• 0

Nieuw bedrijf oprichten als 21-jarige?

Hey,

 

Stel ik wil een nieuw bedrijf opstarten, en heb daarvoor investeerders nodig, maar ik ben net afgestudeerd, 21 jaar, en heb nog geen ervaring. Kansen op investeerders die gaan investeren in mijn nieuwe bedrijf?

 

Alvast bedankt :)

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb kennissen die (destijds) 19 jaar oud waren, toen ze in het kader van een schoolproject een bedijf oprichtten. Het doel was om binnen een jaar een product op de markt te zetten, investeerders te trekken en om de eigen lonen te kunnen uitkeren.

 

Ik kan je vertellen dat het aantrekken van investeerders toen nog het eenvoudigste was, vergeleken met de andere aspecten van het runnen van het bedrijf. Met een goed businessplan en een verzorgde presentatie kom je al erg ver, leeftijd hoeft je echt geen parten te spelen.

 

Ik weet niet wat je precies voor zaken wilt gaan doen, maar probeer ook de voordelen van je leeftijd eens te zien en deze naar de investeerders over te brengen.

Mvg,

Bedia.nl, doet in Webhosting, Website design, Joomla CMS systemen en totaal projecten.

Link naar reactie
  • 0

Ik merk wel dat leeftijd je tegen werkt. Wij hebben hier ook op jonge leeftijd een bedrijf opgezet(22 en 19 jaar).

 

De assurantieadviseur zei zelf letterlijk: Waar hebben we het over, je kan wel met de meest simpele aansprakelijkheidsverzekering en rechtsbijstand wou hij eigenlijk nog niet eens voor ons afsluiten. Deze man heeft dan ook geen verzekering voor ons mogen afsluiten en heeft hopelijk inmiddels spijt. Moet je maar niet zo laagdunkend doen over serieuze handel

 

De man die ons moest certificeren(voor onze handel is certificatie noodzakelijk) twijfelde aan onze kennis en ervaring. Weer gebasseerd op onze leeftijd. Ik heb de beste man figuurlijk onder het bureau gepraat. Hij kon mij niet van mijn voetstuk krijgen met zijn moeilijke theorieen, want ik wist 100% waar ik het over had en ging gewoon de discussie met hem aan.

 

Klanten denken geregeld moet dat broekie mij vertellen hoe het zit. Helemaal de professionele klanten. Als ze eenmaal doorhebben dat je kennis gewoon goed op pijl is, dan is het ijs ook gebroken.

Link naar reactie
  • 0

Voor een investeerder hoeft dit inderdaad geen probleem te zijn.

 

Theoretisch gezien is het zelfs een voordeel om in een jong team te investeren, echter:

 

het is een groter voordeel als het een divers team is, ook op basis van leeftijd! Een manier om dit op te lossen is bijvoorbeeld een raad van adviseurs om je heen te creeren die:

 

a) wat ouder zijn dan jij

b) ervaring in de branche hebben (die jij waarschijnlijk niet hebt)

c) een groot netwerk hebben

 

 

Ga je overigens in je eentje op zoek naar een investering? Als het een investering van een beetje formaat is zul je merken dat er weinig investeerders zin hebben om te investeren in een "one man show"....

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

de meest simpele aansprakelijkheidsverzekering en rechtsbijstand wou hij eigenlijk nog niet eens voor ons afsluiten

 

Die man moeten ze z'n diploma's afpakken...

 

Waarom? Er is toch geen leveringsplicht? Zeg je toch ook niet als een bank een financieringsverzoek afwijst.....

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Heb je gelijk in... alleen als een assurantieadviseur ondernemers niet serieus neemt om de leeftijd...... :-\

 

Dat staat er niet. Het verhaal is ook een beetje vaag... je krijgt niet alle ins- en outs te lezen van de poster alleen de frustratie dat hij weleens afgewezen wordt. Maar, dat wordt je ook als je 30/40/50 bent en geen ervaring in een branche hebt. Dat is het mooie van ouder worden, je leert daarmee omgaan en door te gaan :D

Link naar reactie
  • 0

Dat staat er niet. Het verhaal is ook een beetje vaag... je krijgt niet alle ins- en outs te lezen van de poster alleen de frustratie dat hij weleens afgewezen wordt.

 

Ik heb alleen even heel kort en inderdaad zonder diepgang gereageerd op het stukje dat leeftijd wel tegen je kan werken.

 

Ik heb tegen deze man de potentiele gevaren proberen uit te leggen. Wij kregen bij bepaalde situaties als antwoord: Dat is een menselijke fout. Ik vind dat een antwoord van erg laag niveau. Leg mij dan uit waarom het niet te verzekeren is, waar hij niet toe in staat was. Een auto tegen een boom aanjagen is ook een menselijke fout en dat is ook te verzekeren(simpel gezegd).

 

De volgende assurantieadviseur heeft wel serieus naar onze situatie gekeken. Inmiddels hebben we een business die op dit moment alleen maar groeiende is.

 

Het enige wat ik kwijt wil is dat je wel degelijk last kan hebben van een jonge leeftijd. Wat tegelijk ook dom kan zijn van een tegenpartij, want ik ben van mening dat hij ook wel door moet hebben dat wij achteraf een goede klant voor hem hadden kunnen zijn.

 

Instelling bij ons op kantoor: Ondernemen gaat niet altijd over rozen, maar als je ergens voor knokt en je gelooft erin. Dan moet het ook lukken!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf ook als 21-jarige een bedrijf aan het oprichten. Mijn leeftijd heeft eigenlijk alleen maar voordelen. Wanneer je persberichten verstuurt naar kranten spreekt vooral de leeftijd aan.

 

Ook echte ondernemers vinden het prachtig om te zien dat er jongeren zijn die ook willen ondernemen. Vooral bij deze groep mensen denk ik dat jij ook een grote kans van slagen hebt om investeerders te vinden.

 

Om welk bedrag investering praat je eigenlijk?

Voor echte besparing ga naar www.handigbesparen.nl

Link naar reactie
  • 0

Je kan met je leeftijd ook een enorm voordeel hebben. Je hebt immers de kans om dubbel indruk te maken :-)

Overigens is mijn vriendin op 24-jarige leeftijd haar zaak begonnen, en heeft daar alleen maar voordeel van gehad, op de enkele reactie na. Kwestie van direct laten zien dat je veel van je vakgebied weet, dan komt vertrouwen vanzelf.

 

Leeftijd kan ook voor je werken, mensen krijgen vaak een plaatsvervangend soort respect voor je: "zo jong en dan al..." etc. etc.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik heb nog geen ondernemingsplan gemaakt, zodus het juiste bedrag weet ik nog niet. Zal wel over een paar miljoen euro gaan. Moet nog bouwgrond kopen, gebouw bouwen, parking aanleggen, inboedel, ...

 

 

Ik zou je als 21-jarige zonder eigen geld ook niet serieus nemen... :D

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nog geen ondernemingsplan gemaakt, zodus het juiste bedrag weet ik nog niet. Zal wel over een paar miljoen euro gaan. Moet nog bouwgrond kopen, gebouw bouwen, parking aanleggen, inboedel, ...

 

jij hebt een realistische kijk op het starten van een bedrijf! ::)

 

oke ik zal mijn cynisme maar even in de kast laten.. :P je zal uiteraard moeten beginnen met een bestaand pandje en zo genoeg moeten verdienen om zelf een nieuw pand te kopen/bouwen..

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.