• 0

Ervaring met Pinnen over IP?

Beste,

 

Ik overweeg mijn huidige wijze van pinnen (analoog apparaat over ISDN centrale) in te ruilen voor pinnen over IP (PoIP). Tevens open ik binnenkort een 2e vestiging waar ik nog het pinverhaal voor moet regelen.

 

Nu zijn er een groot aantal mogelijkheden maar bij allemaal valt het me tegen hoe langzaam de geboden internetsnelheid is (512kb). Ik moet voor mijn dagelijkse werkzaamheden minimaal 6x zo snel hebben, en zou dus aan een 2e ADSL lijn moeten. (?)

 

Heeft iemand ervaring met PoIP? Zou het technisch niet gewoon mogelijk zijn zo'n PoIP apparaat op een gewone, snelle ADSL lijn aan te sluiten? Of een analoog apparaat op een Internetplusbellen lijn wellicht? Het mag wellicht niet, officieel gaat het verhaal over een Zakelijke (beveiligde) DSL lijn, maar ja, als we alles volgens het boekje doen valt er geen cent te verdienen :)

 

Ik ben erg benieuwd naar reacties. Alvast bedankt.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het lijkt mij niet dat de snelheid of het type van de dsl lijn uit maakt. Wat wel nodig is (denk ik), is dat het pin apparaat een extern ip adres heeft.

 

Een analoge pin aan een IPB/Voip lijntje betwijfel ik of dat gaat werken en als het al werkt zou ik alsnog niet vertrouwen op de stabiliteit van die lijn denk ik.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Analoog over voip gaat niet werken denk ik, daar zitten altijd voice codecs tussen die zelfs het verzenden van een simpele fax op de laagste snelheid saboteren.

 

Technisch zal het niet onmogelijk zijn een pinapparaat over een doodgewone (consumer) adsl-lijn aan te sluiten, maar ik vermoed dat de aanbieder van de pindiensten daar een stokje voor zal steken.

 

Eigenlijk is die situatie te zot voor woorden, je zou toch denken dat een aanbieder van pinapparaten wel in staat is de verbinding end-to-end te encrypten ongeacht onderliggend medium. Gek genoeg gaat dat wel prima over gsm netwerken, die niet bepaald uitblinken in beveiliging of afluisterongevoeligheid.

Link naar reactie
  • 0
.... Eigenlijk is die situatie te zot voor woorden, je zou toch denken dat een aanbieder van pinapparaten wel in staat is de verbinding end-to-end te encrypten ongeacht onderliggend medium. Gek genoeg gaat dat wel prima over gsm netwerken, die niet bepaald uitblinken in beveiliging of afluisterongevoeligheid.

 

Mijn mening precies! Heeft ook meer met geldklopperij te maken dan met wat anders schat ik zo in. Het pinnen over GSM is overigens helemaal weg (voor nieuwe gebruikers) dat is nu GPRS geworden en flink duurder. Wordt dat dik betaalde GPRS netwerk ook nog eens gebruikt. Het pinnen met een analoog apparaat over VoIP ga ik gewoon es even testen, ik heb beide binnen handbereik. Het zal inderdaad zo zijn als je aangeeft, maar dan kan ik het bevestigen :)

 

Overigens hoor ik nog steeds graag meer meningen/tips/etc... Bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Pinnen over IP of GSM kan alleen over netwerken die geaccrediteerd zijn door de Nederlandse Bank, via Interpay. De KPN lijnen zijn in ieder geval geaccrediteerd. Scarlet bij mijn weten bijvoorbeeld (nog) niet.

 

Interpay zal een IP verbinding nooit uitvoeren zonder deze accreditatie. Je hebt hier gewoon geen keuze in, zelf iets bedenken heeft geen enkele zin. Vraag Interpay om meer advies. Zij kennen precies de laatste stand van zaken.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt gewoon zakelijk adsl van KPN 20mbit o.i.d. gebruiken. Zolang het maar lijnen zijn die gecertificeerd zijn. Daarnaast is er nog een bedrijf in NL wat ook op andere lijnen deze dienst kan leveren, ook over andere lijnen als ik het goed begrepen heb.

 

Toevallig pas een storing gehad met zo'n lijn maar ik kan niet inschatten of het meer- of minder is dan met een analoge lijn. Er wordt naast een pand gegraven enzovoorts. Door trillingen is de lijn beschadigd o.i.d.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Zojuist gekeken wat Zakelijk Internetplusbellen op acceptabele snelheid zou kosten. Moet nog even bijkomen van de schrik :o

 

Ga ook maar es even aandacht besteden aan mobiel pinnen. Prijstechnisch lijkt me dat zo op het eerste gezicht interessanter. Kan ik daarnaast gewoon een snelle goedkope Internet/telefonie aanbieding nemen. Wordt vervolgd dus. Ondertussen opmerkingen? Ik hoor ze heel erg graag!

Link naar reactie
  • 0

Voor pinnen over ip heb je inderdaad een gecetificeerde lijn nodig KPN kan deze onder andere leveren met office DSL + PINNEN. Er zijn ook een aantal andere leverancier waaronder TNF (the network factory) Weet niet wat voor pin automaat je hebt en of deze er al geschikt voor is. Via mobiel is ook mogelijk en de kosten daar in tegen vallen best mee want je hebt dan een data abbonement de kosten hier voor zijn volgens mij uit me hoofd gezegd +- 10 euro per maand aan Abon. kosten

Link naar reactie
  • 0

Bedenk ook hoe belangrijk je het pinnen vindt. Een consumenten ADSL verbinding klinkt leuk, maar wat doe je als de verbinding eruit ligt? Je hebt dan een probleem omdat je klanten niet kunnen betalen. Bij consumenten ADSL heb je geen enkele garantie en kan het (in het ergste geval) best een paar dagen duren voordat je weer kunt pinnen. Met een business DSL heb je garanties met betrekking tot beschikbaarheid.

Link naar reactie
  • 0

Zo'n mobiel pinapparaat is voor zover ik weet best aantrekkelijk qua kosten, al betaal je wel per transactie wat meer (ofwel via de leverancier, ofwel via een ubocht van de vereiste bank).

 

Een snel zakelijk DSL abo nemen omdat je ermee pintransacties kunt verwerken lijkt me onzinnig - tenzij je echt enorme aantallen pinbetalingen hebt. Zakelijk dsl is meer voor situaties waarin je bijv wilt kunnen rekenen op de bandbreedte, terwijl die bij consumentenversies door grote overboeking wel eens tekort kan schieten in piektijden. De kosten zijn dan te verantwoorden, maar voor iets simpels als een pinapparaat is het overkill.

Link naar reactie
  • 0

KPN bied het gewoon aan:

Wat kost het?

Dienst pinnen € 10,- per maand

Zakelijk InternetPlusBellen XL Vanaf € 49,- per maand

 

Versatel ook:

IP VPN Retail

Via één netwerkaansluiting gebruikmaken van PIN-, alarm-, IP Telephony, Narrow Casting- en diverse andere toepassingen

Alle diensten op één factuur – kostentransparantie en geen verborgen kosten

Lagere kosten door IP-communicatie

Hogere omzet en klanttevredenheid

Transparantie door vaste maandelijkse kostenstructuur

 

Wat is het probleem?

Link naar reactie
  • 0
Wat is het probleem?

 

(....) laten we er even vanuit gaan dat het goed bedoeld is, bedankt voor de info.

 

Maar inderdaad zoals Benm aangeeft, de (m.i.) idiote kosten die ermee gemoeid zijn. Ik ben gewoon aan het kijken wat het slimst is, alle kosten die ik niet maak hoef ik ook niet terug te verdienen. Denk vooralsnog dat het weleens op mobiel pinnen (GSM) kan uitkomen (zit nog te wachten op nadere info van Banksys), en dan voor Internet en bellen een 20mbit abonnementje van Telfort. Maar wordt vervolgd.

Link naar reactie
  • 0

Heb inmiddels besloten te gaan voor mobiel pinnen. Op die manier kan ik razendsnel internet + spotgoedkoop bellen nemen en toch gewoon pinnen voor weinig. Dit besluit werd versneld door een spotgoedkope aanbieding van een tweetal mobiele (GSM) apparaten (op de toekomst voorbereid) die door Banksys zonder probleem in support genomen gaan worden. Heb het niet geheel nagerekend, maar de besparing is zeker 1000 Euro per jaar.

 

Alarm over IP is geen probleem, deze heeft geen gecertificeerde lijn nodig.

 

Blijft nog de vraag staan of het verhaal van het analoge pinapparaat over een VoIP lijn werkt, daar kom ik nog op terug.

 

Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

Link naar reactie
  • 0

Ik geef toe dat er soms hoge bedragen gevraagd worden voor zakelijk ADSL. Ik vind € 60,0 per maand voor ADSL, telefonie en Pin niet duur.

 

Een "privé" pruts abonnementje voor ADSL kost als snel € 20 tot € 30. En Dan moet daar nog een telefoonlijn bij (met abo) en dan moet je nog pinnen.

 

Wat heb je nu dan en wat kost het?

 

Als je die € 60 euro per maand niet kan betalen om betaling te ontvangen, te kunnen internetten en gebeld te kunnen worden. Is het dan wel de moeite waard om überhaupt pin betalingen te accepteren?

 

Begrijp me goed ik wil niet zeuren of zo, ik begrijp het alleen niet goed.

 

Ik heb geen ervaring met pin betalingen maar wel met internet providers. En die goedkope abo's wil je niet zakelijk gebruiken als je er afhankelijk van wordt zoals met pin betalingen.

Link naar reactie
  • 0

Heb het niet over niet kunnen betalen gehad. Pinnen moet wel in mijn winkel(s), zonder is geen optie. Ben het idee toegedaan dat alles wat ik niet hoef uit te geven, hoef ik niet terug te verdienen. Lasten gaan voor de baten, snap ik ook, maar geld in pintechniek stoppen levert niets op, investeer ik liever in wat wel wat opbrengt.

 

Rekenvoorbeeldje voor het eerste jaar, kan hier en daar een paar cent fout zitten;

 

Pinnen over IP

12 x 72 = € 864 abonnement KPN XL lijn + bellen

12 x 10 = € 120 pinabonnement

€ 1100 aanschaf pinapparatuur (ca. afhankelijk van modelkeuze)

€ 129 aanschaf adsl modem

€ 175 aansluitkosten adsl

 

Gekozen oplossing (is dus GSM geworden zoals gemeld)

12 x 30 = 360 abonnement Internetplusbellen

€ 30 modemkosten

12 x 8 = 96 dataabonnement GSM

€ 250 aanschaf gebruikte pinapparatuur

€ 65 inbedrijfname pinnapparatuur (Banksys kosten)

€ 0,?? communicatiekosten per transactie

 

... en dit verhaal dan 2x !

 

Komen in beide gevallen nog wat kosten overheen voor servicecontract.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf een bedrijf waarmee we adsl, VoiP en PoiP diensten verkopen.

 

De verbinding kost relatief weining geld vergeleken met isdn of analoog en dáár zit de winst. Wat een ondernemer betaalt per transactie hangt af van zijn overeenkomst met de bank en ccv.

 

In plaats van belminuten en vreemde berekeningen voor de (isdn) verbinding betaal je een vast bedrag per maand. Beschouw dit als de transportkosten van de pin betaling.

Het makt niet uit hoevel betalingen je afneemt de verbinding ligt er gewoon.

 

Wij leveren pin over ip lijnen tot 20MB/sec dus die trage snelheid.. dat klopt niet.

Dit wordt laag gehouden zodat de marge groter wordt. Je betaalt immmers in verhouding zomaar 20% meer voor die verbinding.

 

Technisch gezien staat er niets in de weg om een snelle internetverbinding te gebruiken voor pinnen over ip, de lijn moet enkel wel gecertificeerd zijn. Ook maakt het niet uit bij wie je de adsl verbinding afneemt, mits de lijn maar over het KPN netwerk geleverd wordt.

Link naar reactie
  • 0

Ik volg deze discussie met belangstelling omdat ook wij, een kleine

middenstander, aan een EMV-gecertificeerde pinautomaat moeten.

 

Onze huidige pinautomaat, ± 12 jaar oud en via de analoge telefoonlijn,

heeft altijd perfect gefunctioneerd en aan onderhoud slechts een update

gehad bij invoering van de Euro. Die update was trouwens belachelijk

duur Fl. 1200,00, hoezo een poot uitrukken.

 

Als ik nu alle informatie op internet lees en de daaraan gekoppelde

prijzen zie heb ik het gevoel dat ons nu meerdere poten worden uitgerukt.

De prijzen van alleen pinautomaten varieren van 400,00 – 1000,00 Euro.

 

Veel van de door mij gevonden aanbiedingen bestaan uit complete

paketten waarbij ik de indruk van koppelverkoop heb.

 

Wij hebben wel een acceptabel aanbod van de leverancier van onze

huidige pinautomaat.

 

Waar ik tegen aanhik zijn de servicekosten, is de nieuwe generatie

pinautomaten dan zo slecht?

 

Gelet op ons lage aantal pintransacties, ± 200 per maand, denk ik

voorlopig aan een nieuwe pinautomaat via de analoge telefoonlijn,

is weliswaar traag maar waarom alles veel duurder maken dan nodig.

 

 

 

Ik zou liever pinnen over IP echter het kostenplaatje weerhoudt mij ervan

voorlopig althans..

 

 

Multispeed

 

 

Link naar reactie
  • 1

Heb zojuist de Rabo Pinbox besteld.

 

Lees er hier alles over, het lijkt mij een pracht produkt met volop uitbreidingsmogelijkheden, vooral als je de DSL versie kiest:

 

http://www.allesineen.nl/?contentid=rabo-huur

 

Dus, met de DSL versie heb je direct ook een ADSL aansluiting die voor een luttel bedrag uit te breiden is zodat je er ook mee kunt internetten.

Meer opties zijn telefonie of alarminstallatie aansluiting.

 

Deze informatie is (nog) niet op de Rabo site te vinden. Ik heb m'n account manager bij de Rabo de link doorgestuurd en die heeft op haar beurt de link intern weer verspreid, ze wisten niet dat deze opties ook bestonden.

Wil je van deze opties gebruikmaken, moet je (na aanvraag bij de Rabobank van het pakket) contact opnemen met Allesineen of het bedrijf hierachter, Infopact.

 

(edit: even de link gerepareerd)

 

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad moet de lijnprovider geaccrediteerd zijn door Interpay om lijnen aan te bieden. Dan betaal je een vast bedrag per maand voor al je pintransacties, ongeacht de hoeveelheid.

 

Dit kan tevens in combinatie met een hoge snelheid internetverbinding. Daar zitten geen restricties aan.

 

Ik stuur je ook even een PM.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik ben nieuw hier maar heb al aardig wat informatie gevonden die ik nodig had. Zo ook de discussie in dit topic

over Pinnen over IP.

 

Ik ben ook op zoek en nu hoor ik goede verhalen over een bedrijfje uit Friesland dat Xenosite heet. Iemand daar

enige ervaring mee?

 

Bedankt!

 

Simon

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.