• 0

Geldlening contract brouwerij

Goedemiddag,

 

Wellicht heeft iemand een dergelijke ervaring opgedaan met een brouwerij.

 

Het gaat om het volgende;

Mijn voorganger (ex van mijn vriendin) heeft een contract getekend met de brouwerij om koelmeubel tapinstallatie ed. te kunnen kopen.

Deze lening was dus bedoeld om de producten van de brouwerij te kunnen verkopen. Het contract wordt omgezet in een geldlening met als doel de installaties te kunnen kopen.

Bij ontbinding kan brouwerij het volgende doen, of ze halen de spullen terug of het gehele bedrag is ineens opeisbaar.

Voor dat laatste koos de brouwerij natuurlijk.

 

Gevolg wij zitten met een installatie van 7 jaar oud en hebben de nieuwprijs moeten betalen. M.i. had het gepast geweest dat ze de installatie op hadden gehaald.

 

Daarnaast werd het contract eenzijdig (leverancier) opgezegd. Zo kan de brouwerij iedereen voor het blok zetten.

 

Kan dit zomaar?

Vriendelijk dank voor de reakties.

Bobby

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een van de redenen was denk ik dat wij te weinig omzet hadden

Alhoewel ik 90 hectoliter niet weinig vind voor een manege.

 

Eigenlijk is het contract opgezegd door onze toeleverancier welke in het gebied voor Inbev de leveringen doet. Wij kunnen dus onze verplichtingen naar Inbev niet nakomen omdat dit door groothandel wordt geregeld.

 

Het contract werd dan ook getekend door toeleverancier.

 

mvg

Bobby

 

Link naar reactie
  • 0

Ja en daar komt nu het fantastische rechtsysteem van Nederland om de hoek kijken:

 

Ik dacht volledig in mijn recht te staan en vertelde de leverancier dan ook, kom de koelmeubel maar ophalen. Dit weigerde ze en starten een rechtzaak, om het volledige bedrag van de koelmeubel op te eisen.

Tijdens de procedure lag ik in het ziekenhuis en na een eerste uitstel werd er geen tweede uitstel verleend. Uitspraak is betalen ondanks mijn verweerschrift. Uitvoerbaar bij voorraad. Door nekkramp kom ik niet op het tweede verweerschrift reageren vandaar de uitspraak.

Weet zeker dat ik deze zaak gewonnen had als ik niet ziek was geweest.

 

Betaal nu maandelijks 1000 euro voor oude apparatuur.

Voor andere horeca ondernemers, onderteken nimmer een dergelijk contract. Brouwerijen doen dit af met een smoes dat dat de Europese regelgeving is! Alleen tekenen voor apparatuur niet voor geldlening.

 

 

mvg

Bobby

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Passie,

 

Ik dacht dat de installatie ook op leenbasis stond. Het gaat om de brouwerij INBEV.

Na heel wat dagen googelen ben ik weer een (s)tapje dichterbij.

In het jaar 2004 moest INBEV vanwege haar monopolie positie alle contracten wijzigen. Enerzijds na ontbinding moeten ze de installatie terug halen of anderzijds de restwaarde brekenen. Wat toeleverancier heeft gedaan is in stijd met de wet. Rechters kijken helaas hier niet naar. Ook Heineken en rest moeten zich aan hetbovenstaande houden.

 

Nu maar mijn advocaat bellen om te bezien wat we kunnen doen.

 

mvg

Bobby

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.