• 0

[solved]is KvK echt verplicht voor mij ? + kvk nummer vermelden

Hallo allemaal,

 

Ik heb een tijd geleden een webspel gemaakt wat via de browser te spelen is. Dat draait nu erg goed en ik wil mij officieel als bedrijf inschrijven. Het spel is volledig engels, maar wordt wereldwijd gespeeld ( misschien 5-10% nederlanders..verder uit haast alle landen wel wat spelers).

 

Het spel is gratis speelbaar, de inkomsten komen uit advertenties.

 

Mijn vraag is nu of ik me verplicht bij de KvK moet inschrijven.

Ik heb hier natuurlijk al het een en ander over opgezocht en ik zou mij alleen niet hoeven inschrijven als ik onder de uitzonderingen val:

 

De uitzonderingen

Uitzonderingen gelden voor:

• Ondernemingen van een publiekrechtelijk

lichaam (overheid zoals gemeente, ziekenhuis,

school);

• Eenmanszaken of maatschappen waarin

uitsluitend landbouw of visserij wordt beoefend.

• Ondernemingen waarin uitsluitend straathandel

in de vorm van venten wordt uitgeoefend door

de ondernemer en/of zijn gezin.

• Maatschappen van vrije beroepsbeoefenaren.

Vrije beroepsbeoefenaren kunnen zich wel als

eenmanszaak laten registreren in het

Handelsregister.

 

Ik ga me inschrijven als eenmanszaak.

 

1 Ik vrees dat ik niet onder de uitzonderingen val en naar de KVK moet, correct ?

 

Dan is er nog 1 ding wat me dwars zit. Als ik mij bij de KvK in moet schrijven wordt mij verplicht om het KvK nummer te vermelden in bedrijfs emails en op de website.

Nou vind ik het tja... erg 'suf' om in de registratie email van het spel een KvK nummer te moeten vermelden. Of zelfs op de website wil ik dat liever niet.

In mijn geval zullen de spelers echt niks aan zo'n KvK nummer hebben.

 

2 Kan ik het KvK nummer weglaten/Waar is het echt verplicht ? Ik heb zomaar het idee dat het KvK nummer niet echt bepaald voor mijn ('internationele') zaken bedoeld is.

 

Ik geloof dat dit al mijn communcatie is naar de spelers toe:

-Een registratie email.

-Een email als er een support ticket geopent of bewerkt is.

-De website zelf (Het spel wordt ook op deze website geopent)

 

 

Alvast bedankt voor het lezen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je KvK-nummer is niet van toepassing voor je gebruikers (al kan het geen kwaad het op je About Us pagina te zetten als je als een legitiem bedrijf over wilt komen), maar wellicht wel voor je adverteerder(s). Naar hen toe zou je wel je KvK-inschrijving kunnen vermelden, dat maakt het voor hen ook betrouwbaarder.

 

Over wat voor bedragen hebben we het overigens, zijn die substantieel of gaat het om tientjes? In dat laatste geval is een KvK-inschrijving niet echt hard nodig...

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reply Jeroen.

 

Over wat voor bedragen hebben we het overigens, zijn die substantieel of gaat het om tientjes? In dat laatste geval is een KvK-inschrijving niet echt hard nodig...

Nee de inkomsten en het spel zijn toch wel serieus.

 

Je KvK-nummer is niet van toepassing voor je gebruikers (al kan het geen kwaad het op je About Us pagina te zetten als je als een legitiem bedrijf over wilt komen), maar wellicht wel voor je adverteerder(s).

 

Het is inderdaad niet echt van toepassing, maar de KvK site verplicht het toch echt. ( http://kvk.nl/Images/WettelijkeEisenBedrijfscorrespondentie_tcm16-125945.pdf )

 

De advertenties lopen via adsense, dus daarvoor hoeft het op zich niet. Het kvk nummer vermelden in een about/us o.i.d. kan inderdaad geen kwaad.

 

Ik zal eens contact opnemen met de KvK ...en laat hier nog wel weten wat ze er over zeggen.

 

Link naar reactie
  • 1

Ik denk dat de KvK-medewerker die je gaat spreken heel wat meer wil dat je met dat nummer doet, dan dat in het zakelijk verkeer gebruikelijk is :)

 

Niet getoetst bij de KvK of dit volledig correct is, maar dit is waar hij bij ons opstaat:

 

- Op fakturen;

- offertes/voorstellen;

- contracten;

- algemene voorwaarden;

- onze websites

 

Er kan geen twijfel over bestaan dat we ingeschreven zijn bij de KvK, maar het staat dus niet _overal_ op :)

Link naar reactie
  • 0

Was net aan de telefoon me een KvK medewerker. Ik moet(en ga) me inderdaad binnekort inschrijven voor de KvK.

 

Ook zei hij dat het vermelden van mijn KvK nummer op de website, en alle emails moet zodat het bedrijf traceerbaar is. Maar ik snap je hint Jeroen ;).

 

Het is mij nu allemaal wel duidelijk.

 

Jeroen, bedankt voor je hulp.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.