• 0

Hoe lang duurt kredietaanvraag bij bank?

Geachte heren / dames,

 

Ik kon tot zover mijn vraag eigenlijk niet terugvinden op het forum en aangezien ik het een ontzettend intressant forum vind even het volgende;

 

Ik ben gisteren bij de ING geweest voor het eerste gesprek met betrekking tot de financiering van mijn op te starten onderneming.

 

Het gaat om een rekening courant van ca €40.000. Zelf heb ik €11.000 geinvesteerd.

 

Het gesprek verliep erg soepel, en ondanks dat dit mijn eerste keer was, heb ik er een goed gevoel over. Het bedrijfsplan dat ik heb gemaakt, was financieel onderbouwd door een accountant.

 

Bij vertrek vertelde de meneer van de ING mij dat hij het plan gaat doornemen, en dan contact gaat opnemen met de accountant (die hij overigens kende) om het plan door te spreken.

 

Ik weet niet of ik dit positief of negatief moet ervaren?

 

En mijn hoofdvraag was eigenlijk, hoe lang duurt zo'n aanvraag gemiddeld?

 

Alvast bedankt!

 

[titel aangepast - mod]

Uw partner in Project & Design verlichting!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

De ene keer lang de andere keer kort maar sowieso niet in het weekend ;)

 

Heb pas een RC krediet afgesloten wat per direct mogelijk was bij een bankkantoor van de ABN indien je de juiste papieren bij hebt.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je moet rekenen op ca 2 weken.

Dat je het gesprek als positief hebt ervaren, is goed mogelijk. Je had namelijk een bedrijfsplan en ook nog onderbouwd door een accountant. Een bank vind dat erg belangrijk. Ze moeten hun beslissing om wel of niet te financieren ergens op kunnen stoelen. Het geeft ook blijk van gedegen ondernemerschap of te wel dat je je zaken goed hebt voorbereid en doordacht. Met het welslagen van je onderneming valt en staat ook de terugbetaling van de financiering. Met een cijfermatig onderbouwd bedrijfsplan heb je een flinke stap gezet in de richting van een fiat voor de financiering. Ook het feit dat je er zelf geld in steekt is voor de bank zeer belangrijk. Een ondernemer die dat niet doet, heeft blijkbaar geen vertrouwen in zijn project. Doordat je er zelf financiele middelen in stopt ligt er ook een risico bij jou en niet uitsluitend bij de bank. Je zult er alles aan doen om met die eur 11.000 winst te maken.

Hoe lang de aanvraag duurt hangt soms ook af van praktische zaken als drukte op de afdeling, onderbezetting door ziekte of vakantie etc. Maar ook van de bevoegdheid (ervarenheid) van de bankmedewerker. Een ervaren medewerker kan binnen bepaalde bevoegdheden zelf zaken regelen of anders snel door de kredietcommissie besproken krijgen. Per saldo denk ik dat je moet rekenen op ca 2 weken. Bellen na een week hoe het ermee staat kan goed(belangstellend) overkomen!

Peter Lubbers

financieel planner

Link naar reactie
  • 0

Heren / Dames,

 

Ik heb vandaag de accountant gesproken.

De heer van de bank en de accountant kennen elkaar blijkbaar erg goed.

Meneer ING heeft de accountant gebeld om het een en ander te overleggen.

 

Nu had meneer ING het idee dat ik de onderneming meer als een hobby zie. Waarschijnlijk komt dit omdat ik heb uitgelegd dat ik op zaterdag en 2 avonden in de week ga bezig zijn met het bevooraden van mijn "stands".

 

Hoe is deze man te overtuigen dat ik WEL serieus ben en absoluut overtuigd van het slagen?!

 

Tnx

Uw partner in Project & Design verlichting!

Link naar reactie
  • 0

Beste Chris,

 

Ik herken je probleem. Een oude klant van mij, destijds ING Bank Directeur Utrecht, helpt mensen om tegen zo gunstig mogelijke tarieven aan een lening etc te komen. Hij weet precies waar de mogelijkheden liggen en hoe je zaken moet presenteren om e.e.a. te regelen. Hij werkt obv no cure no pay: www.meinadvies.nl

 

Groeten Gijs

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag mede-HLérs.

 

Inmiddels heeft de ING en de ABN AMRO het plan afgekeurd.

Zij gaven beide als reden in hun schrijven;

 

te weinig rentabiliteit in het 1e jaar.

 

Het plan ligt op dit moment nog bij de RABO. Zij hebben het plan inmiddels afgegeven bij een "bedrijfs adviseur". Hier ben ik nog niet op gesprek geweest. Bij de ING wel, Maar bij de ABN hoefde ik nog geen eens langs te komen om het een en ander toe te lichten.

Vreemde manier van zaken doen...

Uw partner in Project & Design verlichting!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.