• 0

Voorbelasting terugvragen

Hallo allemaal,

 

Ik wil graag weten of ik de voorbelasting van de maanden jan. febr. mrt. en apr.(2007) nog terug kan vragen op de aangifte dec. 2007.

Ik ben de voorbelasting van de eerste 4 maanden nl.vergeten terug te vragen. Kan ik deze bij de voorbelasting van dec.2007 tellen?

 

Mvg:hayman

Mvg:hayman

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Hayman

 

formeel is die voorbelasting niet meer terug te vragen, Je had dan immers bezwaar moeten maken tegen de onvolledige aangiften 1e en 2e kwartaal en wel binnen 6 weken na afloop van de indientermijn.

 

Nu je dit nagelaten hebt, is de enige kans nog om voor heel 2007 een suppletie in te dienen of alles te verwerken in Q4. Op de suppletie vermeld je alle BTW handelingen (omzet en voorbelasting) van heel 2007 en trek je daar de reeds voldane aanslagen vanaf. Het restant zal dan waarschijnlijk aan je uitbetaald worden.

 

Ik zeg waarschijnlijk omdat er wettelijk geen optie bestaat tot een suppletieaangifte in jouw voordeel. Het is slechts een handreiking van de fiscus. Je wordt geacht elke periode een correcte aangifte te doen, zodat per einde jaar alles in orde is.

 

Je loopt dus het risico dat de fiscus jouw suppletie afdoet als een te laat ingediend bezwaar en dus niet ontvankelijk verklaart. Dan heb je geen opties meer en moet je je neerleggen bij het gemis aan voorbelasting.

 

Veelal zal het zo streng niet zijn en kun je de correctie nog maken bij de laatste aangifte van Q4. Hopelijk wordt die aangifte dan niet gecontroleerd.

 

Groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.