Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik zag dat er webwinkel vakdagen zijn in januari.

Aangezien ik zelf een webwinkel heb heeft dat uiteraard mijn interesse.

Maar nu twijfel ik of ik moet gaan of niet. Hieronder even een uiteenzetting zodat jullie wellicht met me mee kunnen denken...

 

Toevallig ben ik de 16e januari vrij van mijn betaalde baan (ben part-time ondernemer) en heb ik een bedrijfsauto voor de deur staan, dus al met al houdt niets me tegen zou je zeggen.

 

Het enige waar ik dus over twijfel is het nut, heeft zo'n vakdag echt nut.

Wat kan ik ervan leren en gaat dit me klanten opleveren?

 

Wat klanten betreft gaat het me niet direct iets opleveren want die kom ik daar vast niet tegen maar misschien indirect wel door opgedane kennis en ideeën.

 

Wat me tegenhoudt is vooral de afstand, ik woon en werk in friesland en Utrecht is dus zeker niet naast de deur. Daarnaast is mijn webwinkel nog niet helemaal klaar en elke dag dat mijn zaak niet open is kost geld.

Misschien is het de 16e wel klaar, dat zou heel mooi zijn maar of me dat lukt is de vraag.

Uiteraard is het feit dat de winkel nog niet klaar is wel van te voren al bedacht en gepland dus levert dat geen grote problemen op maar ik zou op die dag dat ik in Utrecht rondloop ook een dag aan het vullen en opzetten van mijn webwinkel kunnen besteden waardoor de opening weer een dagje dichterbij is.

 

Misschien kunnen ondernemers die al eens zo'n vakdag hebben bezocht me helpen met het beslissen of het de moeite waard is om die afstand te rijden en een dagje ideeën op te doen?

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groetjes,

 

Karen Dam

Link naar reactie

In mij ogen is een vakdag meestal "leuk" en soms interessant.

Denk niet dat je er klanten kunt scoren maar wel dat je er contacten op kunt doen.

 

Als ik het kopje waarom bezoeken lees lijkt me dat het voor jou wel interessant is:

Wenst u ook informatie over:

- Het opzetten van een nieuwe webwinkel,

- Hoe u uw product op de juiste tijd op de juiste plaats krijgt,

- Hoe u meer bezoekers trekt naar uw website,

- Hoe u uw conversie en loyaliteit onder de bezoekers van uw winkel vergroot,

- Hoe u uw backoffice effectief inricht,

- Manieren te ontdekken om betere klantenservice te bieden,

- Het oplossen van een specifiek probleem,

- Nieuwe producten, diensten en/of leveranciers,

 

Het lijkt mij een saaie bedoening, een hal vol standjes met een beamer en wat mensen in pak.

Link naar reactie

Zeker als je begint met een webwinkel is het niet verkeerd om daar eens te gaan neuzen. Klanten zul je er waarschijnlijk niet vinden, maar wel allerlei partijen die wat voor je webwinkel/bedrijf zouden kunnen betekenen.

 

Zelf gaan wij in ieder geval wel, ook al is het vanuit Zeeland ook een eindje tuffen naar Utrecht. ;D Nog nooit eerder gedaan, dus praktijkervaring kan ik je niet geven, maar het lijkt me wel interessant. Of jij je tijd beter kunt besteden met het opzetten van je webwinkel is natuurlijk een vraag die je alleen zelf kunt beantwoorden.

Link naar reactie

De afstand houdt je tegen zeg je, ik zou zeggen pak lekker de trein!

 

Kun je lekker rustig aan doen (ik zie op 9292ov dat als je om 8.38 in de trein stapt je om 11.07 aankomt) en maak je er gezellig een dagje weg van (het is best goed vertoeven in Utrecht binnenstad) en je hoeft geen lange autorit te maken!

Ik zit zelf ook in Friesland en ga regelmatig met de trein die kant op, kan ik in de trein lekker lezen of nog even slapen.

Link naar reactie

Dank jullie wel voor de reacties!

 

Qua onderwerpen heeft het zeker mijn interesse.

De shop is nog in de maak of misschien net klaar dus daar kan ik wellicht nog ideeën over opdoen.

Ook de onderwerpen van transport e.d. kunnen voor mij best waardevolle tips kunnen opleveren..

 

Maar als het inderdaad een hal vol stands is met mensen in pak die vooral verkooppraatjes hebben dan kan ik misschien mijn tijd beter besteden aan de website zelf en vriend google.

 

Vandaar dat ik zit te dubben.. Enkele reis doe ik er zeker 2 uur over, dus kan ik niet gewoon een uurtje gaan kijken.. Ik ben er zeker een dagdeel aan kwijt, dat zou als het achteraf gezien me niets heeft opgeleverd gewoon erg zonde zijn.

 

Al dubbend, surfend en nadenkend ben ik tot de conclussie gekomen dat ik het maar gewoon eens moet gaan proberen. Als het tegenvalt weet ik dat voor een volgende keer..

 

Karen

Link naar reactie

Het is nooit verkeerd om rond te kijken wat je concullega's doen. Als je tijd hebt dus gewoon doen anders niet. Niemand kan hier voorspellen of het nuttig is, we lezen graag de evaluatie van je bezoek! ;)

 

Het is vrij simpel: Je kan 1 goed contact tegenkomen waarmee je in 1x iets groots realiseert (shop-in-shop, marketingactie, weet-ik-veel) of je loopt daar rond en bereikt niet iets concreets.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.