• 0

standaard provisie-tarieven?

Bestaan er lijsten waar men een soort standaard provisie tarief kan opzoeken ?

 

Eerder werd al soortgelijk gevraagd in een ander topic, maar er werd meer gevraagd door jullie waarop dan al meteen antwoord:

 

Op wat voor markt richt jij je?

voedsel en drankwaren

Gaan de agenten ook investeren?

Nee !

Wat voor agenten richt jij je?

verkoopkanalen die mijn product opnemen in hun assorti

Houden de agenten zelf voorraad aan?

Ja !

Werk je met minimale afneemverplichtingen?

Nee !

 

Tot nu toe heb ik alleen gevonden dat vaak gewerkt wordt met een bepaald percentage en een extra percentage bij meer verkoop dan een bepaalde afgesproken hoeveelheid.

 

Alleen wat de gangbare percentages zijn ?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Draai het eens om:

 

- Hoeveel zou jij er voor over hebben, per verkocht product?

 

- Hoeveel vindt jíj dat je resellers verdienen te krijgen per verkocht product?

 

Voor beide geldt uiteraard: hoe meer, hoe beter. Waarom de 'gangbare' percentages kiezen als je je resellers zou kunnen verwelkomen op een véél hogere commisie dan jouw concurrenten bieden? Waardoor ze je wellicht eerder opnemen, of misschien wel een stuk harder voor je gaan lopen. Zou dat niet interessant zijn?

Link naar reactie
  • 0

Wat ik ook altijd belangrijk vind:

 

- Welk risico heeft de reseller als hij/zij de producten niet verkocht krijgt. In een sector als voedsel en drankwaren is dat i.v.m. houdbaarheidsdatum moeiljk aan te geven. Met mijn producten doe ik voor resellers altijd de volgende regel en die geeft veel vertrouwen: wanneer er binnen 2,5 á 3 maanden niets van verkocht is, stuurt men de producten terug en crediteer ik ze weer.

 

Hierdoor kan je de reseller iets minder marge laten pakken, immers men heeft geen enkel risico meer.

Voor echte besparing ga naar www.handigbesparen.nl

Link naar reactie
  • 0

Draai het eens om:

 

- Hoeveel zou jij er voor over hebben, per verkocht product?

 

- Hoeveel vindt jíj dat je resellers verdienen te krijgen per verkocht product?

 

Voor beide geldt uiteraard: hoe meer, hoe beter. Waarom de 'gangbare' percentages kiezen als je je resellers zou kunnen verwelkomen op een véél hogere commisie dan jouw concurrenten bieden? Waardoor ze je wellicht eerder opnemen, of misschien wel een stuk harder voor je gaan lopen. Zou dat niet interessant zijn?

 

Tuurlijk, heb je ook gelijk in. Maar als het gangbare 20 % is en ik bied 50 % schiet het wel een beetje door. Is het gangbare 20 en ik bied 5 vind ik nooit resellers. dus ± als ik eerst het gangbare weet kan ik vervolgens daar ietwat boven zitten om het weer interessant te maken.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik ook altijd belangrijk vind:

 

- Welk risico heeft de reseller als hij/zij de producten niet verkocht krijgt. In een sector als voedsel en drankwaren is dat i.v.m. houdbaarheidsdatum moeiljk aan te geven. Met mijn producten doe ik voor resellers altijd de volgende regel en die geeft veel vertrouwen: wanneer er binnen 2,5 á 3 maanden niets van verkocht is, stuurt men de producten terug en crediteer ik ze weer.

 

Hierdoor kan je de reseller iets minder marge laten pakken, immers men heeft geen enkel risico meer.

 

Kijk, daar kan ik wat mee, bedankt voor de tip. :D

Link naar reactie
  • 0

Ik heb geen idee van gangbare provisies, maar misschien helpen deze vragen je ook verder:

 

- Is er veel concurrentie, of is het juist erg gemakkelijk om je product te verkopen voor de wederverkoper?

- Ga je de wederverkopers ondersteunen op het gebied van marketing, of moeten ze daar zelf voor zorgen?

- Wat voor type winkel is de 'typische wederverkoper'? Is het gebruikelijk dat je plaats op het rek moet 'kopen', of bieden zij je zelf ruimte?

Link naar reactie
  • 0

Vraag 1 : - Is er veel concurrentie, of is het juist erg gemakkelijk om je product te verkopen voor de wederverkoper?

 

Antwoord : het is een produkt waar vraag naar is echter niemand verwacht dit produkt met deze kwaliteit uit dit land en niet het standaard land voor dit produkt

 

Vraag 2 : - Ga je de wederverkopers ondersteunen op het gebied van marketing, of moeten ze daar zelf voor zorgen?

 

Antwoord : ja ze krijgen hulp

 

Vraag 3 : - Wat voor type winkel is de 'typische wederverkoper'? Is het gebruikelijk dat je plaats op het rek moet 'kopen', of bieden zij je zelf ruimte?

 

Antwoord : speciaal zaken en verkoop via internet. zij bieden ruimte

Link naar reactie
  • 0

Je zegt trouwens dat de agenten niet investeren, maar wel een voorraad aanhouden. Financier jij die of zie jij dat niet als investering?

 

 

Ik denk dat ik dan niet goed heb begrepen heb wat voorraad precies inhoud. De voorraad waar ik op doel is de agent een X aantal produkten zal inkopen waarvan hij heeft ingeschat dat hij die in een X tijd verkoopt. Een winkel die een fles melk verkoopt zal niet elke fles opnieuw bestellen bij zijn leverancier. Hij heeft tenslotte een aantal in de rek staan en voordat deze leeg is zorgt hij dat er een nieuwe bestelling is gedaan om dat vakje vol te houden. Toch?.. Of je dat onder de naam voorraad moet zetten, Ik dacht van wel maar ik kan het mis hebben

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.