• 0

een-lekkerlopende_url.nl (je domeinnaam kiezen)

Dit lijkt me meer een marketing dan een techniek issue. Je begint een bedrijf en je hebt een url nodig. Je probeerd eerst je bedrijfsnaam in allerlij combo's. .nl .com .bizz .info .to .it .whaterver

 

Als het lukt is het fijn, maar dan komt je bedrijfsnaam. Deze is bijvoorbeeld drunk&happy liquor supplys.

 

Hoe maak je hier een url van? Ik zou de pay-off er in ieder geval vanaf halen en alleen drunk&happy gebruiken (als iemand een dergelijk vage bedrijfsnaam uberhaupt zou willen hebben, maar het is goed voor het voorbeeld).

 

Dan komt probleem 2. Het ampersand teken (&) kan je niet in URL's verwerken. Wat wordt het dan? en, N, -en-, and, geen tussenvoegsel en alleen drunkhappy?

 

Het zijn ook nog eens drie verschillende woorden! Probleem nummer drie dus.

 

Wat maak je hier nou van? Hier een aantal voorbeelden:

www.drunk-en-happy.foo

www.drunkNhappy.foo

www.drunkhappy.foo

www.drunk_and_happy.foo

 

Ik persoonlijk zou voor www.drunkhappy.foo kiezen. Het klinkt makkelijk, bekt lekker, is volgens mij makkelijk te onthouden en makkelijk te verklaren.

 

Wat zouden jullie met een dergelijk probleem kiezen en waarom?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

www.drunk-and-happy.foo

 

Deze zou ik nemen, omdat het de hele naam gebruikt en makkelijk te lezen en te onthouden is.

 

Underscore (_) zou ik niet gebruiken, omdat mensen dat snel verwarren met een streepje. Het aan elkaar plaatsen van namen, maakt het geheel ook snel weer onleesbaar.

 

Voor onbekende krijg je dan al snel iets van

www.bommelding.nl is dat een bom-melding of een bommel-ding?

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

underscores (_) mag je niet gebruiken in een domein, hoofdletters hebben ook geen nut.

 

wat ik zou doen is ze gewoon sowieso allemaal registreren, de kosten voor domeinen zijn niet hoog meer namelijk, en dan drunkandhappy.tld als hoofddomein nemen. drunkenhappy is niet logisch want dat is een stukje nl in een voor de rest engelstalige naam.

Link naar reactie
  • 0

De reden waarvoor ik geen hyphens (-) zou gebruiken is omdat je dan aan de telefoon zit en zegt: "Ja meneer, u kunt ons ook op het web vinden op:

wee,wee,wee punt drunk streepje... ja min teken..... and... ja op zijn engels.... weer een streepje.... happy punt ef oh oh."

 

Alle domeinen registreren is inderdaad ook een goede optie, het kost niet zo veel. Spelfouten zou ik in dat geval ook meenemen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

www.dap.com :)

 

Yep, helemaal mee eens... Dat zou ideaal zijn! Het grote nadeel is dat nagenoeg alle drie en vier letter combo's voor .com en .nl pleite zijn. Op andere TLD's (Top Level Domains, de letters na de tweede punt) heb ik dit nooit echt uitgezocht, maar het zal moeilijk zijn afkortingen voor je bedrijf te gebruiken.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Who needs a website if you're drunk and happy?

(Even vrienden maken met Kermie :P)

 

Maareh, ik zou er niet zo'n fuss over maken. Je moet je bedrijfsnaam toch branden. Streepjes geven duidelijkheid en maakt het beter leesbaar.

"Met streepjes tussen de woorden". Is toch niet zo'n grote moeite?

Je hoort het ook in de radioreclame van D-day ofzoiets.

Op het eind hoor je dan "Met een streepje tussen de d''s".

Of "zonder streepjes". (Same difference).

 

We zullen nu denk ik sowieso een beetje meer kromme domeinnamen gaan tegenkomen.

De variatiedrift viert hoogtij! 8)

 

Groet,

Annedien

 

 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Who needs a website if you're drunk and happy?

(Even vrienden maken met Kermie :P)

Dank je Annedien ... denk niet dat dat gelukt is vandaag! ;)

 

Maar on the other hand ... daarna vind ik het web wel héél interessant hoor.

 

Maar wat zoeken op het web betreft. Ik zoek het liefst naar voor mij logische namen. Ben ik op zoek naar iets specifieks en weet ongeveer hoe de naam is, dan gebruik ik alle mogelijk combinaties (met en zonder hyphens).

Maar ben ik op zoek naar een onderwerp en ken ik niet de naam (of een deel daarvan) dan zijn er altijd nog de zoekmachines die me op weg helpen.

 

Denk dat het momenteel als je een bedrijf begint inderdaad wel belangrijk is dat je een beetje logische naam bedenkt die ook goed bekt op internet.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Waarom moeten domeinnaam en bedrijfsnaam dezelfde zijn? Ik zoek altijd via Google of Alltheweb, en zelden via de url. De firma Drunk & Happy zou bijvoorbeeld ook de domeinnaam teut.nl kunnen registeren (die is nog vrij!) en dan een leuke low-budget campagne kunnen voeren. Denk uit de doos. Zou jij geen fles Teut sprinkelwijn cadeau willen krijgen? Of ansichtkaarten van Teut Le Monde... 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Je kunt er inderdaad leuke acties aan verbinden. Maar ik ben altijd erg voor naamsbekendheid, ik geloof nog steeds in de kracht van de herhaling?

Dat je uiteindelijk op zoekmachines bij de juiste sites terecht komt heeft in mijn ogen niet zozeer met de naam te maken maar met de trefwoorden waarmee je staat aangemeld bij diverse zoeksites.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Kermie:

Maar ik ben altijd erg voor naamsbekendheid, ik geloof nog steeds in de kracht van de herhaling?

 

Bij een brand wil ook iedereen door dezelfde nooduitgang, zelfs als er andere vluchtwegen zijn. Wanneer jouw bedrijfsnaam nog beschikbaar is als domeinnaam, dan is er geen probleem. Maar wanneer die url reeds bezet is, of de schrijfwijze lastig blijkt, dan kan een beetje inventiviteit geen kwaad. Voorbeelden van zulke shortcuts?

 

Coca-Cola heeft ooit Coke als tweede naam geintroduceerd: http://www.coke.com

 

Ernst & Young hebben speciaal voor internet de identiteit Ernie ingezet: http://www.ernie.nl

 

Gall & Gall hanteert ook Gall http://www.gall.nl

 

Albert Heijn werd tevens AH

 

Vroom & Dreesmann werd tevens V&D

 

Apple Macintosh werd Mac

 

Er zijn kortom legio gerenommeerde bedrijven* die om hen moverende reden een extra naam hebben toegevoegd aan de bestaande. Dat kan ook tijdelijk, bijvoorbeeld in het kader van een campagne of actie. Zo heeft Wehkamp een hele serie domeinen in de sfeer van theemuts.nl, en is moederdag.nl ooit door V&D ingezet, meen ik me te herinneren. Campaign- of promotional properties!

 

Wat de beste oplossing voor een Drunk & Happy is, hangt af van de specifieke situatie bij het bedrijf en de voorkeur van de bedrijfsleiding: rekkelijk of percies. Het kost niet zoveel om varianten als Drunkandhappy of Drunk-and-Happy te registreren, maar ik zou toevoeging van een promotional property als Teut.nl ernstig bepleiten, juist omdat die actiematig ingezet kan worden om de bekendheid van Drunk & Happy te versterken. Want je zult toch iets meer moeten doen om naamsbekendheid te krijgen dan alleen domeinnamen registreren ::)

 

 

* Waarschijnlijk zijn er nog veel meer bedrijven die met verschillende namen juist verwarring veroorzaakt hebben. Kom maar op met de voorbeelden!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik zou er toch voor pleiten om een catchy url te registreren die zo veel mogelijk op je bedrijfsnaam lijkt. Daar omheen een bergje domeinen registreren die ook gebruik zouden kunnen worden vind ik zeker slim.

 

De hele teut.com gedachte vind ik trouwens ook sterk, zo zou je ook ziejedubbel.nl of kater.nl of gezellig.nl kunnen registreren.

 

Om een dergelijke URL als je "hoofdingang" te beschouwen vind ik minder slim. Ik ben zelf ook van het www.bedrijfsnaam.nl (of .com) en dan pas zoekmachine gebruiken.

 

** Verwarring door middel van meerdere namen? Kan zo direct geen voorbeelden voor de geest halen... Maar dat zal wel komen omdat ze zo verwarrend zijn ;)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.