• 0

VOF verschillende visies besteding inkomsten, opdelen mogenlijk?

Ik en mijn vennoot hebben sinds 3 jaar een vof.

Kwa werkzaamheden en onderling contact gaat het prima.

Waar ik me echter aan stoor is de inkomsten.

Ik wil het liefst zo veel mogenlijk geld in het bedrijf zelf houden.

Mijn vennoot wil liever ´lekker leven´ en is meer van het motto, meer winst, meer priveopnamen.

Zijn prive-onkosten liggen ook hoger dan die van mij, waardoor er eigenlijk meer geld word opgenomen (loon uitgekeerd) dan ik zou willen.

(Ik zou met minder ´loon´uit de voeten kunnen´)

Aangezien we samen de vof hebben, hebben we afgesproken alles 50-50 te doen. Al mijn vennoot dus een x bedrag opneemt, word dat ook naar mij overgemaakt.

Resulteert dus in voor mij onnodig hoge belastinaanslagen, en minder rendement in de zaak.

 

Nu is dus mijn vraag:

Is er een mogenlijkheid om intern de inkomsten op te delen, zodat mijn vennoot zijn opnames kan doen, en ik het geld in mijn deel van de zaak kan houden?

 

Of moet ik dan toch stoppen met de vof en een eenmanszaak gaan beginnen?

 

Zou wel jammer zijn van de fijne samenwerking.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ondanks dat je samen hebt afgesproken alles op basis van 50-50 te delen, is het gewoon mogelijk om allebei verschillende privé-opnames te doen.

 

Als je dat samen afspreekt, heb je aan het eind van het jaar verschillende kapitaalrekeningen, maar dat doet niet af aan het feit dat alles 50-50 is gedeeld.

 

Los daarvan, en het is een beetje achteraf praten, hadden jullie over de hoogte van de maandelijkse privé-opnamen vooraf afspraken kunnen maken en in een VOF-overeenkomst kunnen vastleggen. Dan waren deze írritaties' wellicht voorkomen. Want het is altijd zonde als een samenwerking onder druk komt te staan door dergelijke zaken.

Syntax Advies

 

"Laat belasting geen belasting zijn"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.