• 0

goedkoopst pakketjes versturen

Hallo,

 

Ik wil (onder andere) via een webwinkel producten gaan verkopen, het gaat om 1 soort product, verkoopprijs incl. BTW circa 10 euro per stuk. In principe zal men 1 of hooguit 2 producten kopen. Nu is het een product van circa 15x15x15 cm en als ik dan ga kijken naar de tarieven van TPG, schrik ik me om het maar eens zo te zeggen een ongeluk! Dan zouden er voor 1 pakketje 6 euro verzendkosten bijkomen. Dat is nogal uit verhouding met de prijs van het product.

Zijn er goedkopere oplossingen? Een 'grote hoeveelheden contract' afsluiten met bijvoorbeeld TPG is voorlopig nog niet aan de orde, want ik weet helemaal niet hoeveel ik ga verkopen. Ik ga voorlopig uit van circa 20 tot maximaal 50 pakketjes per maand, maar het kunnen er ook veel meer (200 bijvoorbeeld) zijn.

 

Er zijn ongetwijfeld meer mensen die dit aspect tegenkwamen, graag tips!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Eigenlijk is er niet echt een goede oplossing voor, in ieder geval niet als je landelijk wilt gaan verzenden.

 

Het hangt een beetje van het product af of je er wat aan kunt veranderen, er zijn bijv bedrijven die dingen als flessen lenzenvloeistof van dusdanig formaat maken dat ze net wel door de brievenbus kunnen.

 

Dat pakjestarief is gewoon iets vervelends, al was je voorwerp 4x4x4 cm en weegt het 10 gram, dan nog betaal je de volle 6.20.

Link naar reactie
  • 0

Tja, ik weet niet of het logistiek een oplossing is, maar voor een pakketje van minder dan 350 gram is het goedkoper om het als economy vanuit België naar een adres in Nederland te versturen: €5,20 (zie http://www.post.be/site/nl/packages/international/kilopoststandard/index.html)

 

Of... eens aankaarten bij TNT dat je je pakketje (wat je van NL naar NL wilt sturen) toch liever als "Internationaal Pakket Basis" wilt versturen, dat kost maar €5,25 priority of €4,20 standaard. Is dan alleen niet traceerbaar. Beetje krom...

Link naar reactie
  • 0

Gewoon doen.

Er zijn wel vervoerders die het iets goedkoper kunnen, maar onder de E 5,- kom je niet is mijn ervaring.

 

Ik verkoop nóg kleinere produkten die nog lichter zijn, maar mijn klanten weten nou eenmaal dat de TNT wat dat betreft schandalig duur is en nemen dat op de koop toe.

 

Hoe mijn verkoop zou zijn als de verzendkosten wel lager zouden zijn... geen idee.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Er zijn wel vervoeders die het goedkoper doen zo werk ik altijd samen met Barima. http://www.barima.nl/kk_300000.html

Kosten verzending 4,96

 

En Adr logistics http://www.adrlogistics.nl/pakkettarieven.html

Kosten verzending 4,50

Bent u op zoek naar een voordelige drukker met persoonlijke service, snelle levering dan moet u bij Veneberg | drukwerk zijn. Kijk op onze site naar de scherpste prijzen van NL!

Link naar reactie
  • 0

Tja, ik weet niet of het logistiek een oplossing is, maar voor een pakketje van minder dan 350 gram is het goedkoper om het als economy vanuit België naar een adres in Nederland te versturen: €5,20 (zie http://www.post.be/site/nl/packages/international/kilopoststandard/index.html)

 

Of... eens aankaarten bij TNT dat je je pakketje (wat je van NL naar NL wilt sturen) toch liever als "Internationaal Pakket Basis" wilt versturen, dat kost maar €5,25 priority of €4,20 standaard. Is dan alleen niet traceerbaar. Beetje krom...

 

Het was me ook al eens opgevallen dat sturen vanuit belgie in sommige gevallen goedkoper is dan vanuit nederland... iets dat overigens wel geldt voor meer buitenlanden, alleen liggen die soms een beetje ver weg.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.