Top 8 "smoezen" bij te late betaling.

Aanbevolen berichten

Dit leek me wel een leuke poll,

 

Je kent het vast wel, als je na 30 dagen belt waar de betaling blijft krijg je soms leuke antwoorden.

 

Stem op je favoriete smoes, of draag nieuwe aan.

 

Ik heb overigens alle opties persoonlijk meegemaakt, vooral optie 8 vond ik wel een leuke.

 

NB: de poll gaat over smoezen, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan voorkomen dat het echt waar is.

 

Gr. Rogier

www.ca-electronics.com

Link naar reactie

Wat je ook wel vaak hoort is iets als 'de factuur is zeker zoekgeraakt'... wat vast ook met vlagen wel waar is.

 

Als er iemand met zoiets komt dat stuur ik de factuur er normaliter als pdf per mail achteraan - kan tante post hem in ieder geval de 2e keer niet kwijtraken ;)

 

Dat kwijtraken gebeurd de beste, dat kan inderdaad wel eens voorkomen.

 

Wat ik wel heb meegemaakt is dat iemand dat tot 4 keer toe heeft gezegd, zowel de factuur bij levering, per post, en twee keer per e-mail :o

 

Uiteindelijk werkte een aangetekende brief met dreiging voor extra kosten en rente wel. Die was niet kwijtgeraakt :-)

www.ca-electronics.com

Link naar reactie

ja dit zijn dan nog de B2B betalingssmoezen. Bij particulieren sta je er versteld van hoever ze gaan. Dat gaat van zieke kinderen tot stervensbedden van ouders en van tijdelijke werkzaamheden in het buitenland tot "die woont hier niet meer of nee die ken ik niet..."

Als je echt achter je geld aan moet bij particulieren kom je rare dingen tegen en sta je er versteld van hoever mensen gaan...zorg er ten alle tijden voor dat je er kort op zit en vooral wanneer betalingsachterstanden een gewoonte worden ipv een uitzondering

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Er zijn aardig wat meer "smoezen" te verzinnen natuurlijk, die in de poll staan zijn mij ook daadwerkelijk overkomen. Je hoort wat! Dat iemand oit de inlogcodes van de bank kwijt was heb ik overigens maar 1x gehoord. Dat is er wel een die blijft hangen :)

 

Er zijn zeker ook bedrijven die netjes op tijd betalen, sommige standaard binnen 3 dagen na levering. Sommige na 14 dagen (dat staat op onze factuur), en andere zijn standaard 30 dagen.

 

Overigens moet ik zeggen dat wij altijd alles standaard op 30 dagen zetten na ontvangst van de factuur. Ook al staat er 14 dagen op of 8 dagen. We betalen wel altijd op die 30e dag. Tenzij de hond de factuur heeft opgegeten natuurlijk ;D (al is dat nooit voorgekomen).

 

Diegene die te laat zijn varieerd tussen de 30 en de 90 dagen. Dat is dan geen kwestie van vergeten zijn, maar gewoon inplannen na 90 dagen. Dat scheelt uiteraard aardig wat rente. (helaas ook voor ons).

 

Aan particulieren leveren wij in principe niet, soms dat wij via een dealer de aflevering doen, maar dan betalen ze vooruit, anders geen levering. Bij sommige bedrijven hebben we die regel overigens ook ingesteld na herhaaldelijk te laat betalen.

 

Het is soms lastig om een goede afnemer te confronteren met het te late betalen, maar dat hoort er helaas ook bij. Waar ik persoonlijk niet zo goed tegen kan is dat sommige mensen het persoonlijk opnemen, terwijl het een zakelijk geschil is. Dat ze het op de man gaan spelen.

 

Zaken zijn zaken om maar een uitdrukking naar voren te halen :)

 

Ps: Ik vindt het wel leuk om in de poll terug te zien welke antwoorden het meeste gegeven worden.

 

www.ca-electronics.com

Link naar reactie

Over particulieren gesproken; laatst hoorde ik deze:

 

er wordt een flatscreen tv besteld en verzocht of deze opgehangen kan worden. Dat kan. Betaling bij plaatsing. De monteur komt plaatsen en hoort: rij even mee naar de bank dan ga ik pinnen. Komt de monteur bij de bank > klant in geen velden of wegen te zien. Dan maar terug naar de woning om de tv weer op te halen. Jammer alles wat er stond aan meubilair inclusief flatscreen is foetsie. Hoezoo geraffineerd?

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.