LeoAkk Geplaatst: 6 januari 2008 LeoAkk 4 0 Geplaatst: 6 januari 2008 Ik heb sinds juli 2007 een bestelbus geleased. Hoe moet ik het volgende boeken: Totaalprijs bus: € 35.000 (moet op balans komen neem ik aan?) Ik moest in juli eenmalig een bedrag betalen van € 10.000. Verder moet ik maandelijks € 500 betalen tot ik nog eens een bedrag betaald heb van € 30.000. Dus in totaal betaal ik uiteindelijk 40.000 voor de bus. Ik heb iets andere cijfers gebruikt om het overzichtelijker te houden, het gaat immers om de boekingsmethode. Ik rij er overigens (meer dan 500 km) privé mee. Alvast bedankt!!!! Link naar reactie
0 smart4u Geplaatst: 7 januari 2008 smart4u 436 11 Geplaatst: 7 januari 2008 Aankoop (bestel)auto: Auto (balans, activa, vaste activa, materiele vaste activa) Rente (winst en verlies, financieringslasten) AAN Financiering leasemaatschappij (balans, passiva, langlopende schulden) AAN Kas, Bank, Giro (balans, activa, vlottende activa, liquide middelen) Bij elke termijnbetaling: Financiering leasemaatschappij (balans, passiva, langlopende schulden) AAN Kas, Bank, Giro (balans, activa, vlottende activa, liquide middelen) Succes met boekhouden! http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk. Link naar reactie
0 PimEffting Geplaatst: 7 januari 2008 PimEffting 203 2 16 Geplaatst: 7 januari 2008 Heb je financial lease of operational lease? Link naar reactie
0 LeoAkk Geplaatst: 23 januari 2008 Auteur LeoAkk 4 0 Geplaatst: 23 januari 2008 De leasebus is eind van de looptijd van mijzelf. Maakt dit nog verschil? En klopt het dat ik de BTW wel in één keer mag aftrekken? Dit zegt mijn boekhouder, maar ik wil het even bevestigd zien. In ieder geval bedankt!!! Link naar reactie
0 Marco. Geplaatst: 25 januari 2008 Marco. 81 0 Geplaatst: 25 januari 2008 De leasebus is eind van de looptijd van mijzelf. Dan is het financiele lease en is de boeking die hierboven is opgegeven helemaal correct. En klopt het dat ik de BTW wel in één keer mag aftrekken? Ja, dat klopt www.accuratio.nl | Administratiekantoor voor Midden- en Kleinbedrijf. Link naar reactie
0 Yannick_ Geplaatst: 25 januari 2008 Yannick_ 1,8k 100 Geplaatst: 25 januari 2008 Nog even voor de duidelijkheid: Bij financial lease, loopt de lessee (degene die leaset), het financiële risico. (Daarom gaat ie op de balans) Bij operational lease (Full operation lease), loop de lessor (degene van wie geleaset wordt), het financiële risico en gaat dan bij de lessor op de balans. Het feit dat de lessor dan het financiële risico loopt, een lagere restwaarde bij einde looptijd, betekend dat er (onder andere hiervoor) een opslag op zit om dit risico te dekken. Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com Link naar reactie
LeoAkk
LeoAkk
Ik heb sinds juli 2007 een bestelbus geleased. Hoe moet ik het volgende boeken:
Totaalprijs bus: € 35.000 (moet op balans komen neem ik aan?)
Ik moest in juli eenmalig een bedrag betalen van € 10.000.
Verder moet ik maandelijks € 500 betalen tot ik nog eens een bedrag betaald heb van € 30.000. Dus in totaal betaal ik uiteindelijk 40.000 voor de bus.
Ik heb iets andere cijfers gebruikt om het overzichtelijker te houden, het gaat immers om de boekingsmethode.
Ik rij er overigens (meer dan 500 km) privé mee.
Alvast bedankt!!!!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag