• 0

Prijzen van onze producten (te) laag ?

Wij hebben sinds kort een nieuwe webshop geopend, wij verkopen geheugen en onder ander usb-sticks.

Nu hebben we redelijk wat producten verkocht maar niet naar verhouding bezoekers. Vanuit verschillende bronnen krijgen wij steeds te horen dat onze prijzen te laag liggen en daardoor de meeste mensen afhaken. zou dit kunnen kloppen ? Wij hebben eigenlijk alleen tevreden klanten gehad, maarja dan moet er wel eerst besteld worden.

 

graag jullie mening hierover ons adres is: www.usbspot.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wij hebben sinds kort een nieuwe webshop geopend, [...]

graag jullie mening hierover ons adres is

 

Ik vind de website een onverzorgde indruk maken. Op de homepage staat als hoogste capaciteit 16GB, klik ik dan op de details dan staat er "Ook verkrijgbaar in 32GB Versie!!". Maar zonder hyperlink om op te klikken. En waarom staat die 32GB niet op de homepage?

 

Waarom dat overvloedige gebruik van uitroeptekens? Waarom staat het belangrijkste merk "Plato" overal tussen aanhalingstekens, alsof het niet serieus is? Verder zie ik spelfouten (privacy beleid, usb stick, design geheugen, internet provider) en her en der afwijkende lettertypes in de tekst.

 

Waar ik ook klik, homepage, nieuwe producten, in het hoofdmenu, ik zie telkens hetzelfde handvol producten. Verder staat er geen gedetailleerde technische informatie en geen doorklik daarnaar. De algemene voorwaarden zijn afschrikwekkend. Op "over ons" staat niets over jullie.

 

De site lijkt nu eerder een vergeten hobbyproject dan een serieuze winkel. Als dit als onderneming bedoeld is, dan zou ik hem eerst eens door een copywriter en stylist onderhanden laten nemen.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil hier aan toevoegen dat het productaanbod ook niet erg groot is en daardoor de klant de webshop ook minder snel serieus zal nemen. Het kan de indruk geven van: 'ze hebben wat productjes op de kop getikt en willen dat nu verkopen over het web en daarna zijn ze weer pleite'. Wanneer je een breder aanbod hebt en de site wat professioneler laat overkomen, dan denk ik dat je al een stuk meer verkoopt dan dat je nu doet.

Link naar reactie
  • 0

Omdat we net zijn begonnen hebben we gekozen voor een beperkt aanbod, we hebben een veel groter aanbod gepland voor de nabije toekomst, maar willen eerst kijken welke producten het meest in trek zijn.

 

Je hoeft je niet te verdedigen hoor, ik denk alleen dat dit een van de redenen kan zijn waar jij om vroeg ;)

Link naar reactie
  • 0

we hadden de producten en moesten snel kijken of we wel een markt hadden.

 

Is dat niet de omgekeerde wereld? Meestal werkt het andersom, dan kijk je eerst of er markt is en start je daarna een webshop.... ???

 

Ik hoor dat wel vaker de laatste tijd. Omdat het zo makkelijk is om een winkeltje te openen zijn investeringen en risico's laag en is goed onderzoek van te voren minder belangrijk. Is dat ondernemen 2.0?

Link naar reactie
  • 0

Nee nee, ik verdedig mij niet, ik ben juist blij met alle kritiek daar kunnen we nog wat mee. Ik geef alleen de redenen achter de keuzes die wij genomen hebben, wellicht dat iemand daar ook wat mee kan.

 

En ja wij hadden al een andere webschop wat goed loopt en konden dan een mooie deal maken voor deze producten met de leverancier. Omdat er al een relatie was opgebouwd konden wij met een laag risico hieraan beginnen.

Link naar reactie
  • 0

Een te lage prijs is inderdaad van invloed op je verkoopaantallen. Een klant heeft bij elk product een bepaalde prijsverwachting en deze moet kloppen met de verkoopprijs.

 

Zag toevallig onlangs een experiment hiermee. Zij verkochten doosjes met Belgische bonbons op een Duitse vakbeurs over eten.

De verkoopprijs werd telkens veranderd van 2, 8, 16, en 32 Euro per doosje. 8 Euro zou gelet op de kosten+winstmarge het meest redelijk zijn. Echter de verkopen voor 16 Euro waren duidelijk het hoogste.

Kortom: te duur en de klant denk 'afzetterij' te goedkoop en de klant denk 'rotzooi of nepartikelen'.

 

Link naar reactie
  • 0

Zolang de prijs/kwaliteit over de gehele linie maar klopt is een hogere prijs geen enkel probleem. Dat is wat je constant in het oog moet houden. Ookal verkoop je een ultiem cheape gadget uit China, je kan dat ding ook duurder verkopen als je het mooi inpakt in een chique doosje en super service levert. Je inkoopprijs heeft niet meer zo'n directe link met je verkoopprijs op dat moment.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

En is er een speciale reden dat je je op design USB opslaggeheugen richt??? Volgens mij is dat wel een hele erge niche markt.

 

Tips:

* Wordt je gelinkt door sites als kieskeurig.nl en de tweakers pricewatch?

* misschien af en toe een advertentie op ebay en marktplaats zetten. Als mensen op "design usb" komen ze bij jou uit.

* cross selling: zorg echt dat je wat meer producten krijgt (met raakvlakken). Meer pc design dingen bijvoorbeeld. Als je daar op zoek naar bent kun je denk ik ook wel een design muis en toetsenbord gebruiken.

 

succes!

 

ps.

Ik vind je prijzen overigens niet eens erg goedkoop.

Link

 

Maar dat komt misschien omdat ik bij een product als dit meer op functionaliteit let, dan op design. Maar goed, iedereen is anders he ;)

Link naar reactie
  • 0

Deze sticks zijn vrijwel altijd niet de capaciteit die er op staat, zeker niet als er bij wordt gemeld "meer dan ...GB"

Vaak gewoon een 4GB stick met een flash waardoor het lijkt (ook voor windows / mac) dat het 8GB is.

 

Wat andere producten betreft zit daar zeker wat in, gaan we ook even naar kijken.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het professionaliseren van je website al meer mensen over de streep zou trekken.

En geef het betrouwbaarheid mee. Voeg naast het KVK nummer eens een adres en telefoonnummer toe, al is dit slechts op bepaalde uren per dag bereikbaar. Doe dat vooral ook op de Contact pagina. Ik vind het maar niets als ik alleen per contactformulier terecht zou kunnen met mijn vragen of eventuele klacht na aankoop.

Als ik de details van een product bekijk, wil ik meteen lezen (zonder doorklikken) binnen hoeveel werkdagen ik het thuis heb. EAN vermelding is ook altijd handig, als je meer informatie wil googlen of prijsvergelijkingen doet.

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben sinds kort een nieuwe webshop geopend, wij verkopen geheugen en onder ander usb-sticks.

Nu hebben we redelijk wat producten verkocht maar niet naar verhouding bezoekers. Vanuit verschillende bronnen krijgen wij steeds te horen dat onze prijzen te laag liggen en daardoor de meeste mensen afhaken. zou dit kunnen kloppen ? Wij hebben eigenlijk alleen tevreden klanten gehad, maarja dan moet er wel eerst besteld worden.

 

graag jullie mening hierover ons adres is: www.usbspot.nl

Ik zou nog geen kauwgumbal van een kwartje bij je bestellen.

 

(poeh, wat klinkt dat negatief, he ;))

 

Waarom niet, zou jou vraag dan kunnen zijn.

 

Je roept geen vertrouwen op en je komt daarmee niet tegemoet aan een basisbehoefte van mensen: veiligheid/zekerheid.

 

Ik wil jouw best 50 van mijn zuurverdiende eurootjes geven als ik zeker zou weten dat ik dan zo'n kek stickje zou ontvangen via de post. Maar omdat ik dat vertrouwen niet heb, vinden er geen transacties plaats.

 

Kortom wederom een prototype van: hoe zorg ik ervoor dat mensen niet bij mij gaan kopen.

 

Kun je dat veranderen? JA.

Hoe? Door alle standaardadviezen over webshops eens door te lezen en in ieder de helft toe te passen in je webshop.

 

Succes met het "verbouwen" van je shop! Ard

Link naar reactie
  • -1

Nou het probleem is eigenlijk niet de bestellingen wij hebben op dit moment eigenlijk meer vraag als voorraad en daar begonnen de problemen ook meteen mee. Op een gegeven moment waren wij door onze voorraad heen en hadden we nog een groot aantal uitstaande orders. Op dat moment werd de bevoorrading ook nog eens vertraagd, je kunt begrijpen dat we door alle hectiek niet aan aanpassing van de site gekomen zijn. Gelukkig hebben we nu eindelijk uitsluitsel.

Link naar reactie
  • 0

Het allerbelangrijkste is al meermaals gezegd, zorg dat die website wat meer professionaliteit uitstraalt.

 

Ik quote even een stuk je uit je privacy statement, ontdek de fout. (ik zou me schamen)

 

"bedrijfsnaam gebruikt cookies om u te herkennen bij een volgend bezoek."

 

Beter goed gejat dan slecht zelf gemaakt, maar als je wat jat, kijk dan wel even wat je precies jat en wat niet!

 

Dit was wat ik na 1 minuutje kon vinden, dus wees zelf ook eens heel kritisch over je website. Ik zag (zoals eerder gemeld) nog steeds?! verschillende soorten lettertype, de ene keer is het USB 2.0 de andere keer usb 2.0, allemaal van dat soort kleine dingetjes... Dat vista readydrive leg je soms wel en soms niet uit. (Link naar de precieze info op de MS site ?)

 

Nog maar een quote: "Uiteraard zijn deze USB's bijzonder..." het zijn geen USB's: Uiteraard zijn deze Universal Serial Bus's bijzonder... Het zijn "USB-sticks", althans zo staat het in de Van Dale.

 

Is toch sonde, want zo haken er veel klanten af en je kunt maar één keer een first impression maken.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • -1

Ja inderdaad, we hadden daar niet op gerekend, en kregen dan ook veel vragen die in die richting wezen. op een gegeven moment (werken met adwords etc) kregen we meer bestellingen dan we verwerken kunnen dus wat dat betreft is het eerste probleem meteen opgelost. Onze prijzen gaan we dan ook niet veranderen wel onze voorraad en wat veranderingen aan onze logistiek en administratie.

Link naar reactie
  • 1

Beste Lisz,

 

SPAM SPAM SPAM, BACON AND SPAM.

 

Leuke manier om je nieuwe website te promoten: je stelt op diverse fora als zogenaamde koper de vraag of de producten van deze site niet te goedkoop zijn. Aardig bedacht.

Op Fok trapten ze er niet lang in, en ging het Topic snel op slot wegens spam

 

Daarna probeerde je het vervolgens op HL. Ditmaal deed je het iets slimmer: je deed je niet langer voor als koper maar als het bedrijf zelf en stelde wat betere vragen. Maar zolangzamerhand post je jezelf klem: je klaagt over te weinig bezoekers maar je kunt niet aan de vraag voldoen.

 

Bovendien lijkt het mij ERG onwaarschijnlijk dat je bij een domein dat pas op 30-12 geregistreerd is, al op 14-01 kunt klagen over de ter lage conversie tussen bezoekers en kopers.

 

Hopelijk heb je wat aan de tips die iedereen in dit draadje heeft gegeven. De belangrijkste tip is echter: misbruik fora niet langer om verkeer naar je site te genereren want dat keert zich vroeg of laat als een boemerang tegen je. Ik heb in ieder geval geen enkel vertrouwen (meer) in usbspot.nl

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Lisz,

 

SPAM SPAM SPAM, BACON AND SPAM.

 

Leuke manier om je nieuwe website te promoten: je stelt op diverse fora als zogenaamde koper de vraag of de producten van deze site niet te goedkoop zijn. Aardig bedacht.

Op Fok trapten ze er niet lang in, en ging het Topic snel op slot wegens spam

 

Daarna probeerde je het vervolgens op HL. Ditmaal deed je het iets slimmer: je deed je niet langer voor als koper maar als het bedrijf zelf en stelde wat betere vragen. Maar zolangzamerhand post je jezelf klem: je klaagt over te weinig bezoekers maar je kunt niet aan de vraag voldoen.

 

Bovendien lijkt het mij ERG onwaarschijnlijk dat je bij een domein dat pas op 30-12 geregistreerd is, al op 14-01 kunt klagen over de ter lage conversie tussen bezoekers en kopers.

 

Hopelijk heb je wat aan de tips die iedereen in dit draadje heeft gegeven. De belangrijkste tip is echter: misbruik fora niet langer om verkeer naar je site te genereren want dat keert zich vroeg of laat als een boemerang tegen je. Ik heb in ieder geval geen enkel vertrouwen (meer) in usbspot.nl

 

Hmm interessant... Heb net zelf even op GoT gekeken (forum van tweakers.net) maar zag weinig over usbspot. Wel 1 post over het feit dat het ongelooflijk was dat een 32GB stick voor 65 euro werd aangeboden... Enfin, er is genoeg over gezegd denk ik. (Het feit of hij een forumspammer is daar gelaten...)

 

Maar je hebt zeker gelijk dat wanneer een domeinnaam pas 2 weken is geregisteerd en er dan al meteen een tekort is aan voorraad door de overweldigende vraag, er toch iets niet helemaal fris ruikt.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 72 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.