• 0

Investeringen in viswinkel

Een vraag die in geen van de subforums specifiek past:

 

Ik hoop dat hij toch beantwoord kan worden..

 

Een interieurbouwer levert het volgende:

 

- Inventaris voor een viswinkel ( 140k)

- verbouwing (60k)

- bakpan (40)

 

totaal € 240.000

 

Dit zijn de prijzen uit de offerte, Wat zou er nog ongeveer van de prijs afkunnen? Ik heb namelijk geen enkel idee wat redelijk is...

 

Bij voorbaat dank voor eventuele antwoorden!!

 

Gr, Andries

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

I guess so :)

Onderhandelen is altijd wat tricky. over het algemeen moet 10% altijd wel te doen zijn, maar dat zegt niet veel. Het is een kwestie van schieten, als je mist zijn er vast ook andere interieurbouwers...

 

 

Edit: by the way, een van de dingen die ik in onderhandelingen tegenwoordig altijd aan houdt is dat ik voor mezelf een grens zet waar de deal niet meer door kan gaan. Die grens die staat rotsvast. Als je bereid bent om een deal niet door te laten gaan sta je altijd sterker in onderhandelingen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Waarom vraag je geen andere offertes aan? Heb je al een financiering voor dergelijke bedragen? De manier waarop gespecificeerd wordt geeft mij vaak ook al een goed of laten we zeggen minder goed gevoel. 140 inventaris klinkt voor mij als een grote zaak.

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Meerdere offertes aanvragen bij diverse interieur bouwers in het land is optie 1! Groningen zal goedkoper zijn dan Utrecht e.o. is mijn ervaring (ken de intereieurbouwwereld aardig nl)

 

ik las ook iets over www.companeo.nl een bedrijf dat voor Mkb ondernemingen gratis offertes aanvraagt.

 

 

www.mkbduurzaam.nl de informatie site om concreet met Duurzaam Ondernemen te beginnen.

Link naar reactie
  • 0

Eens met alle suggesties, maar denk wel dat het maken van de keuzes wat je ECHT nodig hebt nog wel eens veel meer zou kunnen opleveren. Een inrichting (waarschijnlijk met koeling) zoals jij aangeeft kan voor een starter misschien gesplitst worden in musts en wants. Vraag je ook af: Heb ik alles nieuw nodig?

 

Succes!

Pim de Bruijn

Serieel ondernemer (o.a. oprichter OFFICE CENTRE = Staples).

Ruime internationale ervaring. Kennis op de gebieden internationalisatie (149 landen), marketing, importeurs, sales, logistiek, productie. Snelle groei managen en veel publieke en semi-publieke ervaring naast bedrijfsleven.

Link naar reactie
  • 0

 

thanks!!

 

@ zrski: zat zelf ook te denken aan 10%, ga inzetten op 15% dan kan ik nog wat water bij de wijn doen

 

@ Highio & WWB: punt is dat het vrij specifiek werk is: de interieurbouwer levert ook de koelvitrine (50k) Dit verklaart ook de prijs van 140 k, de winkel is trouwens 85m2

 

Link naar reactie
  • 0

Andries,

 

dan zou ik persoonlijk nog steeds meerdere offertes aanvragen. Puur gewoon om de vraag te beantwoorden waar zelf mee zit: wat is een redelijke prijs. Daarnaast kun je die offertes gebruiken als leidraad om iets van de prijs af te halen.

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

We kunnen je alleen meegeven kritisch te zijn op wat je aanschaft en wat je daarvoor betaalt. Als je niet voor verschillende offertes gaat, heb je er dan al eens door andere viswinkeleigenaren (misschien ook starters, of uitbaters van verschillende winkels) naar laten kijken?

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ok,ga zeker nog andere offertes aanvragen, zal meer duidelijkheid geven..

 

Feit is dat deze interieurbouwer een goede reputatie heeft op dit gebied --> we zijn ook bij 3 van hun klanten geweest om te kijken in de hun winkels. Dit zag er allemaal supergoed uit.

 

Verder hebben mijn compagnon en ik interviews gehouden. We zijn er door deze handelaren op gewezen dat de koeltoonbank al snel 50k kost. Dit rekent mijn partij ook...

 

Zegt niet veel over de rest van de investering, maar voor wat het waard is dus geen extreme afwijkingen..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.