• 0

Osirius Compleet boekhouden Pro 2008

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb vorig jaar een Osirius Totaal pakket geprobeerd, maar ik vond het programma zeer onoverzichtelijk en onhandig. Het werkte toen niet op de manier waarop ik had verwacht dat het zou werken.

 

Het was alsof het programma niet 100% af was, misschien is dat in de 2008 versie wel verbeterd.

 

Na talloze pakketten te hebben geprobeerd heb ik zelf http://www.reeleezee.nl als meest comfortabele pakket bevonden. Ik gebruik dit pakket nu meer dan een jaar, met alle plezier.

Mvg,

Bedia.nl, doet in Webhosting, Website design, Joomla CMS systemen en totaal projecten.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb vorig jaar Compleet boekhouden pro 2007 gekocht en heb daar heel veel spijt van. Het doet gewoon niet wat het zou moeten doen. Volg je de voorbeeld administraitie (uit pro 2006) dan stuit je al op de eerste problemen met het aanmaken van grootboekrekeningen die na 3 * aanmaken wel blijven staan maar niet bij gebruik aan te klikken zijn.

Heel onduidelijk in het gebruik.

Verrassend is ook de reactie van de helpdesk (áls je ze te pakken krijg >:() "oh ja, dát programma, ja daar willen wij eigenlijk niets meer vanaf weten....." waarna je inderdaad vrij weinig hulp krijg.

Kortom: ik ben nu op zoek naar een ander programma wat wél werkt.

Succes met de verdere zaken en groetjes van Hoornbloem

Link naar reactie
  • 0

Ik overweeg ook om de 2008 pro versie aan te schaffen.

De pro omdat deze automatische btw aangifte zou hebben en ook uitgebreider orders en facturen.

 

Ik ben nu nog druk aan het testen met de probeer versie die gratis is te downloaden.

 

Ik moet toch zeggen dat ik onder de indruk ben over de kwaliteit t.o.v. de prijs.

 

Netjes offertes maken en deze kan je naar keuze omzetten in facturen of orders en zijn dan nog weer aan te passen. Dubbel doorboeken kan niet (mag ook niet) dus dat is allemaal OK. Een eigen offerte/factuur/order/email layout maken kan (noodzakelijk want de voorbeelden zijn bagger) maar dat is best erg ingewikkeld. Kennis van Access komt daarbij goed van pas anders moet je het laten doen wat natuurlijk weer kostbaar is.

Verder ook nog geprobeerd een afschrift van de Rabobank in te lezen en dat gaat prima. De niet matchende regels moet je nog handmatig boeken (contante betalingen enzo). Incasso's zijn ook ondersteund (gebruik ik niet maar wel getest) maar of het gegenereerde bestand helemaal OK is kan ik niet controleren.

 

Maar de automatische btw aangifte werkt niet naar behoren. Technisch schijnt er iets mis te zijn maar ook vraag 1d (prive gebruik) is simpelweg niet ondersteund. De helpdesk zegt dat er een update komt om de technische problemen op te lossen. Of vraag 1d er dan in zit vinden ze een boekhoudkundige vraag dus beantwoorden ze niet. Dat laatste is natuurlijk grote onzin. Het product doet niet wat het zegt te doen dus dat moeten ze oplossen. Daar heb ik nog geen antwoord op.

 

Als Osirius niet voor 15 november (einde probeerversie) aangeeft wanneer de update komt en dat hierin vraag 1d van de btw aangifte zit dan ga ik niet tot aanschaf over van de pro versie. Heel misschien de basis versie maar dat is wel onwaarschijnlijk. Overigens overweeg ik (bij het niet oplossen van de problemen) een klacht bij de reclame code commissie neer te leggen omdat ik vind dat ze dan misleiden. Meer klachten daar zouden in dat geval natuurlijk helpen.

 

Ik hou jullie hier op de hoogte van de ontwikkelingen.

 

Stefan

Link naar reactie
  • 0

ik heb ook drie jaar met een hele basic prog gewerkt van osirius totdat het er spontaan mee ophield. Heb vanaf maart dit jaar comunicatie lopen met osirius via mail en ze zijn niet vooruit te branden en hebben zeker drie keer een waardeloos bestandje gestuurd dat niet werkt ik heb ook zeker 5 keer telefonisch contact gehad koste me totaal 43 euro en ze hebben twee keer online mijn computer overgenomen. Ik kreeg het advies om een update te kopen zodat dan het probleem opgelost zou zijn, diverse adviezen gevraagd per mail en ik zou het beste de nieuwste versie kopen ik heel erg boos die koste dus het duurst en ik gevraagd om compensatie nee ze zouden het bestaande voor mij wel converseren naar de nieuwere software maar konden niet tegemoet komen en ja om een half jaar opnieuw in te kloppen dat is ook waardeloos dus ik het paket gekocht en ????? ja hoor de conversie werkte niet het de oude bestanden konden echt niet geconverseert worden DUS een nieuw pakket dat erg taai is en onduidelijk weer geheel opnieuw ingericht moet worden en een half jaar moet opnieuw ingeklopt worden ECHT OM TE ONTPLOFFEN zoiets

 

Dus als iemand mij wil helpen een aanklacht in te dienen of mij de weg weet te vertellen, van mij mogen ze aan de hoogste boom dit is regelrechte oplichting maar bij osirius krijg je geen gehoor graag een reactie van iemenad die weet wat te doen hiermee

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik het Osiriuspakket Compleet boekhouden 2008 , dat alleen een paar mogelijkheden minder heeft dan Pro, maar verder hetzelfde is.

Het onderstaande bericht heb ik ook naar PC Magazine gestuurd.

Dit is geen vraag , maar een toevoeging op het artikel over boekhoudsoftware. Osirius is inderdaad een makkelijk toegankelijk pakket, maar in de versie 2008 werkt de auditfile functie niet, maar nu komt het de zeer recente update naar versie 3000.0.40.7 is EEN RAMP , boeken in het bankdagboek moet je van te voren vorig saldo en nieuw saldo opgeven., dit ging voorheen vanzelf.PRIVE opnamen lukt niet meer want het programma zegt dat het verplicht is om een relatie op te geven en daarna een factuur. Het omzetten van de database is niet goed want de BTW aangifte kan niet meer gemaakt worden, er verschijnen allemaal foutmeldingen. Gelukkig heb ik van de helpdesk de mogelijkheid gekregen om naar een vorige versie terug te gaan , maar niet de versie 3000.0.39.0 , maar een nog eerdere versie. Ook de nieuwe versies van 2009 hebben deze problemen, dus een waarschuwing is op zijn plaats OSIRIUS maakt reclame met jullie test. maar mijn advies nu is niet kopen.

Jammer want ik blijf het een gemakkelijk pakket vinden.

Zijn er nog meer mensen met dezelfde problemen, ik heb in elk geval de helpdesk , de verkoopafdeling bestookt met e-mails.

Inloggen bij mij hoeft niet meer , alhoewel de helpdesk erg vriendelijk en bereidwillig zijn , lossen ze de problemen zelden op.

 

Link naar reactie
  • 0

Wat een waardeloos pakket en wat een waardeloze service!

 

Keer op keer haal ik bugs uit het programma en ben ik pdf files met screenshots op en neer aan het sturen naar deze gasten. Telefoonverbinding met de helpdesk is een of andere cheape skype lijn en heeft een behoorlijke vertraging.

 

Het pakket is nog lang niet af, ik weet niet wie dit programmeerd, maar van BETA testing hebben ze in ieder geval nooit gehoord. Ik hoop echt dat iedereen osirius links laat liggen en wel een werkend pakket koopt. Dit geeft na elke update een probleem, NIET DOEN DUS!!!

Link naar reactie
  • 0

Begin er niet aan. Ik heb sinds twee jaar Compleet Boekhouden, maar dat programma werkt voor geen meter. De meestvoorkomende problemen doen zich voor bij het opstarten. Dan verschijnt er regelmatig een schermpje waarin gezegd wordt dat er iets niet gevonden kan worden. Zo werd vanochtend gemeld dat de e-mail niet gevonden kon worden en dat het programma afgesloten zal worden. Wat in hemelsnaam heeft e-mail te maken met het opstarten van een programma? Daar sta je dan. Je kunt een wachtende klant geen nota meegeven. Waardeloos programma en eveneens een waardeloze service, want als je de storing bij Osirius per e-mail meld (niet per telefoon, want dat kost bakken met geld), krijg je doodleuk een bericht dat ze de vraag binnen drie dagen zullen beantwoorden.

 

Kortom, Compleet Boekhouden sucks en de service eveneens.

Link naar reactie
  • 0

Het idee achter dit pakket is prima: betaalbaar boekhouden en veel functionaliteit, maar de uitwerking is zo ongelooflijk slecht, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Er is nog geen onderdeel waar ik geen bugs uit heb gehaald (inclusief boekhoudkundige blunders). Voor de duidelijkheid: ik heb Boekhouden Totaal 2009 getest, het meest uitgebreide pakket.

 

Van de helpdesk hoef je niet veel te verwachten. Antwoorden laten veel te lang op zich wachten en met hun antwoorden schiet je inhoudelijk weinig tot niets op. Als je snel support wilt, dan kun je de helpdesk van Osirius ook bellen, maar...het telefoonnummer is lange tijd onbereikbaar geweest: het nummer bestond gewoon niet... (ik weet niet of dat inmiddels nog zo is, ik heb de moed opgegeven).

 

Volgens Osirius is het pakket ontstaan vanuit de praktijk, en wat kun je je als gebruiker nog meer wensen?! Ik vraag me echter af welke praktijk, mijn praktijk is blijkbaar volledig het tegenovergestelde van hun praktijk.

 

Mijn advies: kijk nog even verder, de mensen van Osirius hebben absoluut geen kaas gegeten van boekhouden (en de programmeurs niet van programmeren, gezien het grote aantal "Unhandled exceptions" dat ik voor mijn kiezen kreeg). Ik heb het pakket getest onder Windows XP en Vista, op beide systemen werkte het voor geen meter. Onder Vista was het nog een graadje erger dan onder XP: de e-mailfunctie werkt onder Vista niet.

 

Conclusie: jammer dat zo'n goed idee (betaalbaar en compleet boekhouden) wordt tenietgedaan door zulke slechte software en dito helpdesk. Dit pakket is alleen bruikbaar voor mensen die geen verantwoording hoeven af te leggen aan de Belastingdienst en die het geen probleem vinden om zeer omslachtig te boekhouden.

Link naar reactie
  • 0

Helemaal eens met de laatste 4 posters. Het is echt een compleet en origineel in elkaar stekend programma, alleen zit het VOL fouten, en bij elke 'update' komen er nieuwe fouten bij... Ben intussen overgestapt naar een ander boekhoudprogramma, wat iets omslachteriger werkt, maar 100% foutloos. Dit programma is zijn prijs echt niet waard (ja zelfs zo'n relatief laag bedrag).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.