• 0

Desinvesteringsbijtelling bedrijfsauto

Ik moet dit voor 2007 nog de desinvesteringsbijtelling van mijn verkochte bedrijfsauto betalen , dat is 25 % van de verkoopwaarde auto (excl btw= € 3361,34)

Nu moet ik deze boeken in mijn administratie..en dat lukt me niet echt..

Weten jullie misschien hoe ik deze kan boeken en onder welke posten?

 

Graag jullie antwoord..

groetjes Carolien

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Desinvesteringbijtelling is pas van toepassing bij de bepaling van je fiscale positie en bij je aangifte inkomstenbelasting (ik ga ervanuit dat het om een eenmanszaak gaat?)

 

Volgens mij haal je een aantal zaken door elkaar; ik vraag me ook af of je boekhouding in orde, ik raad je ook aan dit te controleren door een administratiekantoor, zo voorkom je achteraf opgelegde boetes van de Belastingdienst.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ja de boekhouding is prima op orde, maar sommige dingen net zoals deze bijtelling snap ik even niet...

De auto is binnen 5 jaar verkocht, en we hebben de investeringsaftrek vorig jaar ontvangen., nu moet ik die percentage van de verkoopwaarde als desinvesteringbijtelling doen. Doe ik dit niet dan krijg ik zeker problemen bij de belasting.

Ik zou dit ook al voorleggen bij een administratiekantoor, maar hoopte dat jullie het misschien wisten.

Of moet deze vermeld worden in de inkomstenbelasting en niet in de boekhouding zelf?

Ik heb een eenmanszaak

Ik hoor het wel

 

Groetjes Carolien

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.