• 0

overgedragen koopsom continueren/omzetten?

Ik heb een eenmanszaak en moet wat aan m'n pensioen gaan doen.

Nu krijg ik (van mijn vader) een koopsompolis die hij heeft afgesloten voor 1992 ('oude regime'). Hij mag deze polis vrij aan mij overdragen. Het gaat om 'bruto' geld en ik wil het geld dus niet opnemen. Ik kan/moet deze polis gaan omzetten naar een andere spaarvorm, maar weet niet wat exact wat de mogelijkheden zijn.

 

Ik heb geïnformeerd naar de nieuwe mogelijkheid van 'pensioensparen' voor ondernemers, maar dit is volgens mij minder interessant, omdat je het opgebouwde bedrag pas vanaf je 65e kunt gebruiken (bij eerder uitkeren wordt de looptijd alleen maar langer). Looptijd is minimaal 20jr boven een bepaald bedrag. Ik wil bijvoorbeeld het geld aan mijn toekomstige kinderen kunnen schenken voor studie.

 

Ik zoek een goede oplossing voor deze polis.

Alvast bedankt voor de reakties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

M.i. zowel verzekeringstechnisch als fiscaal te ingewikkeld om even snel een eenduidig antwoord op te kunnen geven. Ik denk ook dat een forum als HL voor een dergelijke vraag niet echt geschikt is. Laat je uitvoerig, liefst door meerdere, adviseurs in een persoonlijk gesprek voorlichten alvorens definitieve stappen te ondernemen, is mijn advies.

 

John

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.