• 0

Hoe verder na faillissement?

Beste forumleden,

 

Ik heb een vraag over het volgende:

Ik ben failliet gegaan met een BV en in prive. Dit is beide opgeheven bij gebrek aan baten.

Ik wil graag verder met een conecpt van het failiette BV. Ik heb inmiddels begrepen dat de schulden over eind blijven staan.

Kan ik nu met een LDT beginnen zonder dat de schuldeisers je onderuithalen? Of moet ik kijken via de familie tot een slotaccord te komen met de schuldeisers?

Wie heeft raad voor mij..

JWS

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hey The Sippies,

 

Vervelend als dit gebeurd, maar het is hoe dan ook een leerzame ervaring. Over Ltd's is wel genoeg geschreven denk ik, er is een verzameltopic waar honderden meningen bij elkaar staan. Lees dat door en trek je eigen conclusies.

 

Een slot akkoord is altijd netjes. Kijk eens wat je kunt doen met bijvoorbeeld 25% tegen finale kwijting. Wellicht dat enkele leveranciers dan bereid zijn om, tegen aangepaste voorwaarden, weer te gaan leveren. Als jij met een nieuwe vennootschap weer de markt opgaat zonder het netjes af te ronden is de toon gezet.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

Ten eerste sterkte! Je zal komende tijd sterk in je schoenen moeten staan om te overleven!

Ik kan het weten, ben zelf 7 jr geleden failliet gegaan. Maar, er is hoop! Je kunt net als ik gebruik maken van de WSNP wet schuldsanering natuurlijke personen. Je wordt hier niet vrolijk van, je moet gedurende een periode van 3 - 5 jr onder curatele staan van (meestal) je oude curator, die op treed als bewindsvoerder. (eigenlijk hetzelfde als curator). Van je inkomen (als je dat al heb) moet je een deel, -alles meer dan bijstand niveau- afstaan t.b.v. de schuldeisers.

Aan het eind van deze periode, wordt de pot verdeeld en krijgt ieder een percentage van deze pot. Percentage is gelijk aan het percentage van hun vordering t.o.v. de totaleschuld. Dit tegen finalekwijting!

Je bent dus hoedan ook na 3- 5 jr van je schuld af.

Zelf was ik na 2 1/2 jr van mijn schuld af. Ik kreeg als het ware korting in de looptijd. Echter verdiende ik zoveel, dat ik in die periode meer verdiende, dan dat ik aan totale schuld had. Ik hield na afrekening van de schulden (100% voldaan) nog geld over. Niets gesaneerd dus, jammer. Maar ik kan mijn oude schuldeisers wel recht in de ogen kijken ;)

 

Maar, als je ergens een mogelijkheid heb, probeer dan de schuld af te kopen i.d.d. met bijv. 25% aanbieding. Maar ja, dan moet jedat wel ergens vandaan kunen halen en dat valtvaak niet mee.

 

Informeer naar je mogelijkheden en check internet voor info!!!!!

 

Advies: laat niet over je lopen, ken je rechten en blijf knokken!!!

 

Succes en nogmaals veel sterkte!

 

groet, John

 

p.s. doe ook eens wat leuks samen met je partner, je moet er samen doorheen!

Link naar reactie
  • 0

Dag JWS

 

Nu het faillissement opgeheven is bij gebrek aan baten herleven alle schulden weer! En ditmaal zijn ze privé omdat je persoonlijk aansprakelijk bent gesteld voor schulden van de BV en blijkbaar veroordeeld bent voor die aansprakelijkheid!

 

Een Ltd starten met het concept van de oude BV is niets op tegen, doch jouw probleem ligt in de privésfeer. Zodra oude schuldeisers weten dat het faillissement opgeheven is, zullen zij wederom trachten hun vorderingen weer te incasseren bij je.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

ik ben niet aansprakelijke gesteld, De curator heeft de eenmanzaak borkhoudkundig uit de BV gehaald. De BV was schoon,en 8 mnd oud,

 

Daarom zijn de schulden naar prive geplaast. >:(

 

Ook heeft de curqator geen aangifte gedaan over datjaar2003 de ambshalve aanslag 217615,00 euro staat overheen,

 

Bij de belasingdiest om kwjting aan de vragen

 

Dan wil ik goed mogelijke contructie, die fiscal, jurisch,en prive afdekt in een NL BV

 

Wie weet raasd

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.