• 0

belasting en balans en w&v

Dag allen,

 

Ik ben in 2007 een eenmanszaakje begonnen en ben nu bezig met het opstellen van de balans en w&v rekening. Ik heb al heel wat informatie op het web gevonden maar blijf met een aantal vragen zitten. Ik hoop dat jullie me hier antwoord op kunnen geven.

 

- Is het bedrag van de inventaris op de balans incl. of excl. BTW?

- Hoe verwerk je de af te dragen BTW op de balans? Maak je hiervoor een aparte post aan als een soort van lening?

 

Greets

Jeroen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

[quote author=degraaf.ict

- Is het bedrag van de inventaris op de balans incl. of excl. BTW?

- Hoe verwerk je de af te dragen BTW op de balans? Maak je hiervoor een aparte post aan als een soort van lening?

/quote]

 

Bedragen op de balans zijn altijd ex OB. De te vorderen en te betalen BTW worden als kortlopende vorderingen cq verplichtingen opgenomen.

 

Wil je een echt advies ? : Zoek voor dit soort werkzaamheden een goede boekhouder, de kosten hiervoor zijn echt wel te overzien en je hebt dan zekerheid dat alles in orde is.

Link naar reactie
  • 0

Maak voor de verschuldigde omzetbelasting (btw op omzet) en te vorderen omzetbelasting (btw op inkopen, investeringen ed) aparte grootboekrekeningen (balansrekening) aan. Het verschil van de verschuldigde en te vorderen omzetbelasting wordt afgedragen of teruggevorderd van de Belastingdienst. In bepaalde situaties kun je ook te maken krijgen met de K.O. regeling. Uiteraard geldt dit alleen voor omzetbelastingplichtige ondernemingen!

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.