• 0

exportbedrijf - waar vestigen?

Beste lezers,

 

Wil mijn producten via ebay internationaal exporteren.

Gezien het feit dat ik ook te kampen hebt met opslag kosten,en deze kosten zo laag mogelijk wil houden stel ik u mijn volgende vraag:

 

Is het verstandig om in de regio R'dam te vestigen, gezien het feit dat ik producten ga exporteren en vlak bij de haven zit gevestigd.( opslag kosten zijn dan wel vrij hoog)

 

aangezien ik mijn kosten wil onderdrukken, is het dan wel verstandig om dan niet in de randstad te vestigen?

 

Wie o wie heeft ervaring met internationaal ondernemen?

 

Ik dank u bijvoorbaad ;D

 

groetjes,

 

Ganesha

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit is van zeer veel factoren afhankelijk. De opslagkosten, verzendkosten, de afzet etcetera. Laat er eens een berekening op los wat het kost om vlak bij de haven te zitten en wat als je in groningen achterland o.i.d. zit. Je kunt dan toch vrij simpel zien wat economisch gezien de beste oplossing is?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik Heb dus wel het een en ander berekend.

Omdat ik via ebay mijn producten aanbiedt weet ik niet van te voren naar welk land ik het moet exporteren en de hoeveelheid.

(Betreffende afzet, komt wel eens voor dat ik een container zal moeten versturen!)

 

wat is dan wijsheid, vestigen in de regio rotterdam( waar de huurkosten vrij hoog zijn) of elders vestigen waar de huurkosten wat lager zijn?

 

Wie heeft wijze advies voor me

 

dank u

 

ganesha

Link naar reactie
  • 0

Dit is een beetje een logistiek raadsel waar iemand niet zo maar een passend antwoord op kan geven.

Alleen jij hebt inzicht in de logistieke stroom van de producten die jij verkoopt en niet onbelangrijk welke marge je daar op maakt.

Ook weten wij niet of inkoopvoordeel iets is waar jij veel geld mee kunt besparen.

Is groter inkopen een optie dan zou goedkoper in de binnenlanden een pand huren wel eens veel voordeliger kunnen zijn en makkelijk opwegen tegen de transportkosten van een container naar Rotterdam.

Verder is het meestal wel gebruikelijk dat de afnemer het transport betaald.

Ex Works noem je dat, maar dat hangt allemaal af van wat er wordt geaccepteerd in de markt waarin jij handelt.

Ook vertel je niet hoe de kleinere zendingen worden vervoerd, gaan die via tnt of heb je een andere vervoerder, allemaal kleine dingetjes die wel bij het grote geheel horen.

 

Niet echt een vraag die je zo even op een forum beantwoord.

Link naar reactie
  • 0

Kijk of je alle transportkosten kunt doorbelasten. als dat het geval is een vestigingsplaats vooral te kiezen opo basis van de volgende uitgangspunten:

- Kosten per m2 of palletplaats

- Personeelskosten nu en/of in de toekomst

- Je eigen woonlocatie (ben je bereid te verhuizen)

- Wat is er subsidiabel?

 

Of tewel maak een goed plan, een vervolg door een plan van aanpak en beslis. Handel is een wereld van durg en snelheid.

 

Als je logistiek vooral bestaat uit kleinere pakketjes kan bv UPS of DHL je helpen aan een wereldwijd logistiek systeem dat ook nog tracking en tracing kent voor jou en je klant.

Pim de Bruijn

Serieel ondernemer (o.a. oprichter OFFICE CENTRE = Staples).

Ruime internationale ervaring. Kennis op de gebieden internationalisatie (149 landen), marketing, importeurs, sales, logistiek, productie. Snelle groei managen en veel publieke en semi-publieke ervaring naast bedrijfsleven.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Mensen,

 

Excuses voor de onduidelijkheid mensen.

Ik heb namelijk wel een aantal factoren over het hoofd gezien.

Nogmaals mijn excuus.

:-[

 

Ik zal de kleinere pakketje door TNT laten verzenden( DHL of UPC afhankelijk van de prijs natuurlijk ;) )

 

Ik denk dat ik dan zo en zo gebruik ga maken van EX works indien ik een container/ of andere producten zal moeten versturen.

 

Omdat ik nog geen ervaring heb op het gebied van exporteren dacht ik dat ik ook de transportkosten zelf zou moeten betalen.

 

Aangezien ik gebruik kan maken van ex works zal ik dat zeer zeker doen.

 

En betreffende de opslag locatie.

Dat wordt dan niet meer zo'n probleem.

 

Ga denk ik lekker in het binnenland zitten met me handel ;)

 

 

groetjes,

 

 

Ganesha

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.