juist omdat de doelgroep wat minder flitsend is heb ik hem zo gelaten.

Wil overigens niet zeggen dat hij zo blijft. Ik wil hem eigenlijk wel wat strakker en moderner maar met behoud van het eigen karakter. Wellicht een job voor een student webdesign.

Link naar reactie
  • 0

Hé! Die heb ik laatst ergens zien liggen. Weet jammer genoeg niet meer waar, maar vond het gewoon een geinige spons, al was ik mijn auto nooit zelf. Was al aan het denken of ik 'm niet gewoon lekker ergens anders voor kon gebruiken, als fan van die 'wonderdoekjes' die uit vergelijkbaar spul gemaakt worden.

 

Heb je al een deal overwogen met wasstraten? Hoeven die jongens die de gevoelige plekjes van je auto voorwassen veel minder te boenen want met jouw spons gaat al het vuil er natuurlijk in één veeg vanaf!? Denk dat het eerder loont om een studentenpromotieteam een zaterdagmiddag bij een supermarkt, bouwmarkt, wasstraat of in een winkelcentrum te laten posten en wat sponsjes weg te laten geven dan al dat gedoe met die adverteer-en-laat-je-bellenactie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.