• 0

help! keurmerk tot FOB

hi mensen,

 

ik wil een koffieapparaat uit china importeren, ik weet niet hoe het allemaal te werk gaat. ik heb hier en daar wat gelezen, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk.

wat ik heb:

kvknr, btwnr. leveranciers.

 

leverancier zal de goederen via de FOB opsturen, ik zag dat je een EXPEDITEUR moet nemen om goederen te verklaren.

hoe gaat dat inklaren te werk? kijk men naar de keurmerken? zo ja welke keurmerk moet je allemaal hebben voor een koffieapparaat?

als de spullen eenmaal aankomen op de haven, bij wie moet je aankloppen om te weten waar het sta. of krijg je daar een bericht van?

eventueel andere zaken waar ik rekening mee moet houden.

 

heb iemand hier ennige ervaring mee?

bedankt alvast

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

qua invoeren kan je vanzelf al antwoorden vinden als je even de zoekfunctie gebruikt. je laat bv de leverancier versturen per boot (fob) en zoekt zelf een bedrijf in NL die het voor je kan inklaren en leveren, je betaalt dan invoerrechten, afhandelingskosten / lossingskosten, en vervoer naar jou. Hoe het qua keurmerken zit weet ik niet.

Link naar reactie
  • 0

Keurmerken op apparatuur is denk ik wel belangrijk,

 

ik weet dat voor de meeste electronica iig geld:

 

- ROH's (europese wetgeving op materiaalgebruik)

 

- Je zal ook een CE keuringsrapport moeten kunnen overleggen indien nodig. (dit geld volgens mij voor alle apparatuur waar gebruik wordt gemaakt van netspanning of hogere voltages).

 

Als de fabrikant dit niet heeft moet jij zorg dragen dat je het wel krijgt binnen 4 weken. Dit kost grofweg rond de 25000 euro per model. Het zou dus makkelijk zijn als de leverancier de keuring al heeft laten doen. Dan heb je daar iig nooit last van.

 

Let op dat je als importeur in europa verantwoordelijk bent voor de geleverde goederen. Voldoen ze niet aan de eisen, en gaat er wat mis of komen mensen erachter dan ben jij aansprakelijk. Ik wil je geen angstbeeld geven, maar informeer goed, en kijk of de fabrikant betrouwbaar is en zich aan de regels die geldig zijn in europa houd.

 

Het kan overigens zijn dat je ook aan de WEEE wetgeving moet voldoen. Dit gaat over de verpakking, en de afvoer van de apparatuur.

 

Google maar eens op ROHS en CE normering en op WEEE.

 

Ik denk dat je dan aardig wat info bij elkaar krijgt, :o

 

 

Gr. Rogier

 

www.ca-electronics.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.