• 0

start minor ondernemerschap aan RUG

In september 2008 start de minor ondernemerschap aan de RUG (Groningen). De minor bestaat uit een aantal onderdelen waaronder een wedstrijd voor het beste idee/plan. Dit plan wordt gekozen door externe deskundigen en de hoofdprijs is de realisatie van het plan (huisvesting, funding en coaching).

Dus wil je als student je idee omzetten in een echt bedrijf, meld je aan voor deze minor en win je eigen bedrijf.

Ik ben betrokken bij de minor als coordinator.

Meer info bij mij.

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Starterscoach: in dit geval is de minor bedoeld voor studenten die studeren aan de RUG , hun propadeuse hebben en geen Bedrijfskunde en Economie studeren. Voor deze laatste groep zijn er de reguliere vakken.

De minor is dan een onderdeel van je totale studie.

 

Maar als je hier niet aan voldoet en toch mee wil doen moet je even contact opnemen, dan kijk ik wat er mogelijk is.

 

Linda: leuk dat je interesse hebt. Ik ben van plan om eens met wat potentiele studenten te brainstormen over de opzet en inhoud om de minor zo goed mogelijk af te stemmen op de doelgroep. Wil je hier een keer aan meedoen? Mail mij dan even.

 

Anderen: als je suggesties hebt of je wilt een keer een college verzorgen meld je dan dan kijk ik of je in te passen bent. Ik wil graag een grote inbreng vanuit de praktijk.

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
  • 0

Ik zie dat ik al buiten de doelgroep val, dus misschien dat het makkelijker is om met potientiele studenten te brainstormen die wel in de doelgroep passen zodat het goed afgestemd kan worden.

 

Zoals ik al aangegeven heb, begin ik dan aan mijn Master: MSc BA Marketing Research. Zoals ik het nu lees verwacht ik dat het moeilijk te combineren zal zijn met de verplichte vakken.

 

Ik zal dit onderwerp echter blijven volgen, wellicht dat het een en ander te combineren is.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

In september 2008 start de minor ondernemerschap aan de RUG (Groningen). De minor bestaat uit een aantal onderdelen waaronder een wedstrijd voor het beste idee/plan.

 

Is dat een idee om een gedefineerd probleem of behoefte op te lossen, of mag het met van alles te maken hebben?

 

Als het dat laatste is, vind ik de wedstrijd in het algemeen een slecht idee/plan. Beter is dan alleen om te kijken naar de prestaties van een team dat een bepaald idee(stom of niet) als beste tot een plan hebben weten om te zetten, maar goed dat zijn mijn gedachtes.

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

Aan de Funding zit een maximum.

Deze wordt gedaan door het Studenten Starters Fonds in Groningen welk een maximum kent van 100k per bedrijf.

 

Het gaat om een pitch voor een externe jury van financiers (soort Dragon's Den). Er wordt verwacht dat je een echt business(plan) pitcht wat uitvoerbaar is.

 

En de winnaar krijgt geld, huisvesting, coaching en publiciteit.

 

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.