• 0

Importeren agf

Mijn vraag is het volgende: ik wil graag in de nabije toekomst fruit en groenten gaan importeren vanuit Italie en/of Spanje. Nou heb ik al verschillende berichten gehoord over de prijs van vrachtwagentransport. De één zegt dit de ander dat, is er iemand die mij kan vertellen wat nou ongeveer de transportkosten zijn? Super bedankt.

Gr. Plaat

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja duidelijk, alleen ik wil kijken of het allemaal rendabel is. Ik heb al geprobeerd om wat prijsopgaves los te peuteren bij verscheidene transportbedrijven, maar deze gaan er niet op in omdat ik nog geen bestaand bedrijf run. Het gaat om het vervoeren van een volle vrachtwagen van fruit en/of groente uit bijvoorbeeld Italie, Spanje en Frankrijk. Halen daar en bezorgen hier.

Link naar reactie
  • 0

Bel gewoon even een bedrijf dat dergelijke transporten doet.

Het heeft weinig zin om hier op deze site te gaan speculeren over prijzen.

We weten niet wat je wilt vervoeren, van waar naar waar, wanneer enz.

 

Gewoon even zoeken op koeltransporten en dan vind je er genoeg.

Link naar reactie
  • 0

Geachte heer Plaat,

 

Informatie over de prijzen van transportondernemingen kunt u opvragen door zelf bij bedrijven langs te gaan om de prijzen op te vragen. De rpijzen kunnen per bedrijf verschillen. Het is een vrije markt en de bedrijven zijn vrij om eigen prijzen vast te stellen. In het verleden waren daar wel bandbreedtes voor aangegeven, maar in het kader van de concurrentie staat het ieder bedrijf vrij de prijzen te bepalen. Wellicht dat u prijzen kunt opvragen bij grote ondernemingen die in Nederland en op Spanje rijden zoals de Vos Logistics: www.voslogistics.com Deze is ook in Barcelona en Italië gevestigd. De prijzen van de transportbedrijven worden vastgesteld aan de hand van kosten, materiaal, personeel, brandstoffen, etc.

Internetadressen in Spanje met betrekking tot transport en logistiek:

www.logismarket.es

www.loisticaytransporte.net (http://www.transcamion.es/Hemeroteca/WEB_020108/precios020108.htm www.mercatrans.com

www.portaldetransporte.com

www.telecotrans.es

De sites zijn Spaanstalig.

Een lijst met transportbedrijven met internetsites is bijgevoegd.

 

Meer weten over transport en logistiek:

www.tln.nl

www.niwo.nl

www.evo.nl

 

Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Jeannette de Lannoy

 

Landenmedewerker Spanje

 

tel. 070-7788955

 

e-mail: spanje@info.evd.nl

 

internet: www.evd.nl/spanje

spa_transport.pdf

EVD Internationaal Ondernemen en Samenwerken

Axel van Soest

Landenmedewerker Tsjechië, Slowakije, Slovenië

www.evd.nl

Link naar reactie
  • 0

Het vervoeren van en naar de zuidelijke landen is een continue proces waarbij je voor de transportkosten veel voordelen kunt behalen door te partnerren met partijen die naar jouw locaties in de desbetreffende landen hun goederen willen transporteren. Denk hierbij aan producenten in het Westland en o.a. Agriport in Wierengermeerpolder. Daar Agriport een nieuwe iontwikkeling is zullen daar vast partners te vinden zijn. een contact om je op gang te helpen is Ontwikkelingsbedrijf Noord Holland Noord www.nhn.nl .

 

Succes,

 

Pim de Bruijn

Pim de Bruijn

Serieel ondernemer (o.a. oprichter OFFICE CENTRE = Staples).

Ruime internationale ervaring. Kennis op de gebieden internationalisatie (149 landen), marketing, importeurs, sales, logistiek, productie. Snelle groei managen en veel publieke en semi-publieke ervaring naast bedrijfsleven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.